/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Lidt nye billeder (advarsel, der er fugle ~
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 01:53

Hejsa.

Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og det
blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer, det
er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen



 
 
Kim Jensen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Kim Jensen


Dato : 10-07-05 09:50

Thomas Pedersen wrote:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651

Som du selv skriver er det et spørgsmål om smag, men jeg synes fuglen
fremstår FOR lille i billedet. Men flotte farver

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078

LIGE i skabet! Det er et superflot skud.


--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Thomas Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 16:30


"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse
news:42d0e127$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Thomas Pedersen wrote:
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
>
> Som du selv skriver er det et spørgsmål om smag, men jeg synes fuglen
> fremstår FOR lille i billedet. Men flotte farver

Hmmm, det var netop det jeg syntes var så fedt, at fuglen så så lille ud,
men sådan er det jo, hehe.

>
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
>
> LIGE i skabet! Det er et superflot skud.

Takker, det er også et billede jeg har jagtet i et stykke tid nu, de er som
regel fløjet inden jeg kom tæt på, men det gjorde de ikke i går

MVH
Thomas



;o\)-max- (10-07-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 10-07-05 17:12


"Thomas Pedersen"
>
> "Kim Jensen"
> > > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
> >
> > LIGE i skabet! Det er et superflot skud.
>
> Takker, det er også et billede jeg har jagtet i et stykke tid nu, de er som
> regel fløjet inden jeg kom tæt på, men det gjorde de ikke i går
>
> MVH
> Thomas

Indrøm det nu bare Thomas,du havde smurt superlim
på pinden - Ellers havde du sku ikke haft en jordisk
chance for at komme så tæt på, høhø. Og den står
der garanteret stadig, så du kan lave en hel serie
"rødben de fire årstider" som de stakkels dyr dog
må lide.. Men det er det værd, kanon fedt billede
)-max-



Thomas Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 17:29


"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:wNbAe.59152$Fe7.193984@news000.worldonline.dk...
>
> "Thomas Pedersen"
> >
> > "Kim Jensen"
> > > > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
> > >
> > > LIGE i skabet! Det er et superflot skud.
> >
> > Takker, det er også et billede jeg har jagtet i et stykke tid nu, de er
som
> > regel fløjet inden jeg kom tæt på, men det gjorde de ikke i går
> >
> > MVH
> > Thomas
>
> Indrøm det nu bare Thomas,du havde smurt superlim
> på pinden - Ellers havde du sku ikke haft en jordisk
> chance for at komme så tæt på, høhø. Og den står
> der garanteret stadig, så du kan lave en hel serie
> "rødben de fire årstider" som de stakkels dyr dog
> må lide.. Men det er det værd, kanon fedt billede
> )-max-

Hehe, jeg er nu ikke så ond, at jeg bruger superlim, men jeg har lige skudt
en og fik den udstoppet ret hurtigt (valgte selvfølgelig at vise den fra den
kønne side, hvor fjerene stadig sad på ). Superlim medfører jo bare, at
den skulle lide sultedøden, måske man bare skulle tage ned og fange nogle
smådyr i mudderet til den i stedet, så kan man også få billeder, hvor den
skriger efter en (hov, det er der jo allerede ).

MVH
Thomas



;o\)-max- (10-07-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 10-07-05 17:56


"Thomas Pedersen"
> Hehe, jeg er nu ikke så ond, at jeg bruger superlim, men jeg har lige skudt
> en og fik den udstoppet ret hurtigt (valgte selvfølgelig at vise den fra den
> kønne side, hvor fjerene stadig sad på ). Superlim medfører jo bare, at
> den skulle lide sultedøden, måske man bare skulle tage ned og fange nogle
> smådyr i mudderet til den i stedet, så kan man også få billeder, hvor den
> skriger efter en (hov, det er der jo allerede ).
>
> MVH
> Thomas

