/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Film med god surround?
Fra : Pierre Roland


Dato : 14-07-05 17:27

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
høres pga. god surround effekter.

Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.

Pierre




 
 
Henrik Hansen (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Hansen


Dato : 14-07-05 20:00

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:dmwBe.87$x64.45@news.get2net.dk...
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>
> Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.
>
> Pierre
>
>
Hvis du er til sci-fi: Close Incounters Of The Third Kind.
DTS'en er ekstremt god i den.
Specielt når UFO'erne ankommer, der kommer din DTS på arbejde.
Men det skal ikke være hvilken som helst version, det skal være
den de kalder Collectors Ed, som er den oprindelige biograf version.
www.axelmusic.dk/productDetails/5035822650138
Der er en del scener i den som ikke findes i Special Ed. der får handlingen
til at hænge en smule mere sammen.

Henrik.



B. Nice (14-07-2005)
Kommentar
Fra : B. Nice


Dato : 14-07-05 20:02



>Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
>klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
>høres pga. god surround effekter.

G. I. Jane
Independence day


Anders B. Hyltoft (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 14-07-05 20:26

Tillykke med anlægget, husk at bruge det højt og jævnligt

Du skal bl.a. se:

Titan AE
Master and Commander (især starten hvor du får et par kanonkugler i hovedet)
Toy Story 2 (også starten, og den scene hvor betonrøret ruller hen over
vejen)

Og ellers skal du bare gense alle dine film igen og nyde at du nu får en
større oplevelse ud af dem...

Go' fornøjelse.

Mvh Anders



Rune Jensen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 15-07-05 15:13

Anders B. Hyltoft wrote:

> Master and Commander (især starten hvor du får et par kanonkugler i hovedet)

Ja den sad jeg også lige og så på mit anlæg, det er helt vildt så fedt
det lyder :)

-Rune Jensen

Brian (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-07-05 16:18

Rune Jensen wrote:

> Ja den sad jeg også lige og så på mit anlæg, det er helt vildt så fedt
> det lyder :)

Enig, men det er ikke så meget de store kabum'er der gør det for mig.
Det er mere hele atmosfæren - f.eks de knirkelyde der ligger i baggrunden
næsten konstant.

/Brian



Rune Jensen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 15-07-05 16:57

Brian wrote:
> Rune Jensen wrote:
>
>
>>Ja den sad jeg også lige og så på mit anlæg, det er helt vildt så fedt
>>det lyder :)
>
>
> Enig, men det er ikke så meget de store kabum'er der gør det for mig.
> Det er mere hele atmosfæren - f.eks de knirkelyde der ligger i baggrunden
> næsten konstant.
>
> /Brian
>
>
Jep, man bliver næsten søsyg. Det er simpelthen en utrolig flot lyd, jeg
var meget imponeret.

-Rune Jensen

Lars Hoffmann (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-07-05 21:23

Rune Jensen wrote:

> Jep, man bliver næsten søsyg. Det er simpelthen en utrolig flot lyd, jeg
> var meget imponeret.

Bestemt - bare ørgeligt at billedet er noget hårdt komprimeret lort hele vejen
igennem.

Koeffe (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Koeffe


Dato : 01-08-05 22:16

"Brian" skrev


| > Ja den sad jeg også lige og så på mit anlæg, det er helt
vildt så fedt
| > det lyder :)
|
| Enig, men det er ikke så meget de store kabum'er der gør
det for mig.
| Det er mere hele atmosfæren - f.eks de knirkelyde der
ligger i baggrunden
| næsten konstant.


Jeg blev nødt til at købe filmen efter omtalen her inde...
Jeg har lige set den nu her. ....hold da kæft mand, det er
den bedste lyd jeg nogensinde har hørt i min hjemmebiograf!!
Jeg var grædefærdig efter de første 15 minutter -
fantastisk! Og selvfølgelig har jeg købt Special Edition
udgaven, så jeg kan se hvordan de har lavet lyden . Det
glæder jeg mig til at se når jeg får tid. Jeg vil dog lige
sige at jeg tror godt at filmen kunne have kedet mig hvis
jeg så den med alm TV lyd, men med et ordentligt surround
anlæg der er den faaaaantastic!


