Cirkapris på video/mac-bundle?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 22-06-05 13:09

Hej gruppe

Jeg er ved at lægge budgetønsker ind, og skal bruge et på et videokamera
+ bærbar mac. Jeg synes altid at der er et at finde, men ikke lige nu
åbenbart.
Kan I huske cirkapriser for sådanne bundles?

--
Mvh. Poul

Fra : Tom

Dato : 22-06-05 18:21

Kommer an på kvalitet../behov..
Sådan ( inden for rimelighedens grænser..)
1. stk kraftig bærbar 20k
1. stk video soft ( Final Cut Pro ) 10k
1. stk videokamera ( Det nye Sony HDV prosumer kamera) 57k

For eventuelt uindviede er mit k kort for .000

Det kan gøres billigere eller MEGET dyrere..
Tom

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 22-06-05 18:58

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Det kan gøres billigere eller MEGET dyrere..

Jeg havde tænkt på meget billigere Jeg var i tvivl om, hvorvidt de
(officeline, macxpres, etc) kørte med 15.000,- eller 20.000,- tilbud
(eksl. moms). Officeline fortalte telefonisk, at de havde typisk et
efter ferien på cirka 15000,- - 17.000,-, så det har jeg skrevet på
budgetønskerne.
Og det er såmænd dyrt nok for det budget.

--
Mvh. Poul

Fra : Tom

Dato : 24-06-05 00:55

Kendte ikke ambitions niveauet..
Tom

Stadig..
En bærbar..
Soft til redigering
Camcorder..

Det bliver svært at klare for 17k..
Hvor er vi henne??
Privat optagelser.. Lokal TV eller broadcast..?
Hvis der er indtægter.. så overvej leasing !?

On 22/06/05 19:58, in article 1gykpw4.1y9mf89a3sipmN%skovmand@mac.com, "Poul

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 24-06-05 07:08

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Kendte ikke ambitions niveauet..
> Tom

Nej det blev jeg klar over, min fejl

> [...]
> Hvor er vi henne??
> Privat optagelser.. Lokal TV eller broadcast..?
> Hvis der er indtægter.. så overvej leasing !?

Vi er i undervisning på en efterskole, og vi stiler ikke højere end
iMovie. Rent faktisk overvejer jeg, hvorvidt en iBook med superdrive kan
bruges fremfor en powerbook - så er der lidt mere til kamera. Men jeg er
i tvivl - jeg har aldrig haft en powerbook, men rygterne siger jo, at
skal man lege med musik og video, så er det sådan en fremfor iBooken.
Der bør iøvrigt snart komme en opdatering af apples bærbare linie!!!
--
Mvh. Poul

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-06-05 10:20

> [...]

> skal man lege med musik og video, så er det sådan en fremfor iBooken.
> Der bør iøvrigt snart komme en opdatering af apples bærbare linie!!!

Til iMovie er ydelsesforskellen mellem en ibog og en lille powerbook
anemisk. Det er først hvis der skal bruges motion, shake og andre pro
appss. at grafikkortets acceleration af filtre begynder at betyde
noget. (forudsat at iMovie på 10.4 ikke bruger CoreVideo/CoreImage -
det er jeg ikke helt sikker på)

Regn med en betydelig opdatering om små 12 måneder der betyder såvel
markant højere ydelse som bedre batterilevetid (læs Mac OS X på
Intel's dualcore/SSE3 version af Pentium M)

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 24-06-05 12:37

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Regn med en betydelig opdatering om små 12 måneder der betyder såvel
> markant højere ydelse som bedre batterilevetid (læs Mac OS X på
> Intel's dualcore/SSE3 version af Pentium M)

Damn. Jeg er tilbudt medarbejder-mac, men det fungerer nok ikke at
udskyde det i et helt år, selvom det ville være fedest at have både OSX
og XP på en maskine i et blandet netværk.
Vil ydelsen vitterlig blive markant bedre?
I så fald brænder alle, der ikke SKAL HAVE en mac, jo fingrene ved at
købe?
Ville det måske være det rigtigste psykisk af apple at sige slut 2006 og
så hoppe ind næsten et år før alligevel...
Tror du ikke, apple måske er klar med bærbare efter nytår? Det ville
hjælpe noget på det...

--
Mvh. Poul

Fra : Christian Bech

Dato : 24-06-05 12:59

In article <1gynxlu.119h2haaasauyN%skovmand@mac.com>,
skovmand@mac.com (Poul Skovmand Thingholm) wrote:

> Damn. Jeg er tilbudt medarbejder-mac, men det fungerer nok ikke at
> udskyde det i et helt år, selvom det ville være fedest at have både OSX
> og XP på en maskine i et blandet netværk.

Det er langt fra sikkert, at Mac'en vil kunne køre XP andet end igennem
en emulator.

> Vil ydelsen vitterlig blive markant bedre?

Pentiums M-processorer er nogle små hurtige bæster ifht. G4 - vigtigst
er dog at de fortsat bliver udviklet ims. til G4, der var gået i stå.
Det vigtigste argument er eftermin mening dog batterilevetiden.

> I så fald brænder alle, der ikke SKAL HAVE en mac, jo fingrene ved at
> købe?

Ikke nødvendigvis. G4 er stadig en fin lille maskine og hvis den passer
til dit behov uden du havde vidst noget om opdateringer, så er der jo
ikke ændret det store.

> Ville det måske være det rigtigste psykisk af apple at sige slut 2006 og
> så hoppe ind næsten et år før alligevel...

Nej, det ville være uærligt - desuden ville det kun være et halvt år før.

> Tror du ikke, apple måske er klar med bærbare efter nytår? Det ville
> hjælpe noget på det...

Det er de nsæten helt sikkert ikke. Pentium er blevet annonceret til
medio 2006 og da vil det sandsynligvis være PowerBook, der får nye
processorer først. Det er sandsynligt at iBook må vente til
efterspørgslen er aftaget på PB.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-06-05 13:04

> [...]

> og XP på en maskine i et blandet netværk.
> Vil ydelsen vitterlig blive markant bedre?

Mon ikke det bliver en hel del mindre dramatisk end folk forestiller
sig. Udviklingen i hastighed for programmer som ikke udnytter flere
processorer er i gang med at gå i stå.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-06-05 14:36

> Mon ikke det bliver en hel del mindre dramatisk end folk forestiller
> sig.

Ikke på powebook/ibook. Pentium M modellerne er allerede nu væsentlig
hurtigere end de bedagede G4'ere - dualcore og ikke mindste SSE3 vil
gøre forskellen endnu større i Pentium M's favør. Mht G4'eren er der
ikke udsigt til andet end moderate stigninger i clockfrekvens og
muligvis lidt mere L2 cache for at kompensere for den langsomme FSB.
Selv hvis Apple skulle vælge at bruge en ny G4 med 200Mhz FSB er den
stadig langt efter de Pentium M man kan købe i dag som har en FSB på
533MHz.