Er i på ferie?
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-06-05 10:42

Er I taget på sommerferie eller til stranden i det gode vejr alle
sammen? Eller er news-serveren gået død? Jeg synes stort set ikke der er
kommet nogle indlæg her i gruppen de sidste par dage.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jens

Dato : 20-06-05 14:24

> Er I taget på sommerferie eller til stranden i det gode vejr alle
> sammen? Eller er news-serveren gået død? Jeg synes stort set ikke der er
> kommet nogle indlæg her i gruppen de sidste par dage.

Næ. Jeg har bare været borte i weekenden.
--

Jens F

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-06-05 14:29

> Er I taget på sommerferie eller til stranden i det gode vejr alle
> sammen? Eller er news-serveren gået død? Jeg synes stort set ikke der er
> kommet nogle indlæg her i gruppen de sidste par dage.

Nae, men jeg droppede dk.edb.mac efter Martin Joergensen

Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Per Madsen

Dato : 20-06-05 15:49

> Nae, men jeg droppede dk.edb.mac efter Martin Joergensen
>
> Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet.

Op i r...med ham,- det er da bare at ignorere ham eller smide ham i
killfiltret.

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 20-06-05 17:11

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Op i r...med ham,- det er da bare at ignorere ham eller smide ham i
> killfiltret.

nemlig
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-06-05 07:57

> Op i r...med ham,- det er da bare at ignorere ham eller smide ham i
> killfiltret.

Saadan taenkte jeg ogsaa i starten, men han kan simpelthen oedelaegge
ens dag med sine personlige angreb.

Vi kan allesammen skrive noget forkert eller maaske direkte vaas, men
her paa dk.edb.mac har tonen altid vaeret skarp, praecis, humorisktisk
og ironisk. Efter at han opdagede dk.edb.mac har han forplumret den saa
meget at jeg ikke har samme entusiame.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Karl Antz

Dato : 21-06-05 08:45

> [...]
> her paa dk.edb.mac har tonen altid vaeret skarp, praecis, humorisktisk
> og ironisk. Efter at han opdagede dk.edb.mac har han forplumret den saa

Jeg kan sådan set godt forstå dig - men er det ikke at lade ham bestemme
over dig?

Put ham i killfilteret - og hvis du så kommer til at se et svar på noget
han har skrevet så bare luk det uden at læse det. Det gør jeg - og det
kan jeg godt leve med; og på den måde bliver jeg ved med at nyde alt
det andet i dk.edb.mac uden at lade mit liv forstyrre af en der ikke kan
styre sit temperament og sine egne problemer.

Kærlig hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 21:50

Karl Antz wrote:

-snip-

> [...]
> det andet i dk.edb.mac uden at lade mit liv forstyrre af en der ikke kan
> styre sit temperament og sine egne problemer.

100% enig. Sådan ser svaret fra en fornuftig mand ud, der opfører sig
som en voksen mand og desuden også sådan som man opfører sig i alle
andre grupper end (åbenbart) dk.edb.mac

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 21:49

Jesper Haaber Gylling wrote:

-snip-

> Saadan taenkte jeg ogsaa i starten, men han kan simpelthen oedelaegge
> ens dag med sine personlige angreb.

Sikke da et lille pattebarn du er. Her har jeg gået i adskillige dage
uden at gøre grin med mindre begavede folk, ganske enkelt fordi de
åbenbart holdt sig skjult.... Indtil du dukkede op igen-igen.

Så er underholdningen hjemme igen. Jesper Haaber Gylling åbner op for at
det nu igen er tilladt at lukke en helt masse gylle ud.

> [...]
> her paa dk.edb.mac har tonen altid vaeret skarp, praecis, humorisktisk
> og ironisk. Efter at han opdagede dk.edb.mac har han forplumret den saa

ROTFLOL! Spis dig et par tudekiks og få dig et liv. Der er ingen
fornuftige mennesker der har din sympati.

