/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
FORSVUNDET MIS
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 15-07-05 22:12


Hej.
Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig. Jeg er første gangs ejer af 2
vidunderlige små skabninger. Homer og Chili ( Bror og søster).
De er 3 år gamle til oktober.

Vi er flyttet fra København til Skanderborg for ca ½ år siden. Indtil da
har de begge været indekatte. Men da vi flyttede ud i Eskebækparken er
de så småt vænnet sig til at være ude.

Homer er vores store bamse. Han er blevet nusset og plejet hele sit liv,
såvel som Chili er blevet det. Chili er lige blevet sterilliseret, mens
Homer blev det som helt lille.
Homer kommer ALTID når man kalder på ham.... Dog ikke i mandags ( 11/07)
Vi havde haft ham ude fra kl 10. om morgenen, og kom også selv hjem kl
22.
Men han kom aldrig.... Vi har ledt og ledt, og sat seddler op, kontaktet
folk, gået ved jernbanen.. kaldt på ham.. simpelthen alt.. Men han er
som forsvundet ud i den blå luft.

Han er tryghedsnarkoman normalt. Sover sammen med os i sengen under
dynen og elsker at putte. Derfor forstår jeg ikke denne pludselige
ænding i hans adfærd.

Kan det skyldtes at jeg har haft min bror på besøg den sidste uges tid,
og vi næsten ikke har været hjemme ?

Eller skal jeg ikke forvente at se min dyrebare skat igen ???

Håber nogen kan hjælpe mig da jeg er helt lost.....



Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


 
 
Betina Rasmussen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Betina Rasmussen


Dato : 15-07-05 22:58

> Marta Dutkiewicz skrev:
>
> Hej.
> Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig. Jeg er første gangs ejer af 2
> vidunderlige små skabninger. Homer og Chili ( Bror og søster).
> De er 3 år gamle til oktober.
>
> Vi er flyttet fra København til Skanderborg for ca ½ år siden. Indtil da
> har de begge været indekatte. Men da vi flyttede ud i Eskebækparken er
> de så småt vænnet sig til at være ude.
>
> Homer er vores store bamse. Han er blevet nusset og plejet hele sit liv,
> såvel som Chili er blevet det. Chili er lige blevet sterilliseret, mens
> Homer blev det som helt lille.
> Homer kommer ALTID når man kalder på ham.... Dog ikke i mandags ( 11/07)
> Vi havde haft ham ude fra kl 10. om morgenen, og kom også selv hjem kl
> 22.
> Men han kom aldrig.... Vi har ledt og ledt, og sat seddler op, kontaktet
> folk, gået ved jernbanen.. kaldt på ham.. simpelthen alt.. Men han er
> som forsvundet ud i den blå luft.
>
> Han er tryghedsnarkoman normalt. Sover sammen med os i sengen under
> dynen og elsker at putte. Derfor forstår jeg ikke denne pludselige
> ænding i hans adfærd.
>
> Kan det skyldtes at jeg har haft min bror på besøg den sidste uges tid,
> og vi næsten ikke har været hjemme ?
>
> Eller skal jeg ikke forvente at se min dyrebare skat igen ???
>
> Håber nogen kan hjælpe mig da jeg er helt lost.....
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Marta Dutkiewicz
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Hej Marta,

Det er jo ikke så nemt at sige, om der kan være sket noget med katten.
Det kan der jo, men han kan jo også "bare" ha' taget sig en springtur.
Jeg har engang passet en kat, som faktisk blev væk en hel uge, da ejerne
var på ferie. Den kom først, da de returnerede fra ferien. Så den slags
kan ske...

Nu er Eskebækparken jo lejligheder, så kan katten selv gå ind, hvis han
nu har forsøgt mens I ikke har været hjemme?

Har I evt. prøvet at ringe til Falck for at høre, om de skulle ha' set
katten?

Jeg håber meget, at han kommer hjem igen.


Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Georg (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 16-07-05 05:54


> Det er jo ikke så nemt at sige, om der kan være sket noget med katten.
> Det kan der jo, men han kan jo også "bare" ha' taget sig en springtur.
> Jeg har engang passet en kat, som faktisk blev væk en hel uge, da ejerne
> var på ferie. Den kom først, da de returnerede fra ferien. Så den slags
> kan ske...