LOL



Jacob (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 10-07-05 16:02


"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42d07163$0$60752$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og det
> blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer, det
> er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
Billedet er som sådan godt nok men det blur du har tilføjet kunne være lavet
meget pænere. linien omkring piphans er alt for skarp og unøjagtig. den
skærer i øjnene. mit første indtryk var hvad der gik galt for piphans med
den der meget skarpe linie. det næste der slog mig var at både for og
baggrund var ude af focus. men så lurede jeg at du havde brugt blur.
jeg er ikke til den måde at bruge blur på. men det er nok en smags sag.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
meget bedre slut resultat. meget flot billede. lige til biologi bogen. du
har fået solens genspejling i øjer på fuglen med. det kan jeg rigtigt godt
lide. den meget voldsomme ude af focus / blur der er i baggrunden er jeg
helt vild med.

Jacob



Thomas Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 16:34

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42d1385e$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:42d07163$0$60752$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hejsa.
> >
> > Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og
det
> > blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer,
det
> > er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
> >
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
> Billedet er som sådan godt nok men det blur du har tilføjet kunne være
lavet
> meget pænere. linien omkring piphans er alt for skarp og unøjagtig. den
> skærer i øjnene. mit første indtryk var hvad der gik galt for piphans med
> den der meget skarpe linie. det næste der slog mig var at både for og
> baggrund var ude af focus. men så lurede jeg at du havde brugt blur.
> jeg er ikke til den måde at bruge blur på. men det er nok en smags sag.

Blur, hvad er det? Det er skam intet gjort andet end en lille beskæring i
photoshop samt en korrektion af farver og lidt, hvilket også er beskrevet
under billedet. Med en 500mm får du ikke særlig meget dybdeskarphed når du
bruger den helt åben, så det er skam kun en naturlig uskarphed du ser her.
Men igen, det er jo en smagssag. Linien omkring fuglen må være USM der har
fået en tand for meget.

> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
> meget bedre slut resultat. meget flot billede. lige til biologi bogen. du
> har fået solens genspejling i øjer på fuglen med. det kan jeg rigtigt godt
> lide. den meget voldsomme ude af focus / blur der er i baggrunden er jeg
> helt vild med.

Hehe, sjovt at du her er helt vild med den samme uskarphed som er i det
foregående billede, her er den blot ikke synlig på samme måde, da der her
ikke er noget der bliver mere og mere uskarpt. Men jeg er selv vild med det
billede og har jagtet det i et stykke tid, de dælens fugle har det jo med at
flyve inden man kommer tæt nok på

MVH
Thomas



Jacob (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 11-07-05 18:48


"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42d13fd2$0$60754$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:42d1385e$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:42d07163$0$60752$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> > Hejsa.
>> >
>> > Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og
> det
>> > blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer,
> det
>> > er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
>> >
>> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
>> Billedet er som sådan godt nok men det blur du har tilføjet kunne være
> lavet
>> meget pænere. linien omkring piphans er alt for skarp og unøjagtig. den
>> skærer i øjnene. mit første indtryk var hvad der gik galt for piphans med
>> den der meget skarpe linie. det næste der slog mig var at både for og
>> baggrund var ude af focus. men så lurede jeg at du havde brugt blur.
>> jeg er ikke til den måde at bruge blur på. men det er nok en smags sag.
>
> Blur, hvad er det? Det er skam intet gjort andet end en lille beskæring i
> photoshop samt en korrektion af farver og lidt, hvilket også er beskrevet
> under billedet. Med en 500mm får du ikke særlig meget dybdeskarphed når du
> bruger den helt åben, så det er skam kun en naturlig uskarphed du ser her.
> Men igen, det er jo en smagssag. Linien omkring fuglen må være USM der har
> fået en tand for meget.
Det ligner kunstigt uskarphed (blur). men pga. linien få piphans.