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-06-05 22:22

Martin Jørgensen - unoder.spam@spam.jay.net on 21/06/05 22:48 wrote:

> ROTFLOL! Spis dig et par tudekiks og få dig et liv. Der er ingen
> fornuftige mennesker der har din sympati.

Jeg begynder at forstå hvorfor du har skjult dine personoplysninger hos
dk-hostmaster.

--
/peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-06-05 19:41

Peter Kiil wrote:

> Jeg begynder at forstå hvorfor du har skjult dine personoplysninger hos
> dk-hostmaster.

Jeg aner seriøst ikke hvad du vil bruge den information til. Hvad i
alverden vil du bruge den til?

Lad os kigge lidt på hvilken information der står der (jeg anede faktisk
ikke at jeg ikke stod der):

Domænenavn:
spacerent.dk
DNS:
spacerent.dk
Registreret:
2002-06-07

Registrant:
Handle:
SI1217-DK
Navn:
Spacerent I/S
Adresse:
Fredens Torv 2
Postnr. & by:
8000 Århus C
Land:
Danmark
Telefon:
+45 86 13 88 48
Fax:
+45 86 13 88 58
E-mail:
peter@spacerent.dk

Siden du åbenbart gerne vil i kontakt med mig, hvad så med bare at
skrive hvad det er du gerne vil?

Jeg begriber simpelthen ikke hvad det er du hentyder til og hvilke
oplysninger du åbenbart mangler om mig, som du gerne vil kende. Så hvad
er det?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-06-05 22:30

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Sikke da et lille pattebarn du er.

Drop det! Der er ingen grund til du selv oedelaegger din affjolsning.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-06-05 19:43

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Drop det! Der er ingen grund til du selv oedelaegger din affjolsning.

Åh, jeg ved snart ikke. dk.edb.mac er jo såvidt jeg kan forstå både
berømt og berygtet for sin gode humor og det kan jeg jo kun bekræfte er
sandt.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-06-05 17:42

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Nae, men jeg droppede dk.edb.mac efter Martin Joergensen

Så det er måske din tvillinge-bror der skriver herinde nu?

> Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet.

Ja, der er mange alternativer.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-06-05 19:00

> Nae, men jeg droppede dk.edb.mac efter Martin Joergensen

Hvorfor skal vi andre gå glip af dit gode selskab?
I killfilteret med ham, det giver fred og ro

> Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet.

Jeg synes altid der er tomt når jeg har kigget forbi :-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-06-05 07:57

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvorfor skal vi andre gå glip af dit gode selskab?

Tak. Men jeg vender nok tilbage naar han har fundet ud af at ingen gider
laese hans uforskammetheder.

> I killfilteret med ham, det giver fred og ro

Jeg har aldrig haft nogen i mit killfilter - jeg har overvejet Erik
Richard op til flere gange, men efter at have set indlaeg fra M.J. saa
kan jeg godt se at Erik ikke hoerer hjemme der.

> Jeg synes altid der er tomt når jeg har kigget forbi :-/

Proev igen.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-06-05 18:27

> Jeg har aldrig haft nogen i mit killfilter - jeg har overvejet Erik
> Richard op til flere gange, men efter at have set indlaeg fra M.J. saa
> kan jeg godt se at Erik ikke hoerer hjemme der.

LOL! ;-D

Ja, Erik Richard, din overmand er fundet
Du når ham heldigvis ikke til sokkeholderne

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-06-05 19:16

> LOL! ;-D
>
> Ja, Erik Richard, din overmand er fundet
> Du når ham heldigvis ikke til sokkeholderne

Forskellen paa Erik Richard og MJ er at Erik er paastaaelig og staedig
og nogen gange lidt naiv. Derudover er han meget meget hjaelpsom.

MJ er ganske enkelt et ubehageligt menneske. Han er grov og uforskammet
og skriver ting jeg slet ikke kan forstaa at han vil laegge navn til.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-06-05 19:55

Jesper Haaber Gylling wrote:

-snip-

> MJ er ganske enkelt et ubehageligt menneske. Han er grov og uforskammet
> og skriver ting jeg slet ikke kan forstaa at han vil laegge navn til.