Nu tænker jeg så - Titan A.E. er nok den film jeg har stødt
på oftest, i forbindelse med omtale af film med god lyd.
Hvad er det der gør lyden i den film så god? Det kunne være
jeg skulle hoppe på den også?

--
Koeffe



Brian (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-08-05 22:59

Koeffe wrote:
> Jeg blev nødt til at købe filmen efter omtalen her inde...
> Jeg har lige set den nu her. ....hold da kæft mand, det er
> den bedste lyd jeg nogensinde har hørt i min hjemmebiograf!!
> Jeg var grædefærdig efter de første 15 minutter -
> fantastisk! Og selvfølgelig har jeg købt Special Edition
> udgaven, så jeg kan se hvordan de har lavet lyden . Det
> glæder jeg mig til at se når jeg får tid. Jeg vil dog lige
> sige at jeg tror godt at filmen kunne have kedet mig hvis
> jeg så den med alm TV lyd, men med et ordentligt surround
> anlæg der er den faaaaantastic!

Jeg græd ikke ligefrem, men ellers havde jeg det på samme måde.
Fed lyd - ½dårlig film, der er for mange nikke-scener.

Er der forøvrigt nogen der har set en anstændig udgave af Boondock
Saints ? Den udgave man finder rundt omkring i 100,- kasserne, er med
den fladeste lyd siden "Krummerne"

> Nu tænker jeg så - Titan A.E. er nok den film jeg har stødt
> på oftest, i forbindelse med omtale af film med god lyd.
> Hvad er det der gør lyden i den film så god? Det kunne være
> jeg skulle hoppe på den også?

Den har jeg også kigget længe efter, men den lider af det samme som
Boondock Saints. Den version man finder rundt omkring herhjemme, er i
2.0 Sorround Spøjst nok skriver de alligevel på coveret, at det er en
film
der både skal ses og høres....

/Brian



René Lønstrup (05-08-2005)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 05-08-05 14:16

Brian wrote:
> Er der forøvrigt nogen der har set en anstændig udgave af Boondock
> Saints ? Den udgave man finder rundt omkring i 100,- kasserne, er med
> den fladeste lyd siden "Krummerne"

Dvdoo.dk har SE versionen med DTS lyd til 199 kr. - I følge
dvdcompare.net skulle det være den bedste udgave (= skandinavisk SE).
Jeg har ikke fundet den til ordentlige penge endnu..

[om Titan A.E.]
> Den har jeg også kigget længe efter, men den lider af det samme som
> Boondock Saints. Den version man finder rundt omkring herhjemme, er i
> 2.0 Sorround

Der skal man over og kigge på R1 udgaven, der har DTS lyd. Axelmusic.dk
har den til 49,95 inkl. moms og fragt gennem Club Raccoon (gratis at
tilmelde sig).


--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet
email: se om du kan regne den ud..



Brian (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-08-05 09:58

René Lønstrup wrote:

> Dvdoo.dk har SE versionen med DTS lyd til 199 kr. - I følge
> dvdcompare.net skulle det være den bedste udgave (= skandinavisk SE).
> Jeg har ikke fundet den til ordentlige penge endnu..

Okay, takker. Så kan jeg godt begynde at samle flasker

> Der skal man over og kigge på R1 udgaven, der har DTS lyd.
> Axelmusic.dk har den til 49,95 inkl. moms og fragt gennem Club
> Raccoon (gratis at tilmelde sig).

Hmm... lidt belastende at man absolut skal over i R1 for at finde en
anstændig kopi.

/Brian



Anders B. Hyltoft (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 14-07-05 20:26

Tillykke med anlægget, husk at bruge det højt og jævnligt

Du skal bl.a. se:

Titan AE
Master and Commander (især starten hvor du får et par kanonkugler i hovedet)
Toy Story 2 (også starten, og den scene hvor betonrøret ruller hen over
vejen)

Og ellers skal du bare gense alle dine film igen og nyde at du nu får en
større oplevelse ud af dem...

Go' fornøjelse.

Mvh Anders




Peter Larsen (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 14-07-05 21:03


"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> wrote in message
news:dmwBe.87$x64.45@news.get2net.dk...
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>
> Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.
>
> Pierre

Saving Private Ryan - Fantastisk gennemført lydbilled

Star Wars Episode 1 - Kan sige hvad man vil om filmens kvalitet, men lyd
siden er cool.