>
>> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
>> meget bedre slut resultat. meget flot billede. lige til biologi bogen. du
>> har fået solens genspejling i øjer på fuglen med. det kan jeg rigtigt
>> godt
>> lide. den meget voldsomme ude af focus / blur der er i baggrunden er jeg
>> helt vild med.
>
> Hehe, sjovt at du her er helt vild med den samme uskarphed som er i det
> foregående billede, her er den blot ikke synlig på samme måde, da der her
> ikke er noget der bliver mere og mere uskarpt. Men jeg er selv vild med
> det
> billede og har jagtet det i et stykke tid, de dælens fugle har det jo med
> at
> flyve inden man kommer tæt nok på
jeg kan godt lide at det kun er selve motovet der er skarpt. stolten står
den på så det er fint for mig.
ikke alt det der pokkers græs som er i fokus på det andet billede. det
generer mig.

>
> MVH
> Thomas
>
>



Hans Peter Larsson (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Peter Larsson


Dato : 10-07-05 17:58

Hej!

On Sun, 10 Jul 2005 02:52:51 +0200, "Thomas Pedersen"
<sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

>Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og det
>blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer, det
>er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
>
>http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
>http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078

Fine billeder af fugle. Det behöver du ikke undskylde.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Thomas Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 20:37


"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse
news:nfk2d19jjelb9slsqncg4qs8nj8ge99967@4ax.com...
> Hej!
>
> On Sun, 10 Jul 2005 02:52:51 +0200, "Thomas Pedersen"
> <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:
>
> >Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og
det
> >blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer,
det
> >er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
> >
> >http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
> >http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
>
> Fine billeder af fugle. Det behöver du ikke undskylde.
>
> mvh Hans Peter Larsson
>
> Visby Sverige

Takker for ordene, Hans Peter. Jeg måtte hellere advare, der er en del i
gruppen der har brokket sig over mængden af fuglebilleder, hehe.

MVH
Thomas



KNL DtP (10-07-2005)
Kommentar
Fra : KNL DtP


Dato : 10-07-05 20:10

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42d07163$0$60752$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Begge billeder stammer fra Højer, det
> er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.

Flotte billeder du fremviser - især den sidste står meget grafisk med de
orangerøde, slanke ben mod den flotte bokhe.

Da jeg inden længe flytter til det sønderjyske marksland, ville jeg da gerne
høre, om du kunne komme med et par gode fotosteder. Er det ude ved græsarealet
ved slusen du finder de bevingede venner?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk



Thomas Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 20:28


"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42d172ab$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:42d07163$0$60752$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Begge billeder stammer fra Højer, det
> > er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
>
> Flotte billeder du fremviser - især den sidste står meget grafisk med de
> orangerøde, slanke ben mod den flotte bokhe.
>
> Da jeg inden længe flytter til det sønderjyske marksland, ville jeg da
gerne
> høre, om du kunne komme med et par gode fotosteder. Er det ude ved
græsarealet
> ved slusen du finder de bevingede venner?

Hej Kristian.

Det lyder da spændende med at du kommer til Sønderjylland, måske vi kan
finde ud af at tage på fototur sammen

Ude ved slusen kan der være spændende, men jeg synes nu ikke altid det er
stedet, ofte er der for mange mennesker, og fuglene kommer ikke helt tæt på.
Tager du længere sydpå af den vej hvor vejen til slusen støder op til kommer
du ned mod saltsøen, den er knap så meget besøgt og fuglene her er knap så
sky. Undervejs derned kan du finde spændende motiver, hejren er fotograferet
på vejen derned. Rødbenen er taget nede ved saltsøen. Ellers er Rømø et
besøg værd, især forår og efterår er godt derovre, samtidig med at fuglene
er samlet ved saltsøen også. Sommer tror jeg ikke er så godt, da der er
mange turister derovre.