ROTFLOL.

Jeg anser det for både god skik og god humor at følge med i dk.edb.mac
og besvare nogle af de indlæg som er henvendt til mig, selvom jeg ikke
rigtigt forstår at en erhvervsdrivende som dig sidder og flæber foran
din computer på usenet dag ud og dag og åbenbart ikke kan finde ud af
andet end at kommentere mine indlæg. Du er ikke noget geni - tværtom.

Når jeg så endeligt ind i mellem svarer tilbage til dig, så går du jo
komplet i selvsving og skriver side op og side ned over hvor "grov og
uforskammet" du mener jeg bl.a. er, selvom det er mig der sidder og
læser alt dit gylle (iøvrigt apropos): Dvs. side op og side ned om din
mening om mig.

Du må forstå, at jeg har ret til at svare tilbage på latterlige indlæg
og at jeg også gør det, ligesom i dit tilfælde her.

Men okay, din såkaldt erhvervs-hjemmeside "mac support og web design" er
godtnok så useriøs at du nok alligevel ikke får særligt mange nye kunder
på nettet. Jeg kender udmærket til web-design-branchen.

Den er for hård for dig.

Du har f.eks. ingen referencer stående og det er alfa og omega og
årsagen. Jeg tvivler på at du kan finde ud af at lave ordentligt
webdesign og drive forretning, med den opførsel du har.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-06-05 10:08

> [...]
>
> MJ er ganske enkelt et ubehageligt menneske. Han er grov og uforskammet
> og skriver ting jeg slet ikke kan forstaa at han vil laegge navn til.

Ja lige præcis, når jeg tænker på de "ERS" tråde jeg har set, slår det
mig at Erik Richard altid holder sig til "emnet", og at det er i det
regi at skænderierne opstår.

MJ er der som sagt kun een ting at gøre ved

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-06-05 18:47

Lone Schmidt wrote:

-snip-

> MJ er der som sagt kun een ting at gøre ved

Jeg holder mig da hele tiden til emnet, som folk tager op. Hvor henne
har du set at jeg har skiftet emne?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-06-05 21:15

On Thu, 23 Jun 2005 11:08:25 +0200, Lone Schmidt wrote:

> MJ er der som sagt kun een ting at gøre ved

Lade ham hygge sig i fred i Neverland og håbe på han laver noget mere
musik?

--
MVH
osv...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-06-05 19:51

Frank E. N. Stein wrote:

> Lade ham hygge sig i fred i Neverland og håbe på han laver noget mere
> musik?

Nope. Lonekonen mener jo nok at vi skal blive ved med at levere god
underholdning, som sædvanlig. Det er ihvertfald det eneste jeg kan komme
i tanker om at hun nok mener og syntes.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-06-05 22:54

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Lade ham hygge sig i fred i Neverland og håbe på han laver noget mere
> musik?

Det er en meget uretfærdig sammenligning overfor Michael Jackson!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-06-05 00:50

On Sat, 25 Jun 2005 23:53:35 +0200, Lone Schmidt wrote:

> Det er en meget uretfærdig sammenligning overfor Michael Jackson!

Sammenligning? Var det ikke Michael Jackson du mente med MJ?

Jeg glæder mig usigeligt til den dag han får taget sig sammen til at få
lavet patter. At dømme ud fra de lyde han kan give fra sig, har kuglerne
allerede fået kniven.

--
MVH
osv...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-06-05 13:26

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
>
> Jeg glæder mig usigeligt til den dag han får taget sig sammen til at få
> lavet patter. At dømme ud fra de lyde han kan give fra sig, har kuglerne

ROTFLOL!!! Det er det jeg hele tiden har sagt: dk.edb.mac er sgu' humor.
Dem i dk.snak.vittigheder kan godt gå hjem og pakke sammen med det samme.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-06-05 13:24

Lone Schmidt wrote:

> Det er en meget uretfærdig sammenligning overfor Michael Jackson!

Jeg aner ikke hvad du sammenligner med, lille Lone-konen.

Jeg er sådan set enig i at man skal lade Michael Jackson i fred i
Neverland, selvom jeg har hørt rygter om at han vil flytte fra USA nu.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 22:09

Lone Schmidt wrote:

-snip-

> Jeg synes altid der er tomt når jeg har kigget forbi :-/

Jeg syntes jeg fornemmer en vis grad af misundelse fra nogen af
skribenterne herinde. Selvfølgeligt ikke fra dig, Lone, men der er par
af de andre skribenter der nærmest er gået helt i selvsving efter at jeg
har fået godt job med startløn der svarer til kandidat-niveau.

Til det kan jeg selvfølgeligt kun nævne:

1) Misundelse er en rigtig grim ting. Det burde vedkommendes forældre
have lært jer.

2) Sandheden er ofte ilde hørt. Det fremgår endog tydeligt i de mest
ustrukturerede grupper, såsom dk.edb.mac, er min teori.

Men jeg har nu altid følt mig godt tilpas i dk.edb.mac. Der er sådan en
sjov og humoristisk stemning man ikke finder mage til i de andre grupper
og folk der optræder som pauseklovne ved at gøre grin med sig selv,
ligesom man tror at en tråd er afsluttet og den næste starter i det
samme spor.

Fra : Jens

Dato : 21-06-05 05:52

> Nae, men jeg droppede dk.edb.mac efter Martin Joergensen
>
> Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet.

Put ham i k-filen!
--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 21:56

Jens wrote:

> Put ham i k-filen!

Og ødelægge underholdningen, så der ikke længere er nogen at grine ad?

Nej, det syntes jeg ikke. Jeg kender ikke andre grupper, hvor man kan
grine så meget af hvor idiotiske visse folk opfører sig...

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-06-05 19:35

> Nae, men jeg droppede dk.edb.mac efter Martin Joergensen
>
> Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet.

iChat kan overhovedet ikke sammenlignes med en newsgroup. En af de fede
ting ved ng'er er at man kan søge i gamle artikler og få opfrisket sin
hukommelse om dette og hint.

I kraft af at en tråd kan strække sig over flere dage, får man også en
masse input fra folk der kobler sig ind på vidt forskellige tidspunkter
af døgnet og ofte bruger lidt tid på at skrive deres indlæg.

Lad ikke en enkelt klaptorsk ødelægge det!

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-06-05 20:21

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> af døgnet og ofte bruger lidt tid på at skrive deres indlæg.
>
> Lad ikke en enkelt klaptorsk ødelægge det!

100% enig, men mit liv er for kort til uforskammetheder, saa jeg kigger
bare ind engang imellem.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 22:01

Jesper Haaber Gylling wrote:

-snip-

> 100% enig, men mit liv er for kort til uforskammetheder, saa jeg kigger
> bare ind engang imellem.

100% enig. Men mit liv er for kort til uforskammetheder, så jeg kigger
bare ind engang imellem.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 22:01

Stig Leerbeck wrote:

-snip-

> I kraft af at en tråd kan strække sig over flere dage, får man også en
> masse input fra folk der kobler sig ind på vidt forskellige tidspunkter
> af døgnet og ofte bruger lidt tid på at skrive deres indlæg.

Ja, enig. News er en ganske fornuftig opfindelse.

> Lad ikke en enkelt klaptorsk ødelægge det!

Enig. Der er ikke så mange til at sørge for god underholdning tilbage her.

> Stig Leerbeck
> www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

LOL... haha... Morsom hjemmeside. Det er det jeg hele tiden har sagt:
dk.edb.mac er sgu' humor. Prøv bare at hør det lydklip der bliver
afspillet når man går ind på simplesoft's hjemmeside: "Velkommen til
hjemmesiden... Tag en kop kaffe og nyd hjemmesiden".

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-06-05 20:15

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Nae, men jeg droppede dk.edb.mac efter Martin Joergensen

Han lader nu til at vaere smuttet tilbage under broen.

> Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet.

En lille eksklusiv skare :)
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 22:04

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Han lader nu til at vaere smuttet tilbage under broen.

Ork, nej. Jeg er ikke typen der går glip af alle morsomhederne, når de
fortsætter sådan "nærmest ud i det uendelige", hvilket aldrig nogensinde
er sket i nogen andre grupper.

> En lille eksklusiv skare :)

Personligt foretrækker jeg news. Det ved man hvor man har.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-06-05 22:27

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Han lader nu til at vaere smuttet tilbage under broen.

Nu ikke trampe!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-06-05 05:57

Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> writes:

> Nu ikke trampe!

Undskyld.

Har du set i dk.videnskab hvor han nu kloger sig på galvanisk tæring?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-05 17:08

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Har du set i dk.videnskab hvor han nu kloger sig på galvanisk tæring?

nej, saa fine steder laeser jeg ikke. Vile han ioevrigt slet ikke vise
dig sit eksamensbevis elelr se dit da det kom til stykket?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-06-05 18:13

Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> writes:

> nej, saa fine steder laeser jeg ikke. Vile han ioevrigt slet ikke vise
> dig sit eksamensbevis elelr se dit da det kom til stykket?

Kun hvis jeg var villig til at lægge 5000 kroner (dermed ikke sagt at
jeg ville komme til det), og han var vist ikke villig til at
financiere det ved at ville se mit.

Og nu har han jo fået travlt med sit sommerjob til kandidatløn
(næsten), så nu har han nok slet ikke tid til den slags.

Iøvrigt går du glip af noget - efter at have demonstreret sit
vidensgrundlag i fysik er han nu gået over til kemi.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-06-05 20:01

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Kun hvis jeg var villig til at lægge 5000 kroner (dermed ikke sagt at
> jeg ville komme til det), og han var vist ikke villig til at
> financiere det ved at ville se mit.

LOL.... "Dermed ikke sagt at jeg ville komme til det"

> Og nu har han jo fået travlt med sit sommerjob til kandidatløn
> (næsten), så nu har han nok slet ikke tid til den slags.

Jeg skal nok prøve at få tid til så meget som muligt. Jeg vil nødigt gå
glip af den gode og morsomme stemning i dk.edb.mac.

> Iøvrigt går du glip af noget - efter at have demonstreret sit
> vidensgrundlag i fysik er han nu gået over til kemi.

ROTTFLOL! Ja, jeg har mange beundrere, tilbedere og fans... Se bare her
hvor godt hvert eneste indlæg bliver vendt og drejet på både utallige
men også hidtil nye og helt ukendte måder, som ingen ellers havde
forestillet sig

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-06-05 20:57

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> LOL.... "Dermed ikke sagt at jeg ville komme til det"

Så mangler du blot at kommentere mit tilbud.

> [...]
> her hvor godt hvert eneste indlæg bliver vendt og drejet på både
> utallige men også hidtil nye og helt ukendte måder, som ingen ellers

Jamen, med den holdning vil jeg da gerne vidergive dine guldkorn:

====
Torben V. Mogensen wrote:
> [...]
> aluminium, og der er noget plastik på eller ved siden af. Og så
> luftfuftighed og temp. her i DK, får stikket til at bliver varmt via en
> kemisk reaktion, så varmt at det antænder plastik, og bilen kan brænde.
> For det bliver jo brugt aluminium mange andre steder i DK, og
> påhængsmotore
> er lavet at alu. og de er jo i meget saltholdig luft.
> Men hvilken kemisk reaktion er det, og hvorfor lige på dette stik?
> Er det
> mon lidt galvaniske tæring, samt ekstra kraftig når der går strøm i stikket?

Jeg har jo haft lidt om korrosion i kraft af min uddannelse. Jeg
mindes at have hørt i radioen/tv at det var noget med at
stikket... hmm. det "irede"? Jeg kan ikke huske ordet, men det er
vistnok det samme fænomen som gør taget på nogle kirker grønne (er det
kobber eller hvad er det nu)?

Jeg har vist nogle papirer et eller andet sted, men ikke lige i
nærheden. Hvis nogen finder det rigtige ord, kan jeg nok finde ud af
hvilken kemisk reaktion der foregår og så bliver vi (måske) lidt
klogere.

Iøvrigt et godt spørgsmål du stiller... Håber nogen kan opklare "mysteriet".
====

Har du hittet dine papirer?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 23-06-05 08:27

In article <yu28y12b1w9.fsf@luhmann.netc.dk>,

> Jamen, med den holdning vil jeg da gerne vidergive dine guldkorn:

Indrømmer han ikke at hans uddannelse består i at se tv og høre radio?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-06-05 09:18

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Indrømmer han ikke at hans uddannelse består i at se tv og høre radio?

Multimedie? På universitetsniveau?

Du behøver vist ikke bekymre dig om konkurrencen fra Østdanmark
foreløbig.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-06-05 18:51

Christian Bech wrote:

-snip-

> Indrømmer han ikke at hans uddannelse består i at se tv og høre radio?

Haha... Den er go' nok... dk.edb.mac har sgu' lidt humor indimellem.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-06-05 18:50

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

-snip-
> Så mangler du blot at kommentere mit tilbud.

Det har jeg vist allerede gjort. Hvad vil du mere vide?

-snip-

> Har du hittet dine papirer?

Du kan jo prøve at følge med i gruppen og se hvornår det evt. sker. Jeg
har ikke lovet noget og har iøvrigt småtravlt med et par andre projekter.

Fra : Christian Bech

Dato : 23-06-05 09:16

In article <yu2r7eu8gcq.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Og nu har han jo fået travlt med sit sommerjob til kandidatløn
> (næsten), så nu har han nok slet ikke tid til den slags.

Hvad er det nu mindstelønnen for en kandidat er? Ligger den ikke et sted
mellem kasseassistent og specialarbejder?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-06-05 09:24

> Hvad er det nu mindstelønnen for en kandidat er? Ligger den ikke et sted
> mellem kasseassistent og specialarbejder?

Der er da ingen særlig mindsteløn for kandidater. Det afhænger vel af
hvad hans fagforening har aftalt med hans - af os ukendte -
arbejdsplads.

Er der mange kasseassistenter der får mere end mindstelønnen?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 23-06-05 12:02

In article <yu2zmth7a7w.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Der er da ingen særlig mindsteløn for kandidater. Det afhænger vel af
> hvad hans fagforening har aftalt med hans - af os ukendte -
> arbejdsplads.

Der er sandsynligvis en grundlæggende overenskomst. I forhold til staten
er det fx under 19.000,-

> Er der mange kasseassistenter der får mere end mindstelønnen?

Spørg Carsten Riis i dk.snak.vittigheder.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-05 11:15

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hvad er det nu mindstel?nnen for en kandidat er? Ligger den ikke et sted
> mellem kasseassistent og specialarbejder?

Den er vist ikke i naerheden af en privat ansat specialarbejder i
hovedstadsomraadet.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-06-05 19:15

Morten Reippuert Knudsen wrote:

Det kommer an på hvor meget ansvar der ligger i rollen... I dette
tilfælde er ansvarsniveauet det højeste jeg før har haft og sikkert
højere end flere af jer som f.eks. driver selvstændig
enkeltmandsvirksomhed og hvad i nu ellers laver.

Firmaet er et af de mest velrennomerede i Danmark og et som i alle
kender... Chefen kiggede på ansøgning og mit cv og fandt at jeg ud af
20+ kvalificerede ansøgere var den mest seriøse, hvilket han da også har
fuldstændigt ret i.

Derfor er vi naturligvis begge enige om at jeg selvfølgeligt skal have
en ordentlig passende løn der følger med det høje ansvar, bl.a. grundet
mine dygtige personlige kompetencer og dokumenterede erfaring.

> Den er vist ikke i naerheden af en privat ansat specialarbejder i
> hovedstadsomraadet.

Det er sådan set også uinteressant hvad mindstelønnen er for en
kandidat, når det slet ikke er mindstelønnen vi taler om. Jeg tager ikke
imod jobbet med en løn på under 20 kkr i månedsløn og regner med at
lønnen stadigt er mindst et par tusinde højere, nu hvor virksomheden så
gerne vil have mig ansat. Jeg forventer at overraske positivt i næste
uge og så kan jeg forhåbentligt vende tilbage med noget konkret.

Men unde mig noget respekt for bl.a. pænt karaktergennemsnit/godt job
med udsigt til fremragende karrieremuligheder det behøver jeg jo ikke.
For i sidste ende, er det jo slet ikke jer småbørn der afgør noget som
helst, vel?

Nu er jeg sådan set et beskedent menneske, men emnet er jo ligesom
blevet drejet ind af visse af jer og derfor er det jo meget
underholdende for mig blankt at kunne afvise idiotiske og useriøse
påstande, baseret på pure opspind.

Fra : Christian Bech

Dato : 26-06-05 22:18

In article <42bafbfe$0$63607$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,

> [...]
> gerne vil have mig ansat. Jeg forventer at overraske positivt i næste
> uge og så kan jeg forhåbentligt vende tilbage med noget konkret.

Dvs. at min forudsigelse om en løn mellem en kasseassistent og en
specialarbejder er korrekt. Mange tak for bekræftigelsen.

Fra : hansen

Dato : 26-06-05 23:11

"Christian Bech" <christian.bech@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs. at min forudsigelse om en løn mellem en kasseassistent og en
> specialarbejder er korrekt. Mange tak for bekræftigelsen.

Bekræftigelsen?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-06-05 23:42

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Dvs. at min forudsigelse om en løn mellem en kasseassistent og en
> specialarbejder er korrekt. Mange tak for bekræftigelsen.

Iøvrigt er MA's lønstatistik her: http://www.magister.dk/sw318.asp

Snitlønnen (brutto) for årgang 2004 er 29.815. Det er altså ikke den
slags kandidater Martin taler om, når han anser et par tusinde over
knap 20.000 som værende næsten dét. Især ikke med alt det ansvar!

Gad vide hvilken slags kandidater det så er? Tugthuskandidater?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-06-05 16:43

> [...]
> slags kandidater Martin taler om, når han anser et par tusinde over
> knap 20.000 som værende næsten dét. Især ikke med alt det ansvar!

Jo, det er netop den slags kandidat jeg snakker om.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-06-05 20:13

> [...]
> knap 20.000 som værende næsten dét. Især ikke med alt det ansvar!
>
> Gad vide hvilken slags kandidater det så er? Tugthuskandidater?

Jeg syntes at dig, Christian Bech og alle de andre interesserede
skribenter og læsere bør læse med i den nye tråd jeg har lavet helt
specielt til formålet.

Tråden hedder: "Update omkring job-situationen, som lovet fra sidste uge."

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-06-05 16:38

Christian Bech wrote:
> [...]

> Dvs. at min forudsigelse om en løn mellem en kasseassistent og en
> specialarbejder er korrekt. Mange tak for bekræftigelsen.

Nej, det vil det nemlig ikke sige. En anelse latterligt at konkludere
udfra noget der ikke står skrevet.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-06-05 18:54

Christian Bech wrote:

> Hvad er det nu mindstelønnen for en kandidat er? Ligger den ikke et sted
> mellem kasseassistent og specialarbejder?

Løntrinnet er ikke endeligt forhandlet frem... Jeg kan give jer besked i
næste uge. Men det er *ikke* mindsteløn vi taler om for firmaet vil
selvfølgeligt gerne holde fast i medarbejdere som mig, ifølge chefen der
mener at mine kompetencer og personlige egenskaber er de rette til
jobbet og det medfølgende ansvar der ligger i moderne produktionsstyring.

Og det vigtige er i dette tilfælde sådan set heller ikke lønnen. Det er
stillingen og arbejdsstedet, som nok endnu engang vil få misundelsen
frem i visse skribenter der ikke kan finde på noget andet at kommentere...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-06-05 19:58

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> nej, saa fine steder laeser jeg ikke. Vile han ioevrigt slet ikke vise
> dig sit eksamensbevis elelr se dit da det kom til stykket?

Jo, selvfølgeligt. Mit tilbud er stadigt åbent. Vi vædder kr.5000,- og
gør det på en ordentlig måde med en uvildig person der udpeger vinderen.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-06-05 19:56

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Undskyld.
>
> Har du set i dk.videnskab hvor han nu kloger sig på galvanisk tæring?

ROTFLOL!!!

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-06-05 10:37

> Nae, men jeg droppede dk.edb.mac efter Martin Joergensen
>
> Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet.

Det mest irriterende ved en nød som Martin Jørgensen er, at man ikke har
det fulde udbytte af MacSoup'ens nemme, grafiske oversigt over indlæg,
for de er jo ikke navngivne, så engang imellem lykkes det ikke helt at
manøvrere uden om hans udgydelser.

Mvh
Erling

Fra : Karl Antz

Dato : 26-06-05 11:17

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> det fulde udbytte af MacSoup'ens nemme, grafiske oversigt over indlæg,
> for de er jo ikke navngivne, så engang imellem lykkes det ikke helt at

Hvis du peger på et indlæg i den grafiske oversigt uden at klikke på
det, så kan du se forfatterens navn lige under oversigten til venstre

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-06-05 13:26

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Hvis du peger på et indlæg i den grafiske oversigt uden at klikke på
> det, så kan du se forfatterens navn lige under oversigten til venstre

Tænk hvor kan man være blind....lol .... det var lige det der manglede.
Tak for rådet.
Mvh
Erling

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-06-05 14:45

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Tænk hvor kan man være blind....lol .... det var lige det der manglede.
> Tak for rådet.

Og så er de sortlistede indlæg firkantede, mens de andre er runde, så de
er lette at kende.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-06-05 13:30

Karl Antz wrote:

> Hvis du peger på et indlæg i den grafiske oversigt uden at klikke på
> det, så kan du se forfatterens navn lige under oversigten til venstre

Vil det sige at Erling Hansen, der bruger macsoup er for uintelligent
til noget så simpelt som at se indlægs forfatter-navn?

ROTFLOL... Erling Hansen sætter ny standard for begrebet "morsomhed" i

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-06-05 13:28

Erling Hansen wrote:

> [...]
> det fulde udbytte af MacSoup'ens nemme, grafiske oversigt over indlæg,
> for de er jo ikke navngivne, så engang imellem lykkes det ikke helt at

Savner du selskab saa er der jo iChat chatroomet. Ellers er der
børnehaven... Og ellers er der jo at forlade usenet istedet for at
opføre dig som et pattebarn der hyler og flæber?

Jeg kan ikke lige komme i tanke om andre ting du kan gøre. Har du prøvet
medicin og fundet at det heller ikke hjalp?

I så fald ved jeg ikke hvordan vi skal hjælpe dig, men os i dk.edb.mac
vil selvfølgeligt gerne hjælpe dig hvis du har nogen andre og bedre
forslag - så lad høre fra dig.

Fra : Erik Richard

Dato : 20-06-05 21:47

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:
> Er I taget på sommerferie eller til stranden i det gode vejr alle
> sammen?

Nej.

> Eller er news-serveren gået død?

Nej..

> Jeg synes stort set ikke der er kommet nogle
> indlæg her i gruppen de sidste par dage.

Ja. - Jeg tror, der er nogen, der har fået 'sommerkuller'.

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-06-05 22:02

Erik Richard wrote:

> Hej Henrik

> Nej.

Nope.

> Nej..

Nope.

Jeg ved snart ikke... Der er da kommet ca.60 siden sidst jeg kiggede.

> Ja. - Jeg tror, der er nogen, der har fået 'sommerkuller'.

Det tror jeg også.