Bungy?
Fra : Sjønne

Dato : 19-07-05 14:18

Hej,

Jeg leder efter titlen på et gammelt MS-DOS spil, som jeg troede hed
'Bungy'. Efter at have googlet nogle minutter kunne jeg dog ikke finde andet
end bungy jump på New Zealand.

Nå, men platformsspillet gik ud på, at man var denne er lille kugle, hvor
man skulle hoppe fra start til slut. Bolden eller kuglen blev kun styret af
piletasterne, og de felter man hoppede på forminskedes for hvert op. Ved
sidste berøring forsvand de og man faldt ud af skærmen og døde eller ned på
det næste felt som så forsvandt.

Kan I hjælpe mig ol'schoolers?

Mvh Søren

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-07-05 17:28

"Sjønne" <spørg@ask.dk> writes:
> [...]
> sidste berøring forsvand de og man faldt ud af skærmen og døde eller ned på

Det lyder som Bounder, som jeg spillede på Commodore 64. Jeg ved ikke
om det kom til DOS, eller om det var en kopi.

Kuglen var i øvrigt en tennisbold.
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-07-05 10:37

"Sjønne" <spørg@ask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af piletasterne, og de felter man hoppede på forminskedes for hvert op.
> Ved sidste berøring forsvand de og man faldt ud af skærmen og døde eller

Det hed (hedder) Bumpy, og var (er) et ret godt spil.

Jeg søgte lige hurtigt og fandt:
http://www.dosgamesonline.com/index/game/Bumpy's%20Arcade%20Fantasy/46/
hvor man kan downloade det som shareware, men jeg har ikke prøvet (da jeg
har det i forvejen , så jeg ved ikke lige hvad det indbærer.

God fornøjelse,
mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-07-05 10:49

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det hed (hedder) Bumpy, og var (er) et ret godt spil.

Har lige taget et par baner, hvor man dog hurtig bliver mindet om den noget
sløve styrring, som man lige skal vende sig til. Jeg kan dog ikke finde ud
af at lukke det ned igen (må trykke ctrl-alt-del), så hvis du finder ud af
det, må du (eller andre der har fået blod på tanden gerne lige sige
til.

mvh Frank

Fra : Sjønne

Dato : 20-07-05 14:02

Tak for det Frank! Tog også selv lige et par baner, og det er stadigt et
meget afhængigt spil. Jeg kan heller ikke finde andre exit-strategier end
ctrl-esc og lign.
Angående den sløve styring, synes jeg tildels det er charmerende da det
sætter sværhedsgraden op fordi ens koordinationsevne ikke kan være
'real-time' og derfor ruller dominobrikkerne når det sættes igang ;) Da det
er shareware er alle banerne vel ikke med vel? Må hjem og lede i alle
kasserne med disketter...

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-07-05 14:03

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> ikke finde ud af at lukke det ned igen (må trykke ctrl-alt-del), så
> hvis du finder ud af det, må du (eller andre der har fået blod på

Hvad med Alt+F4 (en anelse mere graciøst end ctrl+alt+del)

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-05 07:46

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Alt+F4 (en anelse mere graciøst end ctrl+alt+del)

Nej, det kan jeg heller ikke få til at virke. Alt-tab og alt-esc virker.

mvh Frank