Jeg har osse lige passet hund og kat en uge, men den ene kat så jeg slet
ikke i en uge. Den kom først hjem 8 dage senere, godt sulten var han

Georg



Marta Dutkiewicz (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 16-07-05 13:40

Hejsa.

problemet er at vi nemlig bor på 1 sal. Men de er vandt til at komme og
skrabe på døren, og hvis vi ikke er hjemme så plejer de at ligge sig på
naboens måtte.

Men de er taget på ferie i mandags, og fjernet deres måtte. Kan det
måske være en del af skylden i hans forsvinden ?

Vi var jo som sagt ( DESVÆRRE) ikke hjemme den aften. Men vores underbo
har fortalt han stod og jamrede uden foran deres dør, men så gik igen.
Så han har desværre ikke haft mulighed for at komme ind ( HULK)

Jeg er i fuldkommen vildrede. Jeg savner vmin mis så frygtelig meget.

Hvad skal jeg nu gøre med hans søster ? - Hun har ikke ville spise siden
han forsvandt og hun går og jamrer hele tiden. Vi har også haft hende
med ude og lede efter ham - Dog ikke med held.....

Suk......





> Betina Rasmussen skrev:



> > Marta Dutkiewicz skrev:
> >
> > Hej.
> > Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig. Jeg er første gangs ejer af 2
> > vidunderlige små skabninger. Homer og Chili ( Bror og søster).
> > De er 3 år gamle til oktober.
> >
> > Vi er flyttet fra København til Skanderborg for ca ½ år siden. Indtil da
> > har de begge været indekatte. Men da vi flyttede ud i Eskebækparken er
> > de så småt vænnet sig til at være ude.
> >
> > Homer er vores store bamse. Han er blevet nusset og plejet hele sit liv,
> > såvel som Chili er blevet det. Chili er lige blevet sterilliseret, mens
> > Homer blev det som helt lille.
> > Homer kommer ALTID når man kalder på ham.... Dog ikke i mandags ( 11/07)
> > Vi havde haft ham ude fra kl 10. om morgenen, og kom også selv hjem kl
> > 22.
> > Men han kom aldrig.... Vi har ledt og ledt, og sat seddler op, kontaktet
> > folk, gået ved jernbanen.. kaldt på ham.. simpelthen alt.. Men han er
> > som forsvundet ud i den blå luft.
> >
> > Han er tryghedsnarkoman normalt. Sover sammen med os i sengen under
> > dynen og elsker at putte. Derfor forstår jeg ikke denne pludselige
> > ænding i hans adfærd.
> >
> > Kan det skyldtes at jeg har haft min bror på besøg den sidste uges tid,
> > og vi næsten ikke har været hjemme ?
> >
> > Eller skal jeg ikke forvente at se min dyrebare skat igen ???
> >
> > Håber nogen kan hjælpe mig da jeg er helt lost.....
> >
> >
> >
> > Med venlig hilsen
> > Marta Dutkiewicz
> > - Tøm kattebakken ved privat svar
> >
> >
> > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>
> Hej Marta,
>
> Det er jo ikke så nemt at sige, om der kan være sket noget med katten.
> Det kan der jo, men han kan jo også
> Jeg har engang passet en kat, som faktisk blev væk en hel uge, da ejerne
> var på ferie. Den kom først, da de returnerede fra ferien. Så den slags
> kan ske...
>
> Nu er Eskebækparken jo lejligheder, så kan katten selv gå ind, hvis han
> nu har forsøgt mens I ikke har været hjemme?
>
> Har I evt. prøvet at ringe til Falck for at høre, om de skulle ha\' set
> katten?
>
> Jeg håber meget, at han kommer hjem igen.
>
>
> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>




Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Betina Rasmussen (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Betina Rasmussen


Dato : 16-07-05 14:12

> Marta Dutkiewicz skrev:
> Hejsa.
>
> problemet er at vi nemlig bor på 1 sal. Men de er vandt til at komme og
> skrabe på døren, og hvis vi ikke er hjemme så plejer de at ligge sig på
> naboens måtte.
>
> Men de er taget på ferie i mandags, og fjernet deres måtte. Kan det
> måske være en del af skylden i hans forsvinden ?

Det kan jo godt være, at jeres kat så simpelt hen har opgivet, fordi han
måske tror, at han er blevet forladt. Han kan jo ha' forsøgt mange gange
uden held. Du må ikke opgive endnu. Hold øje med ham og kald fortsat på
ham. Prøv også at kalde om aftenen og natten, når der er roligt i
kvarteret. Hvis han er vant til tørfoder, så tag det med ud og rasl med
det.