Men ellers bare smid en film på du kun har oplevet på VHS eller på TV og
oplev
den verden til forskel et godt lydsystem gør.



John Hinge (15-07-2005)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 15-07-05 05:51

On 14 jul 2005 Peter Larsen was heard to say:

> Star Wars Episode 1 - Kan sige hvad man vil om filmens kvalitet,
> men lyd siden er cool.
>
Star Wars episode 2, bare skip frem til asteroide jagt scenen..

Kwaannnnnggggggggggggggg..


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..
Are you on Drugs ?" Gordo - The Black Hand - KotDT #79

Henrik Madsen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 15-07-05 08:15

"Peter Larsen" <Lort@Lort.lort> writes:

> Star Wars Episode 1 - Kan sige hvad man vil om filmens kvalitet, men lyd
> siden er cool.

Og lige efter podrace, så sæt "Bjergkøbing Grand Prix" på.
Lucus din tyveknægt!

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Lars Hoffmann (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-07-05 08:24

Pierre Roland wrote:
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.

Saving Private Ryan (DTS)
Terminator 2 (Ultimate Edition - ikke Extreme Edition)
Terminator 3
Avalon (japansk eller koreansk udgave med DTS 6.1)
Black Hawk Down (Superbit)
Brotherhood Of The Wolf (canadisk DTS udgave)
Casshern (DTS 6.1 fullrate - nok den farligste lyd man overhovedet kan
komme på anlægget!)
Fifth element (Ultimate Edition)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Zeki (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 15-07-05 08:27

Jeg kan bl.a anbefale følgende film:

'U-571': Et af de mest gennemførte DTS lydspor. Scenen med dybdebomberne
giver din subwoofer gas.

'Blade 2': Endnu et fedt DTS lydspor. Et meget højt soundtrack der er
konstant aktivt i alle kanaler

'Austin Powers - Goldmember': DTS-ES. Funky og ret kreativ kanalseperation

'007 - Die Another Day. DTS-ES'. Endnu et af mine favoritlydspor

Se evt http://www.dvdtherapy.com/dts_list.php

Mvh
Zeki






Henrik Hansen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Hansen


Dato : 15-07-05 10:58


"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:2zJBe.59835$Fe7.196407@news000.worldonline.dk...
> Jeg kan bl.a anbefale følgende film:
>
> 'U-571': Et af de mest gennemførte DTS lydspor. Scenen med dybdebomberne
> giver din subwoofer gas.
>
Så må man nød til at tage Superbit versionen af Das Boot med også, hvis man
er til u-båds film.

Henrik



Jim Andersen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 15-07-05 09:20

SPR (DTS) som nr 1.

Derefter:
007 - Goldeneye. Skip frem til Kendingsmelodien, og de fem minutter bagefter
hvor han kører ræs i sin Aston Martin mod Ms Onatopp i en Ferrari. Bond har
(naturligvis) en dame med i bilen der udtaler "I like a spirited ride as
much as the next girl but....." og senere (om MS Onatopp) "Who's that?"
hvorefter Bond svarer "The next girl."

Og så lige et kort øjeblik i Three Kings
*SPOILER*
..
..
..
..
hvor de går ned i brønden og der er én der skyder en kugle efter dem og den
rikochetterer rundt i alle højttalerne. Gæster kigger sig altid over
skulderen

/jim



Koeffe (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Koeffe


Dato : 15-07-05 10:33

"Jim Andersen" skrev








Og så lige et kort øjeblik i Three Kings
| *SPOILER*
| .
| .
| .
| .
| hvor de går ned i brønden og der er én der skyder en kugle
efter dem og den
| rikochetterer rundt i alle højttalerne. Gæster kigger sig
altid over
| skulderen


Har du en tidskode på den scene? Det et længe siden jeg har
set den film, så jeg har ingen anelse om hvor i filmen det
kommer...


--
Koeffe



Koeffe (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Koeffe


Dato : 15-07-05 12:04

"Koeffe"


| Har du en tidskode på den scene? Det et længe siden jeg
har
| set den film, så jeg har ingen anelse om hvor i filmen det
| kommer...


Så fandt jeg det vidst selv: 30min 15sek inde.


