Da-en, en-da ordbog
Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 06:11

Som mange i denne gruppe ved, findes der en dansk-engelsk, engelsk-dansk
ordbog, der er flyttet over til at virke på MacOS X. Lavet af Daniel
Eggert.

Mon man kan få ham til at opgradere den, så den fungerer med MacOS X
10.4.2? Den virker ikke rigtigt efter seneste OS-opgradering.

Og det er lidt langt at vente til de nye Intel Mac'er kommer, hvor det
skulle blive muligt at køre Vinterberg & Bodelsen, Kjærulf-Nielsen og
Gyldendals Røde Ordbøger gennem WINE eller en VirtualPC der ikke skal
emulere Intels tegnsæt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 18-07-05 08:17

Per Rønne wrote:
> [...]
> Mon man kan få ham til at opgradere den, så den fungerer med MacOS X
> 10.4.2? Den virker ikke rigtigt efter seneste OS-opgradering.

Hmm, programmet i version 0.6 (174) fungerer nu umiddelbart fint på min
maskine (iBook m. ver. 10.4.2, archive & install).

- Bo

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 10:41

Bo H. Thomasen <bothomasen@SLETDETTEsofthome.net> wrote:

> Hmm, programmet i version 0.6 (174) fungerer nu umiddelbart fint på min
> maskine (iBook m. ver. 10.4.2, archive & install).

Det fungerer ikke længere sammen med QuicKeys {hvor jeg ellers lagde et
par shortcuts ind, så man kunne bruge F-tasterne til at switche mellen
da->en og en->da mv}, og man får ikke længere besked om at et ord ikke
kan findes.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-07-05 09:40

Per Rønne wrote:
> [...]
>
> Mon man kan få ham til at opgradere den, så den fungerer med MacOS X
> 10.4.2? Den virker ikke rigtigt efter seneste OS-opgradering.

Kan du give en link til den eksisterenede?

Ole

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-05 10:41

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> Kan du give en link til den eksisterenede?

Det er noget man /e-mailer/ til hinanden. Vil du have en?
--
Per Erik Rønne

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 24-07-05 21:45

Jeg vil meget gerne se den.

Er der nogen der ved om der findes en dansk ordbog til Widgets? Jeg har
indtil videre kun set fransk, engelsk, italiensk og en masse asatiske
sprog.

vh
Carsten

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-05 02:22

Carsten Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om der findes en dansk ordbog til Widgets? Jeg har
> indtil videre kun set fransk, engelsk, italiensk og en masse asatiske
> sprog.

Jeg har nu kun set den indbyggede Oxford-ordbog. Hvor finder du de
øvrige?
--
Per Erik Rønne

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 26-07-05 13:14

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Jeg har nu kun set den indbyggede Oxford-ordbog. Hvor finder du de
> øvrige?

Jeg har en der hedder Translation, som er blå og har et globussumbol i
hvidt. Den har de nævnte sprog. Jeg sender den gerne til dig. Og
modtager gerne den omtalte da-en-ordbog, som denne tråd startede med.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 14:05

> [...]

> hvidt. Den har de nævnte sprog. Jeg sender den gerne til dig. Og
> modtager gerne den omtalte da-en-ordbog, som denne tråd startede med.

Det må du gerne sende til mig {min Reply-To adresse virker faktisk}, og
så sender jeg bagefter da-en-da ordbogen til dig {så er jeg nemlig
sikker på at din e-mail adresse er korrekt}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-05 14:33

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Mon man kan få ham til at opgradere den, så den fungerer med MacOS X
> 10.4.2?

Det tror jeg ikke, han har ikke haft tilladelse til at udgive den da
han ikke har licens til selve ordlisten der ligger til grund. Af den
årsag har han osse trukket SW'en tilabeg for flere år siden.

> Den virker ikke rigtigt efter seneste OS-opgradering.

jo den gør.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT