At rejse ... sagde Andersen ...
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-06-05 22:20

Bøvl med browser. Men det kendte Andersen vel ikke noget til?

Måske skulle dette sendes et andet sted hen i NGverdenen, da det
grundlægende drejer sig om hjemmesider, der ikke fungerer. Men da jeg jo
sidder med Mac og prøver nogle bestemte sider med Macbrowsere, hører
spørgsmålet nok hjemme her, ikke?

Prøver at finde/booke et par flyrejser på nettet. Det går i
skuddermudder for mig.

Lad os lige tage det tekniske, som de skarpeste Machjerner herinde altid
vil spørge om: MacOS 10.3.8, bruserne: Safari 1.2.4, Mozilla 1.7 (min
foretrukne følgesvend på nettet) og MSIE 5.2 (som lå i en officepakke).
Så har jeg ikke prøvet mere, som de kunne skrive i ATS.

Esbjerg er vores nærmeste lufthavn, der flyver Ryanair fra. Men 1) jeg
bliver sendt til en bookingside "Seat24", der ikke giver noget. 2) når
jeg tiltvinger mig adgang til Ryanair.com, har de ikke mere det kort som
angav ruterne. Jeg kan kun kigge på fly: Esbjerg >< London. Men da
slutmålet er Toulouse hjælper det ikke meget. Billunds hjemmeside var
heller ikke til nogen hjælp.

Ad andre kanaler har jeg fundet nogle priser med Maersk og Air France
til omkring kr. 6.000 retur. Det er prismæssigt ikke interessant. Og så
skal man oven i det hele selv have madpakken med eller købe forplejning
hos det (i alle selskaber plagede og fortravlede) kabinepersonale. Fløj
i sidste uge med SAS i Europa, hvor personalet beklagede og undskyldte,
men det er jo ikke deres skyld.

Forsøgte så at komme ind på Hamburg lufthavns hjemmeside. Det gik helt
galt. Hamburg er en god mulighed for os, da vi har kortere til Hamburg
end til Kastrup Men jeg kom ikke videre end til en (javascript
side?), der skulle give bestillingsmuligheder. Downloaden af en fil til
personligt brug på "your PC" var en .exe, så deeet?

Flere af vore venner flyver ud fra Hamburg, fordi det er så tæt på og
udbuddet er så stort. Men de sidder nok osse med WIN og bestiller deres
rejser. Hvad gør en Macbruger?

Er det browserne det er galt med?

Apropos: nu vi snakker om flyvemaskiner. Jeg har drukket nogle Carlsberg
(øl) med en bagetikkette konkurrence om at vinde et fly i flere dage.
Det kunne jo være løsningen på vores rejseproblem, men Carlsberg
hjemmeside funger ikke i de ovennævnte browsere. Så samme
problemstilling. Øv, det ville ellers være fint med en privatjet.
Desværre har jeg nok ikke starqualities nok til at tiltrække mig
opmærksomhed

-- v.h. Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-05 10:42

In article <1gyha0d.1h47rsv1r0ubb4N%Mich@noget.invalid>,
Mich@noget.invalid (Mich. Ottosen) wrote:

> [...]
> London. Men da slutmålet er Toulouse hjælper det ikke meget. Billunds
> hjemmeside var heller ikke til nogen hjælp.

Det virker fint med Safari 2.0 og Mac OS X 10.4.1. Seat24 ser ud til at
være en hjemmeside, der reserverer for mange (alle?) flyselskaber. Så
vidt jeg kan se, flyver Ryanair kun til London fra Esbjerg, og så vidt
jeg kan se på Ryanair.com flyver de slet ikke fra Billund. Ryanair
dukker heller ikke op i Seat24, når man søger på en rejse fra Billund
til Toulouse.

> [...]
> kabinepersonale. Fløj i sidste uge med SAS i Europa, hvor personalet
> beklagede og undskyldte, men det er jo ikke deres skyld.

Jeg kan finde priser på kr. 24.000,-, hvis man er to personer og skal af
sted d. 2.-9. juli. Så det kan skam blive dyrt nok.