--
Koeffe



MRN (15-07-2005)
Kommentar
Fra : MRN


Dato : 15-07-05 10:02

> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>
> Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.
>
> Pierre

Slutscenen i Løvernes Konge (Scenen med tordenvejret). Prøv at se den både
med DD og DTS. Så kan du høre forskel på de to standarder!

Og scenen i Ringenes Herre - Kongen Vender Tilbage, hvor ringen bliver
tilintetgjort, og Saurons tårn vælter. Det er også en udfordring for din
sub...

God fornøjelse



sniper_Nolight (15-07-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-07-05 10:33

> Og scenen i Ringenes Herre - Kongen Vender Tilbage, hvor ringen bliver
> tilintetgjort, og Saurons tårn vælter. Det er også en udfordring for din
> sub...

og når du nu alligevel har gang i LotR, så smæk Two Towers på og se den del
af filmen, hvor de sprænger muren ved Helm's Deep.... lækkert!

Ladder 49 har osse en flot lydside - ild lyder godt.

Jurassic Park filmene (ja, jeg er vild med dem alle - indrømmet! - meget
atmosfæriske ude i jungleomgivelserne - glem ikke de "små" lyde og det
gælder alle film - en lille subtil surround effekt der havner i den rigtige
højttaler på det rigtige tidspunkt, kan i den grad forstærke intensiteten i
en scene.

Band of Brothers - min boks er den amerikanske med dts og den lyder
fantastisk - fuldt ud på højde med Saving Private Ryan.

udover dem er mange af mine favoritter nævnt af andre, så der skulle være
masser at lytte til
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Jim Andersen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 18-07-05 08:37

MRN wrote:
> Slutscenen i Løvernes Konge (Scenen med tordenvejret). Prøv at se den
> både med DD og DTS. Så kan du høre forskel på de to standarder!

Nej. Men du kan høre forskel på de 2 lydspor. Det har ikke så meget med
standarderne at gøre. Det ville være ligeså korrekt/forkert at sige: "så kan
du høre forskel på danske og engelske lydspor"

/jim



Koeffe (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Koeffe


Dato : 25-07-05 09:59

"Jim Andersen" skrev


| > Slutscenen i Løvernes Konge (Scenen med tordenvejret).
Prøv at se den
| > både med DD og DTS. Så kan du høre forskel på de to
standarder!
|
| Nej. Men du kan høre forskel på de 2 lydspor. Det har ikke
så meget med
| standarderne at gøre. Det ville være ligeså
korrekt/forkert at sige: "så kan
| du høre forskel på danske og engelske lydspor"


Vil det sige at det ikke er den samme lyd der ligger i DD og
DTS bare i to teknisk forskellige lagringer? Kan man opleve
fx et løvebrøl i det ene lydspor, som så kan være udeladt i
det andet?


--
Koeffe



sniper_Nolight (25-07-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 25-07-05 11:04

> Vil det sige at det ikke er den samme lyd der ligger i DD og
> DTS bare i to teknisk forskellige lagringer? Kan man opleve
> fx et løvebrøl i det ene lydspor, som så kan være udeladt i
> det andet?

Nej

DD og DTS indeholder nøjagtigt samme lyd - bare i 2 forskellige kvaliteter.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Koeffe (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Koeffe


Dato : 25-07-05 12:07

"sniper_Nolight" skrev

| DD og DTS indeholder nøjagtigt samme lyd - bare i 2
forskellige kvaliteter.


Ok, det mente jeg også.
Men så forstår jeg bare ikke Jim Andersens svar til MRN.

--
Koeffe





Jim Andersen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 25-07-05 14:20

Koeffe wrote:
> "sniper_Nolight" skrev
>
>> DD og DTS indeholder nøjagtigt samme lyd - bare i 2 forskellige
>> kvaliteter.

Nej.

> Ok, det mente jeg også.
> Men så forstår jeg bare ikke Jim Andersens svar til MRN.

Se ovenstående.

DD lydsporet på Løvernes konge er med danske stemmer. DTS lyden er med US
stemmer.
Når Sniper har overbevist mig om at James Earl Jones kan tale dansk, så skal
jeg nok indrømme at jeg tager fejl.

99% af gangene er (indholdet af) DD og DTS sporet dog det samme.

