Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En svane fra idag
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-06-05 21:37

Ja, jeg ved det, svaner er sgu efterhånden lidt kedelige, men jeg skulle jo
have et par timer til at gå, og hejrerne ville ikke som jeg ville (intet nyt
der ). Så det blev til et vidvinkelbillede af svanefar

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1550350

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 21:47

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyt
> der ). Så det blev til et vidvinkelbillede af svanefar

Er de svaner ikke ved at være lige lovligt tamme? De kender jer da for godt
Men absolut et dejligt billede.
PS: Hvor mange huse æder den om dagen?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-06-05 22:31

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Er de svaner ikke ved at være lige lovligt tamme? De kender jer da for
godt
> Men absolut et dejligt billede.
> PS: Hvor mange huse æder den om dagen?
>
> Mvh. Claus Petersen

Hej Claus.

Takker for ordene. Jo, de er måske lige tamme nok, selvom denne her begyndte
at hvæse efter mig da jeg begyndte at tage billederne af den, med kameraet 5
centimeter over vandoverfladen, hehe, lidt grineren. Og ja, som du siger,
indbyggertallet i Sønderjylland er jo faldende, så den må være ret glubsk

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-06-05 22:01

Thomas Pedersen wrote:

> Så det blev til et vidvinkelbillede af svanefar

Tja... det er under alle omstændighedder en utraditionel
optagevinkel, og det er også et se-værdigt billede.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-06-05 22:32

> Tja... det er under alle omstændighedder en utraditionel
> optagevinkel, og det er også et se-værdigt billede.

Takker for ordene, Niels, der er flere hvor de kommer fra, det er det første
jeg lige fandt i stakken

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-06-05 22:21

> [...]
nyt
> der ). Så det blev til et vidvinkelbillede af svanefar

Det er et rigtigt godt billede af en knopsvane. En beundringsværdig
optagevinkel må man sige
Lå du i strandkanten?

Kun en skam, DOF ikke kan blive lavere. men med en længere brændvidde havde
billedet ikke fungeret.

Thumbs up herfra

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-06-05 22:35

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> optagevinkel må man sige
> Lå du i strandkanten?
>
> Kun en skam, DOF ikke kan blive lavere. men med en længere brændvidde

Hej Jesper.

Takker for din kritik. Nej, næsten, jeg lå på en ponton-bro, og holdt
kameraet lige over vandoverfladen. Måske jeg skal hoppe i baljen næste gang

DOF er et selektivt valg fra min side. Jeg synes ikke selv, at f/2.8 gav
tilpas med uskarp baggrund, så derfor ville jeg hellere have det skarpt.
Desuden er objektivet ikke helt vildt skarp helt åben, sådan er det jo med
de vidvinkler, de er ikke til at stole på

MVH
Thomas