Mail - opsætning ??
Fra : Marianne

Dato : 25-06-05 20:16

Hej

Jeg vil gerne have mit mailprogram sat op, men jeg kan ikke finde ud af
hvordan jeg gør.

Mailprogrammet er det, der fulgte med ibook'en, jeg købte i efteråret. Under
'Om' står der Mail 1.3.11 (v622). Min udbyder tilbyder hjælp til Eudora og
Claris e-mailer, men ikke til det, jeg har.

Det, der i øjeblikket går galt er, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg
redigerer min postkasseopsætning. Der går noget galt i processen, som jeg
ikke kan rette op på efterfølgende.

Jeg tænker, at jeg da vist må have overset noget - man kan vel da altid
redigere - men nu har jeg prøvet alle knapperne ;-(

Kan en venlig sjæl hjælpe mig videre???

mvh
Marianne

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 25-06-05 20:30

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> Det, der i øjeblikket går galt er, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg
> redigerer min postkasseopsætning. Der går noget galt i processen, som jeg
> ikke kan rette op på efterfølgende.

Ikke helt forstået, men har du sat en konto op under
mail -> indstillinger ?

--
Mvh. Poul

Fra : Marianne

Dato : 26-06-05 21:36

> Ikke helt forstået, men har du sat en konto op under
> mail -> indstillinger ?

Ja - og den fejl, jeg får er: 'serveren smpt.<mitnavn>.dk kan ikke kontaktes
på porten 25 ...

Jeg har også Entourage, og den virker fint (men den vil jeg helst ikke
bruge)

mvh
marianne

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 26-06-05 22:08

> Ja - og den fejl, jeg får er: 'serveren smpt.<mitnavn>.dk kan ikke kontaktes
> på porten 25 ...

Det er et forkert navn. Da jeg kan se, du bruger TDC, skal du som server
til udgående post bruge smtp.mail.dk

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Marianne

Dato : 28-06-05 15:15

> Det er et forkert navn. Da jeg kan se, du bruger TDC, skal du som server
> til udgående post bruge smtp.mail.dk

Nja .. jeg bruger tdc her, men ikke til min mail. Da bruger jeg min
scannet-konto.

(Er det dig, Thorkil - gammel YI'er)?

mvh
marianne

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 28-06-05 22:58

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> Nja .. jeg bruger tdc her, men ikke til min mail. Da bruger jeg min
> scannet-konto.

Prøv alligevel at angive TDC's server til udgående post. TDC har lukket
for port 25 til alle andre servere end deres egen, hvis ikke man sidder
med en professionel Internet-adgang.

> (Er det dig, Thorkil - gammel YI'er)?

Ja, det er mig

--