/jim



sniper_Nolight (25-07-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 25-07-05 17:19


"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
news:42e4f6cb$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
> Koeffe wrote:
>> "sniper_Nolight" skrev
>>
>>> DD og DTS indeholder nøjagtigt samme lyd - bare i 2 forskellige
>>> kvaliteter.
>
> Nej.

Jo - hvis jeg svarer på Koeffes spørgsmål - så helt sikkert, jo.

Koeffe, tegnefilm har ofte kun dansk DD, selvom der måtte være et evt.
engelsk dts spor. I alle andre tilfælde er de lydspor der er på en skive
ens - det være sig DD, dts eller stereo. Desuden er alle lyde som løvebrøl
og hvad ved jeg fuldstændigt identiske.

så skulle det vist være på plads uden yderligere forvirring.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



David Rasmussen (14-08-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 14-08-05 22:49

sniper_Nolight wrote:
>
> Nej
>
> DD og DTS indeholder nøjagtigt samme lyd - bare i 2 forskellige kvaliteter.

Det er ikke rigtigt. Ofte er det to helt forskellige mixes der er brugt.
Underligt, men sandt.

/David

David Rasmussen (14-08-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 14-08-05 22:50

David Rasmussen wrote:
>>
>> DD og DTS indeholder nøjagtigt samme lyd - bare i 2 forskellige
>> kvaliteter.
>
> Det er ikke rigtigt. Ofte er det to helt forskellige mixes der er brugt.
> Underligt, men sandt.
>

Tillæg: Det er derfor at visse (få) udgivelser har bedre lyd på DD end
på DTS.

/David

sniper_Nolight (15-08-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-08-05 16:06

>>> DD og DTS indeholder nøjagtigt samme lyd - bare i 2 forskellige
>>> kvaliteter.
>>
>> Det er ikke rigtigt. Ofte er det to helt forskellige mixes der er brugt.
>> Underligt, men sandt.
>>
>
> Tillæg: Det er derfor at visse (få) udgivelser har bedre lyd på DD end på
> DTS.

jo, men lyden er da den samme?... altså de ting der siges og gør etc er den
samme.
der er ikke noget på det ene lydspor i forhold til det andet (generelt).
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



David Rasmussen (15-08-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 15-08-05 22:36

sniper_Nolight wrote:
>
> jo, men lyden er da den samme?... altså de ting der siges og gør etc er den
> samme.
> der er ikke noget på det ene lydspor i forhold til det andet (generelt).

Ja, naturligvis bliver der sagt de samme ting på lydsporene :)
Det meste af lyden stammer fra de samme optagelser. Men den lyd du hører
er jo mixet sammen af den optagede dialog (som tit efteroptages i
studie, i mange tilfælde), baggrundslyde (ambience), effekter osv. Og
måden det er mixet på, niveauerne de forskellige spor imellem osv. kan
godt være forskellige. Med andre ord så er input-lyden til DD-enkoderen
ikke nødvendigvis helt identisk med input-lyden til DTS-enkoderen. I
visse grelle tilfælde er DTS-sporet noget hø, og DD-sporet langt det
bedste.

I de fleste tilfælde vil input-lyden til de to typer enkodere være
identisk, og den eneste forskel der kan høres i de færdige produkt er
således forskellen mellem DD og DTS. Men altså: Det er ikke altid sådan.

/David

sniper_Nolight (15-08-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-08-05 23:03

> Ja, naturligvis bliver der sagt de samme ting på lydsporene :)
> Det meste af lyden stammer fra de samme optagelser. Men den lyd du hører
> er jo mixet sammen af den optagede dialog (som tit efteroptages i studie,
> i mange tilfælde), baggrundslyde (ambience), effekter osv. Og måden det er
> mixet på, niveauerne de forskellige spor imellem osv. kan godt være
> forskellige. Med andre ord så er input-lyden til DD-enkoderen ikke
> nødvendigvis helt identisk med input-lyden til DTS-enkoderen. I visse
> grelle tilfælde er DTS-sporet noget hø, og DD-sporet langt det bedste.
>
> I de fleste tilfælde vil input-lyden til de to typer enkodere være
> identisk, og den eneste forskel der kan høres i de færdige produkt er
> således forskellen mellem DD og DTS. Men altså: Det er ikke altid sådan.


