Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af Canon D20 i danmark / Tyskland
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 30-06-05 11:52

Hej
Jeg er ved at se på en Canon D20, men der er næsten 2000 kr forsked på
prisen i Danmark og i Tyskland, hvad er det lige der er forskel i
forbindelse med garanti?

mvh
Gerner

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 12:03

Gerner Majlandt wrote:
> Hej
> Jeg er ved at se på en Canon D20, men der er næsten 2000 kr forsked på
> prisen i Danmark og i Tyskland, hvad er det lige der er forskel i
> forbindelse med garanti?

Ingen.

Canon har EU garanti på dem.

Men du skal vist nok sørge for at få et garantibevis - ellers skal det til
Tyskland for at blive repareret.

Eneste ulempe er at du får en tysk manual med.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Max

Dato : 30-06-05 12:32

Hej

> Eneste ulempe er at du får en tysk manual med.

Sjovt nok har jeg købt nogle hundrede Canon kameraer i
Tyskland og der fulgte manualer med på næsten alle
EU sprog inclusive Dansk.

Mvh Max

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-06-05 13:04

"Max"
> Hej

> Sjovt nok har jeg købt nogle hundrede Canon kameraer i
> Tyskland og der fulgte manualer med på næsten alle
> EU sprog inclusive Dansk.
>
> Mvh Max

Ok det er så ikke min oplevelse - men jeg har ikke problem
med det bare jeg har en på engelsk, tysk går an fordi det hele
er teknisk, så kan man ligsom sjusse sig til betydningen..)-max-

Fra : Max

Dato : 30-06-05 13:17

Hej

> med det bare jeg har en på engelsk, tysk går an fordi det hele
> er teknisk, så kan man ligsom sjusse sig til betydningen..)-max-

Teknisk tysk behøver ingen sjussen, det skal bare oversættes
direkte til dansk, engelsk har derimod egne ord for alt.

Mvh Max

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 30-06-05 14:28

"men der er næsten 2000 kr forsked på prisen i Danmark og i Tyskland"

Hvis jeg var dig ville jeg gå i en dansk butik og fremlægge "problemet", så
kan de jo selv vælge om de vil have en handel. Det gjorde jeg, og det blev
til en handel i DK...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : .J.S..

Dato : 30-06-05 14:48

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

> kan de jo selv vælge om de vil have en handel. Det gjorde jeg, og det blev

Du må komme af en pranger familie

Jeg prøvede præcis dette i 5 forretninger i Århus, 11300,- var det laveste
en 20D kunne presses ned i.

Tager man den tyske pris på 1275 euro og lægger 9% ekstra dansk moms til så
giver det ca 10400.
Der kan man vel også næsten komme ned i en dansk internet butik.

Om man synes ca 10% ekstra er meget for at holde liv i en fysisk butik hvor
man kan se/prøve tingene, kan selvfølgeligt diskuteres, men dyrere vil det
vel altid være at drive en butik med demo apparater etc.

mvh/JS

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-07-05 09:21

"Du må komme af en pranger familie"

Hmmm, det tror jeg ikke

Men jeg har for nogle uger siden handlet udstyr til ca. 16000kr. Jeg ville
have sparet mindre end 1000 kr ved technichdirect.de. Den oprindelige pris
var over 20.000,- Jeg fortalte dem bare hvad jeg kunne købe det for på
nettet, og så var det op til butikken. Jeg vil gerne betale lidt for at
handle i en fysisk butik, i tilfælde af reklamationer. For så er det træls
at have handlet på nettet, synes jeg. Yderligere fik jeg nogle fotobøger
med.... Måske ikke verdens bedste men alligevel, samt at jeg allerede har
benyttet mig af support fra den danske importør. Men smag, behag og behov er
jo forskelligt

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 30-06-05 14:40

Hej
Mange tak for alle jeres svar, jeg har lige købt et brugt som var 1/2 år
gammel og kun skudt 770 billeder

mvh
Gerner