Skype på en Mini
Fra : Elle

Dato : 10-07-05 19:10

Hej, da der ikke er mikrofonstik i mini'en, hvordan klarer man sig så på
Skype med et headset med mic.?
Jeg kender selv EET svar: iSight.

Men er der andre muligheder?

Hilsen Elle

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-07-05 19:40

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Hej, da der ikke er mikrofonstik i mini'en, hvordan klarer man sig så på
> Skype med et headset med mic.?
> Jeg kender selv EET svar: iSight.
>
> Men er der andre muligheder?

Køb et USB headset.

Men du vil bestemt ikke fortryde et iSight.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-07-05 20:37

In article <BEF73135.72BE%elle@get2net.dk>, Elle wrote:
> Hej, da der ikke er mikrofonstik i mini'en, hvordan klarer man sig så på
> Skype med et headset med mic.?
> Jeg kender selv EET svar: iSight.
>
> Men er der andre muligheder?

Der er mange USB og Firewire bokse til lyd ud/ind. Jeg har en af dem.
Der findes også andre webcams med lyd end iSight.

Hvis du vil i gang med IP telefoni, så vil jeg anbefale du bruger
noget ordentligt der kører SIP protokollen. Eksempelvis en Sipura
adapter. Skype er sit eget lukkede netværk der ikke vil lege med
standarderne.

Selv har jeg SkypeIn + SkypeOut for 7,50 kr /måned og har haft
det længe.

Fra : Alex Henriksen

Dato : 10-07-05 22:54

Elle wrote:

> Hej, da der ikke er mikrofonstik i mini'en, hvordan klarer man sig så på
> Skype med et headset med mic.?
> Jeg kender selv EET svar: iSight.

Jeg købte et Sandberg USB lydkort til kun 99.- kr, virker 100% ok under
10.x.x.

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Michael Horn

Dato : 16-07-05 22:23

Alex Henriksen <alexie@zbox.dk.MINIMAC> wrote:

> Jeg købte et Sandberg USB lydkort til kun 99.- kr, virker 100% ok under
> 10.x.x.

Har selv en iMic fra Griffin:
http://www.griffintechnology.com/products/imic/
Så har man flere alternativer