debatten gik fra starten ud på om et lydspor (dd) indeholdt andre lyde i
forhold til det andet (dts) på samme skive og det gør der selvfølgelig
ikke - i tilfældet løvernes konge er der så kun engelsk dts og dans dd og
det blev til noget forfærdeligt ordkløveri - mere var der ikke i det... den
oprindelige poster blev sikkert bare mere forvirret

tak for info - altid rart med lidt teknisk viden imo
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight




David Rasmussen (16-08-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 16-08-05 07:17

sniper_Nolight wrote:
>
> debatten gik fra starten ud på om et lydspor (dd) indeholdt andre lyde i
> forhold til det andet (dts) på samme skive og det gør der selvfølgelig
> ikke
>

Hvad er "andre lyde"? Hvis DTS-sporet et sted har en effekt mixet højere
end på DD-sporet, så "lyder" det anderledes end DD-sporet.

/David

Jim Andersen (16-08-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 16-08-05 11:36

David Rasmussen wrote:
> sniper_Nolight wrote:
>>
>> debatten gik fra starten ud på

Du er en tålmodig mand David
Vi må se om du har mere held til at overbevise sniper_Nolight end jeg havde.

/jim



sniper_Nolight (16-08-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 16-08-05 15:33

> Du er en tålmodig mand David
> Vi må se om du har mere held til at overbevise sniper_Nolight end jeg
> havde.

*suk*

kører du stadig på den Løvernes Konge?

David jeg lavede den store fejl at skrive her i tråden at DD og dts lyd som
regel var "ens" - altså den dialog, billyde, dyrelyde alle lyde er ens
uanset om man hører DD eller dts - det står jeg ved.

Du forklarer mig så hvordan det foregår ved tilblivelse af dvd mht. DD og
dts - så langt så godt. - lyden er stadig ens med hensyn til indhold rent
filmisk.

At Jim så KUN lige snakkede om Løvernes Konge SE fangede jeg ikke lige
først - på DEN skive er der engelsk dts og dansk DD - så ja, Jim har ret -
DD og dts er ikke ens....

Jeg svarede blot på Koeffes indlæg hvor han spørger:

"Vil det sige at det ikke er den samme lyd der ligger i DD og
DTS bare i to teknisk forskellige lagringer? Kan man opleve
fx et løvebrøl i det ene lydspor, som så kan være udeladt i
det andet?"

jeg svarede indholdet er det samme og åbenbart mener Jim så jeg er
gumpetung...

sååå...:o/
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



sniper_Nolight (16-08-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 16-08-05 15:40

> Hvad er "andre lyde"? Hvis DTS-sporet et sted har en effekt mixet højere
> end på DD-sporet, så "lyder" det anderledes end DD-sporet.

andre lyde er helt andre lyde - lyde som et løvebrøl

jeg er helt med på hvad du mener.

se mit svar til Jim og du vil forstå
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Jim Andersen (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 17-08-05 17:30

sniper_Nolight wrote:
>> Hvad er "andre lyde"? Hvis DTS-sporet et sted har en effekt mixet
>> højere end på DD-sporet, så "lyder" det anderledes end DD-sporet.
>
> andre lyde er helt andre lyde - lyde som et løvebrøl

Der KAN godt være HELT andre lyde. Det er der nu sjældent. Det vil OFTE være
det helt samme.

Men der er ikke noget TEKNISK eller TEORETISK i vejen for at der er et
løvebrøl på det ene spor, som ikke er der på det andet.

Du svarede "Nej" til Koeffe der spurgte "Kan man opleve...." Her lægger jeg
vægt på ordet "kan".

Så er den ged vist barberet....

/jim



sniper_Nolight (18-08-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 18-08-05 16:40

> Så er den ged vist barberet....
yessir!



Per (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 15-07-05 14:44

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> wrote in message
news:dmwBe.87$x64.45@news.get2net.dk...
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>
> Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.
>
> Pierre
>
>

Podracer scenen i Star Wars Episode 1 har fed lyd. Specielt hvis du har en
god sobwoofer.