MVH
Thomas



Peter Michael Nielse~ (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Michael Nielse~


Dato : 10-07-05 20:50


"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42d07163$0$60752$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og det
> blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer, det
> er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas Pedersen
>
>

Hej

Jeg syntes bedst om billedet med rødben'et, du har fået et godt lys på
billedet, var solyset ikke meget skarpt ? Du skriver du har haft svært ved
at "fange" fuglen på pælen, du skulle prøve at køre noget længere nord på
til værnengene, en lang køretur men mulighederne for rødben kobbersnepper er
store der, med lidt tålmodighed burde det være muligt, men årstiden for
disse fugle er jo ved at være ovre for i år.

Så du forøvrigt nogle regnspover på din tur ?


--
Med venlig hilsen

Peter Michael Nielsen



Thomas Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 22:15


"Peter Michael Nielsen" <pmn@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42d17ba9$0$42986$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:42d07163$0$60752$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hejsa.
> >
> > Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og
det
> > blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer,
det
> > er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
> >
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
> >
> > Med venlig hilsen
> >
> > Thomas Pedersen
> >
> >
>
> Hej
>
> Jeg syntes bedst om billedet med rødben'et, du har fået et godt lys på
> billedet, var solyset ikke meget skarpt ? Du skriver du har haft svært ved
> at "fange" fuglen på pælen, du skulle prøve at køre noget længere nord på
> til værnengene, en lang køretur men mulighederne for rødben kobbersnepper
er
> store der, med lidt tålmodighed burde det være muligt, men årstiden for
> disse fugle er jo ved at være ovre for i år.
>
> Så du forøvrigt nogle regnspover på din tur ?

Hej Peter

Jeg var godt klar over at mange ville foretrække rødben'et, det er også
klart det bedste i min bog, men syntes alligevel det af hejren havde noget i
sig, sådan er smag jo, hehe. Jo, sollyset var meget skarpt, billedet er vist
taget omkring kl. 1500 hvis jeg ikke husker helt galt, så det er den hårde
sol der er på billedet, heldigvis kom den lige ind bagfra her, så jeg undgik
de helt hårde slagskygger.

Det lyder da til at man skulle prøve at køre en tur nordpå, hvor præcist
ligger Værnengene?

Regnspover er et stykke tid siden jeg har set, så dem i foråret og i
efteråret, men ikke her i sommers, jeg har nu heller ikke været så meget
dernede som jeg plejer, det er trods alt 100 km der skal køres hver gang,
hehe. Men mon ikke de er dernede, det er sikkert bare mig der ikke har
kigget ordentlig efter

MVH
Thomas



Peter Michael Nielse~ (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Michael Nielse~


Dato : 10-07-05 22:32

> Det lyder da til at man skulle prøve at køre en tur nordpå, hvor præcist
> ligger Værnengene?
>

Nu er jeg ikke helt klarover hvor du kommer fra , men hvis du kommer syd fra
kører du mod Nymindegab, lige inden du kommer til Nymindegab er der et skilt
til venstre mod Tipperne , drej den vej engne før Tipperne er værnengne.

På den her tid af året er der endel aktivitet af grågæsene, indtil jagt
sæssonen starter, så får de andet at tænke som gør at vi ikke kan komme tæt
nok på til at tage foto.

> Regnspover er et stykke tid siden jeg har set, så dem i foråret og i
> efteråret, men ikke her i sommers, jeg har nu heller ikke været så meget
> dernede som jeg plejer, det er trods alt 100 km der skal køres hver gang,
> hehe. Men mon ikke de er dernede, det er sikkert bare mig der ikke har
> kigget ordentlig efter

Der plejer at kunne ses en del regnspover hunner i juli/august da de trækker
syd på før ungerne og hannerne. Jeg har tidligere haft fornøjelse at
fotografere regnespover i juli på Rømø, især op ved skydeterrænet.
>
> MVH
> Thomas
>
>



Jens Stadsgaard (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 10-07-05 21:26

On Sun, 10 Jul 2005 02:52:51 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> Hejsa.
>
> Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og det
> blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer, det
> er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651

Pænt billede af en hejre. Jeg kan bare ikke lide uskarpheden foran og
bagved hejren når det er på en græsmark. Jeg synes det ser forkert ud.
Mange andre steder betyder det intet. Så ellers en hejre i dag som jeg
gerne ville have haft et skud af, men den var for langt væk. Selv en 1200
mm ville ikke have været lang nok. Og den eneste måde at komme tættere på
var i båd. Æv. Den stod ellers så flot.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078

Er et kanon billede. Rigtig flotte farver og står meget skarpt.

Man må hellere tage ned og se området hvor alle de gode billeder gemmer
sig. Det kan jo ikke være manden der tager dem der er forskellen.
Ferien er begyndt for mit vedkomne så jeg tager nok derned en dag her i
ugen eller i næste (og bilen fyldes på den anden side af grænsen).


--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Thomas Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 22:18


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1se4rs6u2ei87$.n1ll313ryzfs$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 10 Jul 2005 02:52:51 +0200, Thomas Pedersen wrote:
>
> > Hejsa.
> >
> > Ja, så har jeg endelig fundet lidt tid til at kunne bruge kameraet, og
det
> > blev da til et par enkelte billeder. Begge billeder stammer fra Højer,
det
> > er jo et dejligt sted at finde en fugl, hehe.
> >
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562651
>
> Pænt billede af en hejre. Jeg kan bare ikke lide uskarpheden foran og
> bagved hejren når det er på en græsmark. Jeg synes det ser forkert ud.
> Mange andre steder betyder det intet. Så ellers en hejre i dag som jeg
> gerne ville have haft et skud af, men den var for langt væk. Selv en 1200
> mm ville ikke have været lang nok. Og den eneste måde at komme tættere på
> var i båd. Æv. Den stod ellers så flot.

Ind i mellem skal man bare prøve alligevel, det er ikke altid man får
full-frame (det er faktisk ret sjældent synes jeg) men ind i mellem kan man
få nogle ret gode kombi-billeder af både dyr og deres habitat.

> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1563078
>
> Er et kanon billede. Rigtig flotte farver og står meget skarpt.
>
> Man må hellere tage ned og se området hvor alle de gode billeder gemmer
> sig. Det kan jo ikke være manden der tager dem der er forskellen.
> Ferien er begyndt for mit vedkomne så jeg tager nok derned en dag her i
> ugen eller i næste (og bilen fyldes på den anden side af grænsen).

Selvfølgelig er det ikke manden der gør forskellen, det er det at være på
den rigtige lokation på det rigtige tidspunkt med den rigtige brændvidde, er
det ikke sådan de kloge siger? Lyder som en fornuftig tur du skal på, jeg
tager sikkert derned Tirsdag eftermiddag hvis ellers vejret arter sig til
det

MVH
Thomas



Jens Stadsgaard (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 10-07-05 22:53

On Sun, 10 Jul 2005 23:17:34 +0200, Thomas Pedersen wrote:


>
> Selvfølgelig er det ikke manden der gør forskellen, det er det at være på
> den rigtige lokation på det rigtige tidspunkt med den rigtige brændvidde, er
> det ikke sådan de kloge siger?

Kan det ikke være ligemeget hvad de kloge siger, bare resultat er godt.Og
jo manden bag kameraet betyder meget og erfaring. Jeg kan se på mine
resultater at øvelse gør mester. Bare ikke så meget mester endnu, men jeg
er på rette vej. For et ½ år siden var det mere held når et billede fra
min side blev seværdigt, nu er der en del flere gode imellemm, synes jeg
selv.

