iTunes sharing og Podcast
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-07-05 19:53

Vi har en G4-server (OSX 10.3.9), som bl.a. anvendes som musikserver.
iTunes (ver. 4.9) sat til deling og al musikken liggende på centraldisk.

Nu er iTunes på serveren sat til at hente relevante Podcast for senere
aflytning på netværkets maskiner samt på iPod.

Problemet er, at Podcast tilsyneladende ikke kan deles.
De dukker ikke op under indlæsning af serverens musik.

Min første idé var at lave en "smart spilleliste" genereret ud fra de
hentede Podcasts. Det virker bare ikke.
Kun "smart spilleliste udfra det valgte" ser de ønskede Podcasts.
Hentede Podcasts dukker end ikke op som "senest tilføjet".

Har nogen erfaringer eller idéer?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper

Dato : 14-07-05 11:17

> [...]
> Kun "smart spilleliste udfra det valgte" ser de ønskede Podcasts.
> Hentede Podcasts dukker end ikke op som "senest tilføjet".

Potcasts dukker kun op på potcasts listen, du skal lave en alm.
spillelist og selv trække potcastne over på eller lave et Applescript
der kan lave arbejdet.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-07-05 21:58

> Potcasts dukker kun op på potcasts listen,

Nemlig. Og det er problemet.

> du skal lave en alm. spillelist og selv trække potcastne over på

Desværre ikke særlig brugbart på en server.
Podcast´ne skulle gerne dukke op på netværket (af sig sææl).
Derfor forsøget med spillelister med autoopdatering.

>eller lave et Applescript der kan lave arbejdet.

jeps, måske eneste udvej.

Undres dog stadig over, at de smarte spillelister ikke kan se Podcasts.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-07-05 15:08

> Undres dog stadig over, at de smarte spillelister ikke kan se Podcasts.

Samme irritationsmoment er der med overførsel til iPod.
Det havde været en del nemmere, hvis man kunne auto-udfylde sin iPod
direkte fra Podcast menulinien...
--
Bedste hilsener

Steen Jensen