Søren Sebber Larsen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-07-05 19:13

Så lige tv-programmet "FEST VED FJORDEN". Det er et program med
populærmusik, slager og dansktop og sån.

jeg blev dybt overraskert over et ret ukendt orkester der fungerer som
backing-gruppe for de mange forskellige dansktopsangere. I programmet kaldes
det "Søren Sebbers 8-mands orkester". Worww manner, hvor det lød godt. De
kunne det hele. De fik den helt rigtige ægte tyskprægede slagerlyd på.
Trompeter blæste lystigt løs mens Dorthe Kollo gav "En sød student fra
Holstebro" og Johny Reymer gav "Lille fregnede Louise". Jøsses, hvor det lød
flot. Der var virkelig decivel på da trompeterne blæste i "En sød student
fra Holstebro". Det var rigtigt som at høre en typisk tysk slager.
Jeg går ud fra at det var Søren Sebber Larsen der spillede guitar. det
lød enormt godt, igen på den der "Student-sang". den fik lige 3 sekunders
pigtrådslyd 2-3 gange i sangen. Han spillede også til Christer Sjøgren, som
var med i "Vikingarna", da han sang Elvis sange. Der var saxofoner til den
store guldmedalje fra Sebber-manden. Da orkesteret spillede til Johny Hansen
fra "Kandis" blev det bare så godt. De spillede til tidens populæreste
slagere "Lonni fra berlin" og "Linedance bølgen går". Senere gav "Sebber"
sit sidste hit "Mexican Eyes". Fænomenalt nummer.
Foran scenen var der et kor på 20 piger med dirigent og de sang "uahhhh
uahhhh" og sån noget som sån et kor plejer at synge. Det var bare så godt.
Den sound der var i orkesteret var typisk backing-dansktop. Sån ligesom
"Gemalerne". det fik mig til at tænke på musikken som vi nu i næste uge skal
til at opleve igen i Dabnmarks største dansktop-festival i Vildsund, med
"Kandis" og "Kim og Hallo"
Jeg kan godt sige at jeg aldrig, og jeg mener ALDRIG har hørt bedre
dansktoporkester i hele mit liv. det var så professionelt som noget kan
være.
En ting undrede mig bare. Jeg kendte slet ikke orkesteret. Derfor
googler
jeg lidt på sagen og finder at de bliver anmeldt på en side som hedder
"Gaffa".
Det undrer jeg mig lidt over, for det er da vist ikke lige slagermusik de er
kendt
for. Derfor ville jeg læse hvad de skrev om orkesteret. Når jeg kan lide
orkestret
må de helt sikker sable det ned på "Gaffa".
Jeg fik faktisk ret: Der blev givet 2 stjerner ud af 5 og brugt følgende
ord:
"Vagt musik" - "Middelmådig musik" - "Letvægtsange" - "Bestemt ikke en
karismatisk sanger"

Derfor kan man vist roligt sige at "Gaffa" ikke ved hvad ordentlig musik er,
når de kan finde
på at skrive noget sådant om noget der er så professionelt topkvalitet.

Lad mig bruge ordene:
"Fantastisk musik" - "Velgennemført musik" - "Danmarks bedste
underholdningsmusik-orkester"

Hilsen Åge

PS I kan høre orkesteret igen hver lørdag i juli på DR1 kl. 20-20.40

PPS: Hvad kan i fortælle om orkesteret ?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 18-07-05 11:36

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42da9e22$0$48282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
kaldes
> det "Søren Sebbers 8-mands orkester". Worww manner, hvor det lød godt. De

Nu er Søren Sebber Larsen og hans gruppe, jo heller ikke lige et daggammelt
fænomen, men ganske garvede inden for musikken.
De kan vist noget af det hele, og er heller ikke bange for at spille hverken
Dansktop, eller andre genrer.

Men det er selvfølgelig ikke en garanti for, at alle Søren's sange bliver
store hits. Hvilket anmelderen vist heller ikke regner med, sker for sangene
på hans ny cd. Om det så er fortjent eller ej, kan jeg ikke udtale mig om,
for jeg har ikke hørt noget fra den. Men mon ikke, at anmelderen mente, at
Søren nok ville kunne have gjort det mindst lige så godt i Sønderholm, med
sine faste musikere, og dermed mente, at rejse udgifterne til Nashville, og
session musikere, var penge der var spildt. Sådan vælger jeg at forstå
kritikken.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-07-05 15:51

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er Søren Sebber Larsen og hans gruppe, jo heller ikke lige et
daggammelt
> fænomen, men ganske garvede inden for musikken.