> Lyder som en fornuftig tur du skal på, jeg
> tager sikkert derned Tirsdag eftermiddag hvis ellers vejret arter sig til
> det
>

Så kunne de jo være at jeg skulle vælge tirsdag. Jesper snakkede om at han
også ville tage derover en gang i ugen, hvis han fik tid. Men der er jo
også snyd for I har noget kortere end jeg har, for jeg skal vel bruge et
par timer eller 3 inden jeg er der.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Thomas Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 10-07-05 23:07


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ctryqu8agw9y$.19aayq0p8bmri$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 10 Jul 2005 23:17:34 +0200, Thomas Pedersen wrote:
>
>
> >
> > Selvfølgelig er det ikke manden der gør forskellen, det er det at være

> > den rigtige lokation på det rigtige tidspunkt med den rigtige
brændvidde, er
> > det ikke sådan de kloge siger?
>
> Kan det ikke være ligemeget hvad de kloge siger, bare resultat er godt.Og
> jo manden bag kameraet betyder meget og erfaring. Jeg kan se på mine
> resultater at øvelse gør mester. Bare ikke så meget mester endnu, men jeg
> er på rette vej. For et ½ år siden var det mere held når et billede fra
> min side blev seværdigt, nu er der en del flere gode imellemm, synes jeg
> selv.

Øvelse gør mester, det er der ingen tvivl om, men timing og held er også
faktorer der spiller ind, det er der ingen tvivl om i min bog.

> > Lyder som en fornuftig tur du skal på, jeg
> > tager sikkert derned Tirsdag eftermiddag hvis ellers vejret arter sig
til
> > det
> >
>
> Så kunne de jo være at jeg skulle vælge tirsdag. Jesper snakkede om at han
> også ville tage derover en gang i ugen, hvis han fik tid. Men der er jo
> også snyd for I har noget kortere end jeg har, for jeg skal vel bruge et
> par timer eller 3 inden jeg er der.

Jeg skal så på arbejde, jeg er en af dem der ikke har ferie, hehe. Så den
bliver nok først 14 eller 15 før jeg er dernede.

MVH
Thomas



Jens Stadsgaard (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 10-07-05 23:38

On Mon, 11 Jul 2005 00:07:02 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> Øvelse gør mester, det er der ingen tvivl om, men timing og held er også
> faktorer der spiller ind, det er der ingen tvivl om i min bog.

Heldet følger den dygtige.


> Jeg skal så på arbejde, jeg er en af dem der ikke har ferie, hehe. Så den
> bliver nok først 14 eller 15 før jeg er dernede.

Surt ikke at have ferie. Havde nu også et tilbud om nogle dage her i
ferien, men har ikke lyst til det. Afslapning og ro er essentiel for mig.
Og jeg bestemmer mig nok heller ikke før engang tirsdag morgen. Bare jeg
kan nå på den anden side og handle lidt. Man skal jo have lidt ud af
turen. Og dåse øl er nemmere at have med at gøre end flaskeøl.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Thomas Pedersen (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 12-07-05 05:50


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1j1ll96l4tz9i.1unsakjf558pi$.dlg@40tude.net...
> On Mon, 11 Jul 2005 00:07:02 +0200, Thomas Pedersen wrote:
>
> > Øvelse gør mester, det er der ingen tvivl om, men timing og held er også
> > faktorer der spiller ind, det er der ingen tvivl om i min bog.
>
> Heldet følger den dygtige.
>
>
> > Jeg skal så på arbejde, jeg er en af dem der ikke har ferie, hehe. Så
den
> > bliver nok først 14 eller 15 før jeg er dernede.
>
> Surt ikke at have ferie. Havde nu også et tilbud om nogle dage her i
> ferien, men har ikke lyst til det. Afslapning og ro er essentiel for mig.
> Og jeg bestemmer mig nok heller ikke før engang tirsdag morgen. Bare jeg
> kan nå på den anden side og handle lidt. Man skal jo have lidt ud af
> turen. Og dåse øl er nemmere at have med at gøre end flaskeøl.

Ja, men flaskeøl smager bedst, hehe Well, det er jo nok en smagssag i
sidste ende.

Du kan jo lige droppe en mail, hvis du beslutter dig for at komme herned, så
skal jeg nok komme derud

MVH
Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste