blæser i mac mini
Fra : Ole Madsen

Dato : 05-07-05 03:23

Jeg kørte en fil i os 9 (på tiger) og pludselig begyndte blæseren at
larme meget, jeg slukkede programmet og det holdt lige så stille, hvad
er det at der gør at blæseren gør som den gør? kan et program virkelig
gøre sådan noget?

Ole

Fra : KJ

Dato : 05-07-05 06:52

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> larme meget, jeg slukkede programmet og det holdt lige så stille, hvad
> er det at der gør at blæseren gør som den gør? kan et program virkelig

Jeg ved ikke, hvordan mac mini er lavet, men det er vist et kendt
problem i en del powerbook/ibook modeller, at blæserne starter, når
computeren forventes at blive varm (dvs. når cpu'en kommer på arbejde) i
stedet for, når den er varm (temperaturmåling).

Vh. KJ
--
http://www.gpsudlejning.dk
http://www.cetus.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-07-05 07:53

KJ wrote:

> [...]
> computeren forventes at blive varm (dvs. når cpu'en kommer på arbejde) i
> stedet for, når den er varm (temperaturmåling).

det er altså ikke noget jeg skal bekymre mig om?

Ole

Fra : Erik Richard

Dato : 05-07-05 15:05

Hej Ole

Grunden til, at blæseren kører op, er ganske enkelt, at der virkelig
skal arbejdes, når der både bruges OS X + OS 9.x, så CPU'en kommer på
noget af en prøve, men det er normalt ikke noget, du skal bekymre dig om.

mvh. Erik Richard

Ole Madsen wrote:

> det er altså ikke noget jeg skal bekymre mig om?

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-07-05 15:21

On 2005-07-05, Ole wrote:

> det er altså ikke noget jeg skal bekymre mig om?

Nej der er større grund til at bekymre sig hvis blæseren aldrig går i
gang. At blæseren lettere går i gang i somervarmen er helt almindeligt.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-07-05 20:26

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Nej der er større grund til at bekymre sig hvis blæseren aldrig går i
> gang. At blæseren lettere går i gang i somervarmen er helt almindeligt.

Tak til jer begge

Ole