Men hvis du vil have et billigt alternativ, så er Sterling.dk altid et
godt sted at spørge. De flyver godt nok kun til Montpellier, men
Frankrig er vel Frankrig.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-05 20:41

> Det virker fint med Safari 2.0 og Mac OS X 10.4.1.

Nu har jeg jo kun en plettet kat, ik'?

> Jeg kan finde priser på kr. 24.000,-, hvis man er to personer og skal af
> sted d. 2.-9. juli. Så det kan skam blive dyrt nok.

Skal jeg udlægge det sådan, at du lufter stor villighed til at
sponsorere vores rjese?

> Men hvis du vil have et billigt alternativ, så er Sterling.dk altid et
> godt sted at spørge. De flyver godt nok kun til Montpellier, men
> Frankrig er vel Frankrig.

Sterling har to ugentlige afgange og kun én ugentlig hjemrejsedag, så
det dutter ikke. Montpellier ville give vores værter en tre timers
køretur hver vej, så det er en grund til dobbeltudelukkelse.
Vel er Montpellier en herlig by, men vi skulle altså et andet sted hen.
Nej, Frankrig er ikke blot Frankrig

Men tak for input. Min oplevelse af landet med de mange oste bliver nok
hjemme foran TV. Der er vist noget med et kendt Sikelløb, eller hvad?

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-05 21:15

In article <1gyixh4.nn43fz1cxqgdaN%Mich@noget.invalid>,

Rigtige katte har manke <http://www.peugeot.com>

> [...]
>
> Men tak for input. Min oplevelse af landet med de mange oste bliver
> nok hjemme foran TV. Der er vist noget med et kendt Sikelløb, eller

Jeg vidste jo ikke, præcis hvilken by, I skulle til. Måske var det ikke
selve Toulouse. Desuden var der ikke andet at vælge mellem, hvis det
skulle være fra Billund og nogenlunde billigt. Som sagt ser det ikke ud
til, at Ryanair flyver fra Billund.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-06-05 21:04

> Rigtige katte har manke <http://www.peugeot.com>

Er en grif en kat?

> [...]
> selve Toulouse. Desuden var der ikke andet at vælge mellem, hvis det
> skulle være fra Billund og nogenlunde billigt. Som sagt ser det ikke ud

Henrik tak for hjælpen. Du er altid så venlig.

En af dine formuleringer får mig til at tænke på en historie fra
Vendsyssel: "Han kommer fra Hjørrring, nå, det er godt nok ikke selve
Hjørrring ..... " og så udvikler det sig i bedste Poul Erik Krogen stil
Nej, det er ikke _selve_ Toulouse, det er ca. 70 km nordfor !
Eller rettere: var, for vi har droppet projektet. FLy er for dyrt og en
uge er for kort til, at jeg ville aktivere Det flyvende askebæger og mig
selv.

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-05 23:30

In article <1gyktyj.wvxfsd1lnsheN%Mich@noget.invalid>,
Mich@noget.invalid (Mich. Ottosen) wrote:

> Er en grif en kat?

En grif?(!) Peugeot har da altid haft en løve som mærke. Den nye
topmodel af 307 hedder de også "Feline", som betyder katteagtig. Peugeot
har løven som mærke, da man i gamle dage markerede det bedste stål med
et løvemærke. Det er også derfor, et godt fransk knivmærke hedder Lion.
Så jeg glæder mig til Mac OS XI 11.0, der kommer til at hedde Lion. Det
kan så udtales på fransk eller engelsk efter lyst.

L'histoire du lion:
<http://www.peugeot.com/tradition/histoire/fr/lion.htm>

"L¹histoire de la famille Peugeot et celle de l¹entreprise sont
troitement lies d'une région : l¹Est de la France, le pays de
Montbliard. Le Lion, emblème de la Marque, représente aussi les armes de
Franche-Comté, berceau de la famille."
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 23-06-05 08:29

In article <news-C75ECE.00295623062005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> En grif?(!) Peugeot har da altid haft en løve som mærke. Den nye
> topmodel af 307 hedder de også "Feline", som betyder katteagtig.

Er det den med efterbrænder?

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-05 09:32

In article <christian.bech-7FAD88.09291423062005@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Er det den med efterbrænder?

