Installere Classic på harddisk
Fra : Steen

Dato : 20-06-05 18:40

Hej, jeg har installeret OSX på hele min harddisk jeg har i min computer.

Er det muligt at tage min gamle harddisk og bare kopiere til harddisken
og så have Classic installeret eller kræver det en installation fra
grunden af?

Min gamle harddisk har os 9.2.2 installeret og når den sidder som
usb-harddisk kan den godt køre som classic, det går bare for langsomt.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Hilsen

Steen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-06-05 21:11

Ja, du kan bare kopiere systemmappen til et passende sted og så gå i
Systemindstillinger - Classic og starte den (virker det (ikke) ser du
det her).

Fra : Erik Richard

Dato : 20-06-05 21:54

Hej Jens & Steen

- Husk også lige mappen 'Applications (Mac OS 9)', - dér ligger bl.a.
div. QuickTime ting til OS 9, samt også MRJ om.m..

Det fungerer fint. Jeg har gjort det samme - ellr rettere omvendt. Jeg
kopierede en OS X 10.3.8 til en ren OS 9.2.2 disk. Starter fint i begge,
og clasisc mode starter fint under X.

mvh. Erik Richard

Jens Rasmussen wrote:
> Ja, du kan bare kopiere systemmappen til et passende sted og så gå i
> Systemindstillinger - Classic og starte den (virker det (ikke) ser du
> det her).

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Steen

Dato : 21-06-05 08:06

In article <42b72ceb$0$31792$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>
> Det fungerer fint. Jeg har gjort det samme - ellr rettere omvendt. Jeg
> kopierede en OS X 10.3.8 til en ren OS 9.2.2 disk. Starter fint i begge,

Hej, jeg tog bare og kopierede det hele. Så skal jeg ikke til at
geninstallere de forskellige programmer.

Jeg for af vide jeg skal installere Quicktime 6.0.3 eller nyere.

Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade den, jeg har prøvet inde på
versiontracker og der bliver jeg forwardet til at kunne downloade
version 7 til Osx

Håber der er nogen der ved det.

Hilsen

Steen

Fra : Erik Richard

Dato : 21-06-05 17:28

Steen wrote:

> Hej, jeg tog bare og kopierede det hele. Så skal jeg ikke til at
> geninstallere de forskellige programmer.

Den metode har jeg brugt mange gange, når jeg har fået skiftet diske. -
Det har altid virket...

> Jeg for af vide jeg skal installere Quicktime 6.0.3 eller nyere.

Det behøver du for såvidt ikke, men den har bare fortalt dig, at der er
en nyere ver., end den du nu har.

> Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade den, jeg har prøvet inde på
> versiontracker og der bliver jeg forwardet til at kunne downloade
> version 7 til Osx

Ja, det direkte link er dødt. - Den melder fejl 404 og 505 - 'page not
found'. Men så gik jeg igennnem søgemaskinen hos Apple, så her er siden
til de forskellige sprogversioner.
<http://www.apple.com/support/downloads/quicktime603formac.html>

mvh. Erik Richard

Fra : Zaphod B

Dato : 21-06-05 06:50

Steen <steengod@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Min gamle harddisk har os 9.2.2 installeret og når den sidder som
> usb-harddisk kan den godt køre som classic, det går bare for langsomt.

Du kan kopiere din gamle 9.2.2 Systemmappe rett over til din nye disk,
velge den i Systemvalg --> Classic og så bruke den. No problem.
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email