SV: Øhh nå? - Jamen hvor er de kendt henne?. Jeg har aldrig hørt dem i
radioen, hverken den store eller nogle af de folkelige lokalradioer. Jeg har
heller aldrig set en annonce for et musikarrangement med dem. Er de kun
backing-orkester for de store dansktopnavne? - På min arjdsplads spurgte jeg
3-4 kolleger, som jeg ved lytter til popRock om de kendte navnet. de stod
bare med munden på vid gab og måbede. Søren hvad-for-noget sagde de,
ogundrede sig.

> De kan vist noget af det hele, og er heller ikke bange for at spille
hverken Dansktop, eller andre genrer.

SV: Nej, deres dansktop er der saft suseme decibel på. Det lyder rigtigt
flot når det er den traditionelle lyd der får decibellene. På et tidspunkt
kom der så meget decibel på "En sød student fra Holstebro" at min sofa fløj
direkte ud i bryggerset. Så begyndte billedet at køre rundt, indtil jeg
opdagede at jeg sad og kiggede på vaskemaskinen.

> Men det er selvfølgelig ikke en garanti for, at alle Søren's sange bliver
store hits.

SV: Jamen hvilke hits har han haft, hvis man aldrig har hørt dem i radioen.

> Hvilket anmelderen vist heller ikke regner med, sker for sangene
> på hans ny cd. Om det så er fortjent eller ej, kan jeg ikke udtale mig
om,
> for jeg har ikke hørt noget fra den.

SV: men jeg kan udtale mig om single-slageren "Mexican Eyes". Den spillede
han nemlig i "Fest ved fjorden" i lørdags. Den var extremt fænomenal. Noget
af det bedste jeg nogensinde har hørt. Den havde rytme. Den havde melodi.
den havde de rigtige instrumenter. Instumenterne blev betjent
top-professionelt. På en skal fra 1 til 10 vil jeg give den 117 stjerner.
Skalaen vil ikke kunne gå højt nok op.
Hvis resten af cd-en er ligesådan, siger jeg "tak skal du have". Den må
man have fingrene i hurtigst muligt.
Men er der nogen som kender orkesterets tidligere cd-er? - Kører det med den
typiske dansktop-sound hele tiden?

Orkesteret lyder faktisk til forveksling ligesom det tyske top-orkester
OTTI BAUERS ORKESTER. Det var dem, der som backing-orkester, blæste 13
årige "Annika" til tops i det tyske "Melodi Grand prix der volksmusik" for
et par måneder siden. Hun bblev blæst til top med en masse decibel-trompeter
og hele molevitten med uahhh-uhhhahhh-piger som kor. Hold da fest hvor det
lød godt. Spændende om hun vinder i det internationale Grand Pix om et par
måneder. det gør hun helt sikker. Det er kun "Marcel" og "Kaptajn Cook`s
orkester" som puster hende i nakken.

Hilsen Åge

PS: Er der ingen som kan fortælle lidt om Sebbermandens tidligere cd-er og
deres sound. Hwa er`t for no`j ? - Er det kval?

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 18-07-05 22:07

Åge Halldorsson wrote:
> SV: Øhh nå? - Jamen hvor er de kendt henne?. Jeg har aldrig hørt dem i
> radioen, hverken den store eller nogle af de folkelige lokalradioer.

ork jo, du har bare ikke været klar over at det var dem.

Søren Sebbers orkester har været med i flere "Hit med sangen" programmer på
DR1.
De lægger musik til CD'er med bl.a. Michael Carøe, Amin Jensen, Monique og
Peter Kær
Søren og de forskellige musikere han samler omkring sig er hver for sig
fabelagtigt dygtige og er blandt de mest brugte studiemusikere her i landet.
De turnerer til november med Annette Heick, Jesper Lundgård og Kim Sjøgren.

/ Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-05 18:22

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
landet.
> De turnerer til november med Annette Heick, Jesper Lundgård og Kim

____

Ovennævnte navne siger mig ikke meget. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om
Michael Carøe, Amin Jensen, Monique,
Peter Kær, Annette Heick, Jesper Lundgård og Kim Sjøgren i forbindelse med
slagermusik-sound / dansktop-sound.
Og det var altså den sound som blæste ud af skærmen lørdag aften. Det får
mig kun til at undre mig endnu mere end før, når du nævner de navne. Jeg har
aldrig hørt musik med de navne. Hvis det er navne som spiller dslagermusik /
dansktop ville jeg have kendt dem. Jeg kender dem slet ikke.
Og det undrer mig dobbelt så meget hvis "Søren Sebber" ikke har været
backing på massevis af dansktop/slager-navne, når han er så fænomenalt
top-professionel til at få slagerlyd ud af instrumenterne. Noget som må ha
krævet års øvelse. Det kan da ikke passe at han har gjort det uden at bruge
sin dygtighed indenfor den genre.
Kan det tænkes at han har backet op under f.eks. "Ebbe Frank, Keld og
Hilda, Kisser og Søren, Lis og Per, Country Lone, Country Lise og allde de
andre kendte navne.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 20:38

On Tue, 19 Jul 2005 19:21:52 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>Michael Carøe, Amin Jensen, Monique,
>Peter Kær, Annette Heick, Jesper Lundgård og Kim Sjøgren i forbindelse med

Nej selvfølgelig har du ikke det, men det viser bare at Hr. Larsen er
en alsidig herre.

> [...]
>backing på massevis af dansktop/slager-navne, når han er så fænomenalt
>top-professionel til at få slagerlyd ud af instrumenterne. Noget som må ha

Tro om igen grønært. Enhver bare nogenlunde musiker kan hælde
schhlagersound ud af højttalerne med venstre hånd. Trommemaskiner,
midispor, og simple akkorder, det kræver altså ikke de store evner.

>Det kan da ikke passe at han har gjort det uden at bruge
>sin dygtighed indenfor den genre.

Jo sikkert. Han er jo alsidig, ikke?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-05 15:07

> Jo sikkert. Han er jo alsidig, ikke?

______

Nå! - At han "sikkert" ikke spiller een bestemt genre er fordi han er
alsidig. Nå!. javel. Det lyder fornuftigt. Jeg troede at "alsidig" skulle
forstås sådan at han "også" spillede den genre.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 22-07-05 07:17

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42dbc023$0$34318$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

Altså Åge

Sommetider snakker du, som om du har opholdt dig i en hønsegård i mellem
Vildsund festerne. Du kender Hilda Heick, men kender ikke hendes datter
Annette.... Nu skælder hun dig altså hele tiden ud ...

Nå men den flyvende frokostpølse, har jo allerede forklaret, at du skal
trække propperne ud af ørerne, og sætte brillerne over foran, så vil Søren
Sebber, ikke blive ved med at være helt ukendt for dig. Nu har du jo hørt,
at han udmærket ved, hvad det drejer sig om, så han er helt sikkert værd at
høre på. Og det endda, hvad enten det drejer sig om Dansktop, eller
Rock'n'Roll.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-07-05 14:54

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Du kender Hilda Heick, men kender ikke hendes datter
> Annette....

SV: Nej ikke personligt. Nej ok. Det er kun når hun bliver skældt ud jeg
kender hende. Jeg har ikke hørt efterfølgende plader med hende, hvis hun har
lavet nogle

Nu skælder hun dig altså hele tiden ud .

SV: Benny, Sån noget gør Annette ikke. det er hende der hele tiden bliver
skældt ud.

> flyvende frokostpølse,

SV: Hehe

> Nu har du jo hørt, at han udmærket ved, hvad det drejer sig om, så han er
helt sikkert værd at
> høre på.

SV: Det lyder der ikke til,at skulle herske tvivl om. Så skulle han da
ihvert fald konvertere fuldstændig over.

> Og det endda, hvad enten det drejer sig om Dansktop, eller Rock'n'Roll.

SV: Ja, der var ved at gå ild i Sigurds klaver, men Søren skar tænder i
vildskab. Det lød bare knaldhamrende. Huha huha huha. Jeg har snart spillet
videobåndet med optagelsen af det, til ukendeklighed. Der var også ved at gå
ild i min video.
Men noget helt andet: Bliver Sebbermands-orkesteret aldrig brugt som
alene-orkester til koncerter hist og pist rundt i det ganske danske land? -
ved du skråstreg noget det.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 25-07-05 09:11

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e0f85c$0$95147$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> SV: Det lyder der ikke til,at skulle herske tvivl om. Så skulle han da
> ihvert fald konvertere fuldstændig over.

Altså Åge, man laver ikke om på en musiker.... Så forsvinder det originale
jo fra ham.

Ja du er jo en Videoman

M.V.H.....Benny..