Nu er det altså foran, den brænder:

<http://images.jv.dk/16/16138/16138_large.jpg>

Men ærligt talt, så er det da ikke så galt, at bilen står forladt på en
parkeringsplads og brænder. Det er da meget værre, når VW Passat ikke
kan bremse i regnvejr. Det er en lidt sur fornemmelse, når man kører fra
motorvejen og ud på en afkørsel med 130 km/t og så opdager, at bremserne
bare ikke rigtig virker. VW har i øvrigt lige kaldt et større antal
biler tilbage pga. risiko for en utæthed i brændstofpumpen og deraf
følgende brandfare. Tyske ADAC har også oplyst, at BMW har haft
problemer med at bryde i brand dels i motorrummet som Peugeot, og dels
at sædevarmen brænder igennem sædet. Alt i alt er det et stigende
problem med brande forårsaget af den øgede mængde elektrisk udstyr i
bilerne.
Sandheden er jo, at der er bilbrande hver dag. Hvis en promille
af en bestemt bil brænder, så opdager man det dårligt, hvis det er en
mere sjælden bil. En bilbrand finder jo ikke vej til pressen, hvis det
blot er en enkelt bil, der brænder. Men Peugeot 307 er den mest
almindelige bil i Danmark, så når knap en promille brænder, bliver det
til hele syv biler, og så skriver aviserne om det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-06-05 21:39

> [...]
> troitement lies d'une région : l'Est de la France, le pays de
> Montbliard. Le Lion, emblème de la Marque, représente aussi les armes de

Den med Griffen var et forsøg på at fornærme dig. Men du er jo i bund og
grund et retlinet, venligt og hæderligt menneske, Henrik.
Jeg har altid betragtet Pesjøen (som den ofte kaldes) som et misfoster,
en blanding af lidt af hvert og under alle omstændigheder fra de dage,
hvor man stadigvæk troede på Griffer

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-05 23:18

In article <1gymq9q.1xo39ty10763x5N%Mich@noget.invalid>,
> [...]

> misfoster, en blanding af lidt af hvert og under alle omstændigheder
> fra de dage, hvor man stadigvæk troede på Griffer

Det er godt nok ikke småting, man skal finde sig i, fra en der kører
Renault. Har du set deres nyere modeller?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-06-05 22:01

> Det er godt nok ikke småting, man skal finde sig i, fra en der kører
> Renault. Har du set deres nyere modeller?

Så, så, ro på !
Jeg gav dig roser, men rakkede ned på dit valg af bil. Det er der da
ikke noget underligt i, vel?
Jo, jeg "kører" Renault (igen), Det flyvende askebæger har skiftet farve
og milometertallet er blevet betydeligt lavere.
Hvad mener du med "nyere"? Hvad med "nyeste"? Dem er der måske ikke
rigtig nogen af? Har set på Modus, men den tiltalte mig ikke. Så jeg
kører stadigvæk rundt og reklamerer for historiens muse

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-05 23:06

In article <1gyolq4.he3xzm1cnwaqnN%Mich@noget.invalid>,
Mich@noget.invalid (Mich. Ottosen) wrote:

> Så, så, ro på !
> Jeg gav dig roser, men rakkede ned på dit valg af bil. Det er der da
> ikke noget underligt i, vel?

Renault-kørere har altid haft komplekser overfor os andre

> [...]
> rigtig nogen af? Har set på Modus, men den tiltalte mig ikke. Så jeg
> kører stadigvæk rundt og reklamerer for historiens muse

Jeg tænkte mere på Vel Satis, Avantime og den slags. De er da mildt sagt
sære. Men OK, det er da frisk, at man tør designe biler anderledes. Min
er vel heller ikke helt mainstream, og det er vist heller ikke alle, der
er vilde med den.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-05 11:31

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> Renault-kørere har altid haft komplekser overfor os andre

Du generaliserer. Jeg kører Renault men - skulle jeg selv mene - har
ikke komplekser overfor diverse cyklister.

Til gengæld er jeg fattig.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-06-05 12:10

In article <yu2d5qa3f09.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du generaliserer. Jeg kører Renault men - skulle jeg selv mene - har
> ikke komplekser overfor diverse cyklister.

Jeg tænkte mere overfor os, der kører Peugeot/Citroën. Men det er vist
en gammel fransk fejde.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-06-05 22:22

> Jeg tænkte mere overfor os, der kører Peugeot/Citroën. Men det er vist
> en gammel fransk fejde.

Var det den med Katharerne?

P.S.: har haft flere Citroëner(2CV og Visa) og flere Renaulter (4 og
Clio), men en P. har ikke rigtig været min kop te. Onkel Georgs 304
(tror jeg det var? Den var fra slut 60erne, den der kørte i millionvis
som taxaer i Frankrig) var dog en lækker bil at køre i.

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 28-06-05 01:59

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Jeg tænkte mere overfor os, der kører Peugeot/Citroën.

Øh, du vil da vel ikke for alvor sammenligne en Citroen med en 'pigøjser'?

> Men det er vist en gammel fransk fejde.

Ja, mon ikke! - Prøv at læse nogle af de gamle bøger omkring det emne. -
Det eneste de begge kan blive enige om, er at rakke ned på Renault.

Hmmm.. Henrik, hvilken bil har du egentlig? - Jeg går ud fra, det er din
cykel, der er en Peugeot.

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-06-05 22:22

> Renault-kørere har altid haft komplekser overfor os andre

Denne Renaultejer har ikke komplekser og slet ikke mindreværdsnogen :)

> [...]
> sære. Men OK, det er da frisk, at man tør designe biler anderledes. Min
> er vel heller ikke helt mainstream, og det er vist heller ikke alle, der

Ja, der var nogle futuristisk modeller. De så nu ret spændende ud. Det
er jo jer andre (pegøjsere) der kører rundt i Panhardlignende biler

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 24-06-05 01:44

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:

> Den med Griffen var et forsøg på at fornærme dig. Men du er jo i bund og
> grund et retlinet, venligt og hæderligt menneske, Henrik.

Nååååh, jeg ville nu trække den lidt mere - og sige, at han var uden for
peu(da)gogisk rækkevidde..

> Jeg har altid betragtet Pesjøen (som den ofte kaldes) som et misfoster,
> en blanding af lidt af hvert og under alle omstændigheder fra de dage,
> hvor man stadigvæk troede på Griffer

Det minder mig lidt om revyvisen 'Før vi fik bil'. - De bedste biler
pegodt nogensinde har lavet, er de to gamle 304 (1959) og 404 (1965), -
de kunne køre på selv 2 cylindre, hvis galt skulle være... Derimod var
både 504 og 604 noget hm... 'no comments' - haves fra 2 tidl. 504 og 604
ejere....

Nå, men nu tager jeg fra byen et par dage, - det bliver den 'sommerferie'.-)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-06-05 22:01

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Nååååh, jeg ville nu trække den lidt mere - og sige, at han var uden for
> peu(da)gogisk rækkevidde..

Det er lidt uklart for mig, hvad du mener, men jeg lader lige mit eget
udsagn stå (quotefucking?) og vil understrege at det skam er ærligt
ment. Der er hverken ironi eller sarkasme gemt dér.

> Nå, men nu tager jeg fra byen et par dage, - det bliver den 'sommerferie'.-)

Det er da tilsyneladende det rette øjeblik at holde sommerferie, vejret
taget i betragtning. God ferie, Erik.

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 28-06-05 00:52

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:

> Det er lidt uklart for mig, hvad du mener, men jeg lader lige mit eget
> udsagn stå (quotefucking?) og vil understrege at det skam er ærligt
> ment. Der er hverken ironi eller sarkasme gemt dér.

Nå ja, det var såmænd bare et forsøg på at lave et ordspil mellem
'pædagogisk' og peugeot. - Vi kaldte ofte en Peugeot for en 'Pigot' -
med lidt ref. til det franske ord 'pigotte'.

> Det er da tilsyneladende det rette øjeblik at holde sommerferie, vejret
> taget i betragtning. God ferie, Erik.

Det var en god tur, - bortset fra, at jeg har været 'boxe(r)bold' for en
særdeles livlig herre af racen. Den overgav sig totalt allerede fredag
aften... - Men hvor får man meget motion sammen med et sådant livstykke
af en hund.