Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt billeder fra Spotter-dagen i karup
Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 19:59

Hermed lidt billeder fra Karup i Lørdags. Skønt vejr, usædvanlig god
service, flot oplevelse. Jeg ved ikke meget om fly, men de er spændende
"skydeskiver". Kritik er velkommen
http://claus.1go.dk/pics/index2.htm

Med venlig hilsen
Claus Petersen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-06-05 20:07

Claus Petersen wrote:
> Hermed lidt billeder fra Karup i Lørdags. Skønt vejr, usædvanlig god
> service, flot oplevelse. Jeg ved ikke meget om fly, men de er spændende
> "skydeskiver". Kritik er velkommen
> http://claus.1go.dk/pics/index2.htm

Lidt (MEGET) trælst at du ikke har index thumbs, så man kan se
billederne inden man bruger båndbredde på dem

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 20:09

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Lidt (MEGET) trælst at du ikke har index thumbs, så man kan se billederne
> inden man bruger båndbredde på dem
>
> --
Jeps. Men det må komme. Den gratis-plads, jeg har her kan kun tage 5Mb...
Håber de var besværet værd?

Mvh. Claus

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-06-05 20:18

Claus Petersen wrote:
> Jeps. Men det må komme. Den gratis-plads, jeg har her kan kun tage 5Mb...
> Håber de var besværet værd?

Ved det ikke. Gad ikke mere efter 5 billeder. Måske også fordi fly ikke
tænder mig synderligt.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 20:38

> Ved det ikke. Gad ikke mere efter 5 billeder. Måske også fordi fly ikke
> tænder mig synderligt.

Prust støn!! Jeg har lige smidt en ny side op, hvor der så også er
småbilleder på...

Godt nok kræsne.. @£$~*¤&!

Mvh. Claus Petersen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-06-05 20:41

Claus Petersen wrote:
> Prust støn!! Jeg har lige smidt en ny side op, hvor der så også er
> småbilleder på...
>
> Godt nok kræsne.. @£$~*¤&!

Hehe... glæder mig til du poster et link også, for den sidste du linkede
til, ser stadig ens ud - også efter refresh (F5)

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 20:45

Den hedder stadig http://claus.1go.dk/pics/index2.htm

Fra : Erik W.

Dato : 20-06-05 21:33

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Ved det ikke. Gad ikke mere efter 5 billeder. Måske også fordi fly ikke
> tænder mig synderligt.

Nej det er helt klart heller ikke lige så spændende som vantskruer.

Mvh Erik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-06-05 20:20

Claus Petersen wrote:

> Hermed lidt billeder fra Karup i Lørdags.

Tak for kigget - der var gode billeder iblandt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 20:39

> Tak for kigget - der var gode billeder iblandt...

Tak skal du ha' Niels.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-06-05 20:50

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tak for kigget - der var gode billeder iblandt...

-det må bl.a. være ham her:
http://claus.1go.dk/pics/IMG_8763.jpg

og det her:
http://claus.1go.dk/pics/IMG_8928.jpg

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 20-06-05 21:02

In article <42b711ea$0$18637$14726298@news.sunsite.dk>, "Claus
Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> says...

> Med venlig hilsen
> Claus Petersen

Vil da også lige rose lidt, der er nogle ret fede imellem synes jeg. Jeg
kan specielt godt lide dem med røg efter, det ser ret elegant ud. Også
et par flotte skud af jagere i luften, hvad har du skudt dem med ??
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 21:07

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan specielt godt lide dem med røg efter, det ser ret elegant ud. Også
> et par flotte skud af jagere i luften, hvad har du skudt dem med ??

En 300D med EF400mm f/5,6L - og der er ALT for lang ventetid mellem
billederne, når det skal gå stærkt. Men kommer tid kommer råd

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 07:15

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Hermed lidt billeder fra Karup i Lørdags. Skønt vejr, usædvanlig god
> service, flot oplevelse. Jeg ved ikke meget om fly, men de er spændende
> "skydeskiver". Kritik er velkommen
> http://claus.1go.dk/pics/index2.htm

Fin serie, og alle flot komponeret og teknisk i top. Der er enkelte, der
viser dynamik, der kan være svært at få frem.
Så 13 og 24 kan jeg godt li'
Propelmaskinerne skulle nok have en lidt længere lukkertid.
Gert

PS Mangler du ikke et emne til stafetten?

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 15:08

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Propelmaskinerne skulle nok have en lidt længere lukkertid.
> Gert
>
> PS Mangler du ikke et emne til stafetten?

Tak for din kritik. Det er meget sjældent at man oplever så perfekt dag, når
man endelig får adgang til at fotografere sådan et sted. Man bliver helt høj
af det Og jo, propeller er nu med i min erfartingsrygsæk til næste gang.
Især har jeg fundet ud af at helikopterpropeller ikke roterer så gevaldigt
hurtigt.
Jo, jeg har et par idéer til stafetten. Jeg ska lnok huske det. Men har du
en rigtig god idé, så er du da velkommen til at maile den til mig. Men det
haster lidt...

Mvh. Claus Petersen

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-06-05 08:42

On Monday 20 June 2005 20:58, "Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk>
wrote in dk.fritid.foto:

> Hermed lidt billeder fra Karup i Lørdags. Skønt vejr, usædvanlig god
> service, flot oplevelse.

Ja det var heldigt med vejret derude. Det er også klart det sjoveste.

Generelt syntes jeg det er en lækker serie, men vil da godt lige knytte et par
kommentarer til et par af billederne:

http://claus.1go.dk/pics/IMG_8713.jpg (nr. 10):
Faktisk et lækkeret billede men jeg kan faktisk bedre lide det når det er
drejet 180 grader (selv om det er forkert). Jeg kan ikke helt forklare
hvorfor :)

http://claus.1go.dk/pics/IMG_9072.jpg (nr. 23):
Et rigtigt lækkert billede, hvor man får masser af dybde med. Helt klart det
IMO næst-bedste billede i serien.

http://claus.1go.dk/pics/IMG_9079.jpg (nr. 24):
Det bedste. Ikke mindst på grund af tilskæringen, hvor du efterlader flyet og
de fantastiske smoke-trails i fokus.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Confucius say: Never use a cannon to kill a mosquito"
-- Catherine Zeta-Jones as Virginia Baker in 'Entrapment'

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 15:13

"Henrik Boegh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Faktisk et lækkeret billede men jeg kan faktisk bedre lide det når det er
> drejet 180 grader (selv om det er forkert). Jeg kan ikke helt forklare

Jamen hvis jeg drejer det, så vil lyset jo komme nede fra jorden og opad.
Det er ikke mig, der har bestemt at fyren skulle lave en 360 graders
rulning... Me ndet så da i det midste ud til at de havde seler på. Ellers
var de da skvattet ned. Kan jo være at han er ved at lede efter sin blyant,
så han kan skrive et telefonnummer på glasset?

> http://claus.1go.dk/pics/IMG_9072.jpg (nr. 23):
> Et rigtigt lækkert billede, hvor man får masser af dybde med. Helt klart
> det
> IMO næst-bedste billede i serien.

Det var lidt sjovt, for det foregik faktisk efter at seancen var overstået.
De billeder er taget fra parkeringspladsen, mens vi skulle i motorcykeltøjet
og af sted hjemad igen.

> http://claus.1go.dk/pics/IMG_9079.jpg (nr. 24):
> Det bedste. Ikke mindst på grund af tilskæringen, hvor du efterlader flyet
> og
> de fantastiske smoke-trails i fokus.

Og kan du så forestille dig lyden? Styrtdykning nedad... Godt jeg ikke var
passager!
Tak for din kritik. Det giver helt mod på at komme ud og fotografere flere
fly!

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 21-06-05 13:14

Hej Claus

Tak for gik
Fin serie

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 15:14

"Ulf Pedersen" <ulf_pedersen@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 20 Jun 2005 20:58:45 +0200, "Claus Petersen" <clapet AT
> bolignet-aarhus.dk> wrote:
>
> Hej Claus

> Tak for gik
> Fin serie