Jonas Gaarde (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 15-07-05 22:35

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:dmwBe.87$x64.45@news.get2net.dk...
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>
> Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.
>
> Pierre




Ud over dem der allerede er nævnt kan jeg også anbefale True Lies, især
scenen hvor Jamie Lee Curtis taber en Ingram Mac 10 maskinpistol ned ad en
trappe i slow-motion. Det er helt forrygende at høre patronhylstrene rasle
ud over éns eget stuegulv imens projektilerne suser rundt om ørerne på én og
slår huller i væggene!

Jeg ved godt at den ikke er kommet på DVD endnu, men den bedste filmlyd jeg
nogensinde har hørt er War of the Worlds i Viborgs THX-biograf. Selv hvis
man ikke kan lide filmen, så skal den hjem i samlingen når den kommer, alene
for lydens skyld!
--
Jonas (som godt kunne lide den!)



Klavs Rommedahl (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Klavs Rommedahl


Dato : 15-07-05 23:19

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> wrote in message news:<dmwBe.87$x64.45@news.get2net.dk>...
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>
> Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.
>
> Pierre

Ikke verdens bedste film, Men jeg mener også at Amaggedon skulle være med fed lyd.

digi (16-07-2005)
Kommentar
Fra : digi


Dato : 16-07-05 00:45

Alien DC


Peter Biro (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Biro


Dato : 16-07-05 09:47

Det tyske blad "Video Magazine" har haft en artikkel om de 20 bedste
surround scener, og hvor man skal spole hen i filmen:

1. LOTR 3: Disk 2, Kap. 12, 0,30
2. Terminator 3: Kap. 10, 00:31:06
3. Saving private ryan: Kap. 2, 0:06:08
4. Panic Room: Kap. 4, 0:15:01
5. U-571: Kap. 13, 1:16:10
6. Gangs of new york: Kap. 22, 2:23:20
7. Desperado: Kap. 20, 1:113:09
8. Master & Commander: Kap. 6, 0:14:41
9. Internal Affairs: Kap. 15, 1:15:16
10. Heat: Kap. 32, 1:43:14
11. Gladiator: Kap. 2 0:06:56
12. Jurassic Park: Kap. 11, 0:59:16
13. The Others: Kap.7, 00:30:02
14. Hero: Kap. 3. 0:09:49
15. StarWars - Episode 2: Kap. 40, 1:41:10
16. Mystic River: Kap. 4, 0:08:43
17. Spider-man 2: Kap. 16, 0:34:20
18. Open Range: Kap. 1, 0:02:36
19. The Day After Tomorrow: Kap. 16, 0:59:32
20. Riddick: Kap. 6, 0:17:13



Lars Hoffmann (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 18-07-05 21:21

Peter Biro wrote:

> 9. Internal Affairs: Kap. 15, 1:15:16

Skulle det ikke være InFernal affairs? Den havde jeg helt glemt igen. Den har
en rigtig dejlig DTS lyd. Realistisk, ikke overdrevet og meget veldefineret og
dynamisk lyd. Derudover er det jo også en forrygende film. Hvis du gerne vil
se en thriller og ikke kender denne perle, så fis ned i din videobutik og lej
Infernal Affairs.

Klaus G. (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-07-05 23:44

> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>
> Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.
>


Prøv Minority Report, hvis du skal teste din sub. *spoiler*
*spoiler*
*spoiler*
*spoiler*
*spoiler*
Hvis du allerede har set filmen, så spol hen til der hvor de skyder med de
der impuls våben. Har selv 4stk 12" som sub, og for satan det lyder NICE! :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Mikkel Møldrup-Lakje~ (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 20-08-05 15:34

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:dmwBe.87$x64.45@news.get2net.dk...
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>
> Jeg kan både afspille alm 5,1 og DTS.

In the Cut har en virkelig god lydside. Ikke pga. egentlige sound effects,
men pga. det miljø, som musik og lyd skaber rundt om én.

Det er vist også det eneste rigtigt positive, der er at sige om den film.

Mikkel



David Rasmussen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 20-08-05 19:09

Pierre Roland wrote:
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et surround system i den pæne
> klasse, og så var det jeg tænkte om der er nogle film som bare skal ses/
> høres pga. god surround effekter.
>

Fight Club har en smuk surroundlydside. Den er ikke fyldt med tydelige
effekter i bagkanalerne, men den skaber en subtil men konstant ambience
og rumfornemmelse som er meget virkningsfuld.

/David

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste