Mac, iMovie og Sony handycam
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 06-07-05 23:44

Hej

Jeg står overfor at skulle investere i et handycam og har besluttet mig
for at Sony MiniDV, men det fås i mange forskellige typer alt efter hvor
mange forskellige features man ønsker med.

Jeg leder lidt efter nogen der har "hands on" erfaringer med videokamera
og hvad der er vigtigt at se efter, også i forbindelse med samspillet
med iMovie. Jeg har seneste iLife version 05 og overvejer i høj grad at
købe et kamera med 16:9 format (fx Sony HC39 eller HC42) den eneste
forskel på de to er mulighed for DV og analog ind (som er på HC42).

Men kort og godt er der nogen der har erfaringer de har løst til at
dele, så vil jeg med glæde lytte

Så har jeg lige et tillægspørgsmål omkring webcam funktion, findes der
nogen af sonys handycam modeller der understøtter webcamfunktion med
iChat?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-07-05 14:00

Nicolai Brandt <spam@nicolaibrandt.dk> wrote:

> Så har jeg lige et tillægspørgsmål omkring webcam funktion, findes der
> nogen af sonys handycam modeller der understøtter webcamfunktion med
> iChat?
Det gør de sikkert alle. Jeg har det legendariske 7000E, som er med
Hi8-bånd, og dets iLink-udgang kan sættes til FW-porten på min Mac på
samme måde som et iSight.