Opgradering til Tiger
Fra : Martin

Dato : 20-06-05 19:21

Jeg har en købt en ny ibook 1,33 GhZ i april 2005

Problemet er bare at jeg synes at den temmelig hurtig bliver en smule
overbelastet. Det er som om at computeren ikke rigtigt har kapacitet til
eks at køre Itunes, Firefox og måske et andet program på samme tid.
Effekten er, at alting foregår forsinket, specielt i firefox - Altså når
jeg trykker på et link, kommer responsen nogle sekunder senere.

Skyldes dette at jeg har opgraderet panther til tiger. Kan huske dengang
jeg opgraderede en windoes 98 med en xp eller millenium - Resultatet var
under alle omstændigheder ikke særligt heldigt.

Vil ram kunne afhjælpe dette problem, eller skal jeg lave en
nyinstallering at Tiger?

En anden ting jeg har lagt mærke til at computeren bliver temmelig varm.
Sammenlignet med min tidligere IBM bliver den en hel del varmere. Er
dette normalt??

Undskyld for en masse begynder spørgsmål

Martin

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-06-05 20:08

Martin wrote:
> [...]
> jeg opgraderede en windoes 98 med en xp eller millenium - Resultatet var
> under alle omstændigheder ikke særligt heldigt.

Forskellen på Windows 98 og Windows XP er væsentligt større end
forskellen på Panther og Tiger. Jeg tvivler på at forskellen i hastighed
er mærkbar.

> Vil ram kunne afhjælpe dette problem, eller skal jeg lave en
> nyinstallering at Tiger?

Hvis du kun har de 256 MB i som sad i fra starten er det helt sikkert
her skoen trykker. Jeg købte også en iBook i april, dog en 1.2 GHz, og
blev hurtigt træt af at den var langsom ved skift mellem programmer, jo
flere åbne jo større er problemet. Efter opgradering til 768 MB oplever
jeg næsten aldrig den sløvhed (selvom jeg af og til har over 10
programmer åbne og mere eller mindre i brug).

Om opgradering til 256 MB er "nok til dig" skal jeg ikke kunne sige. Der
er dog ingen tvivl om at det ville på problemet.'

> En anden ting jeg har lagt mærke til at computeren bliver temmelig varm.
> Sammenlignet med min tidligere IBM bliver den en hel del varmere. Er
> dette normalt??

Så vidt jeg husker starter min CPU-blæser først ved 70 grader. Og det er
sikkert væsentligt varmere end din IBM blev.

/Andreas

Fra : Zaphod B

Dato : 21-06-05 06:50

Martin <none@mac.com> wrote:

> Vil ram kunne afhjælpe dette problem,

Du sier ikke vhor mye RAM du har i dag, men svaret er temmelig sikkert
"JA!" Du skal ha _minst_ 512 MB.

> eller skal jeg lave en
> nyinstallering at Tiger?

Ikke før du har mer RAM. Jeg har 768 MB i mine bærbare, og synes det
fungerer godt. Andre vil ha mer - særlig de som driver med bilder, llyd
og video.
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email