> Hvad skal jeg nu gøre med hans søster ? - Hun har ikke ville spise siden
> han forsvandt og hun går og jamrer hele tiden. Vi har også haft hende
> med ude og lede efter ham - Dog ikke med held.....

Du skal sørge for at få hende til at spise straks! Katte tåler ikke at
faste ret længe. Så prøv at finde noget ekstra lækkert - gerne noget,
der lugter meget som f.eks. makrel. Katte "spiser" med næsen, så måske
kan noget rigtigt lugtemad få hende i gang.

Hun lader til at savne sin misseven. Hvis jeres kat ikke kommer tilbage,
så synes jeg, at I skal overveje at anskaffe en ny ven til den
tilbageværende. Men som sagt, bliv ved med at lede efter ham. Og vær
hjemme så meget som muligt så I ser det, hvis han skulle komme forbi
igen. Det er jo noget skidt, hvis han bliver ved med at gå forgæves.

Kan du ikke lægge et billede af katten i dit album, så det er muligt at
genkende ham, hvis nogen herinde fra skulle se ham? Er han i øvrigt
øremærket?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marta Dutkiewicz (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 16-07-05 14:57

Jamen, han er hverken øretatoveret eller har halsbånd på. På Skanderborg
dyrehospital havde vi tid på mandag da de alligevel begge skulle
revaccineres.
Hans halsbånd fik han ikke på da det var min lillebror der troede han
bare skulle lukkes ud.

Så alt i alt var det en super skøn dag at forsvinde på :(

Men vi sætter efterlysning ind i ugebladet på onsdag, og håber vi får
ham tilbage der.
Vi elsker den kat så højt at det skær i hjertet hver dag han er væk...
Man kan høre ham hele tiden mjave... syntes man.....

Vi er også hjemme hele tiden. Hvis vi ikke er hjemme er vi ude og lede
efter ham, og så holder vores underbo øje med ham. Han mjaver ret højt,
så de skal nok høre ham hvis det er...

Jeg hader det her.... :(


> Marta Dutkiewicz skrev:
> Hejsa.
>
> problemet er at vi nemlig bor på 1 sal. Men de er vandt til at komme og
> skrabe på døren, og hvis vi ikke er hjemme så plejer de at ligge sig på
> naboens måtte.
>
> Men de er taget på ferie i mandags, og fjernet deres måtte. Kan det
> måske være en del af skylden i hans forsvinden ?
>
> Vi var jo som sagt ( DESVÆRRE) ikke hjemme den aften. Men vores underbo
> har fortalt han stod og jamrede uden foran deres dør, men så gik igen.
> Så han har desværre ikke haft mulighed for at komme ind ( HULK)
>
> Jeg er i fuldkommen vildrede. Jeg savner vmin mis så frygtelig meget.
>
> Hvad skal jeg nu gøre med hans søster ? - Hun har ikke ville spise siden
> han forsvandt og hun går og jamrer hele tiden. Vi har også haft hende
> med ude og lede efter ham - Dog ikke med held.....
>
> Suk......
>
>
>
>
>
> > Betina Rasmussen skrev:
>
>
>
> > > Marta Dutkiewicz skrev:
> > >
> > > Hej.
> > > Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig. Jeg er første gangs ejer af 2
> > > vidunderlige små skabninger. Homer og Chili ( Bror og søster).
> > > De er 3 år gamle til oktober.
> > >
> > > Vi er flyttet fra København til Skanderborg for ca ½ år siden. Indtil da
> > > har de begge været indekatte. Men da vi flyttede ud i Eskebækparken er
> > > de så småt vænnet sig til at være ude.
> > >
> > > Homer er vores store bamse. Han er blevet nusset og plejet hele sit liv,
> > > såvel som Chili er blevet det. Chili er lige blevet sterilliseret, mens
> > > Homer blev det som helt lille.
> > > Homer kommer ALTID når man kalder på ham.... Dog ikke i mandags ( 11/07)
> > > Vi havde haft ham ude fra kl 10. om morgenen, og kom også selv hjem kl
> > > 22.
> > > Men han kom aldrig.... Vi har ledt og ledt, og sat seddler op, kontaktet
> > > folk, gået ved jernbanen.. kaldt på ham.. simpelthen alt.. Men han er
> > > som forsvundet ud i den blå luft.
> > >
> > > Han er tryghedsnarkoman normalt. Sover sammen med os i sengen under
> > > dynen og elsker at putte. Derfor forstår jeg ikke denne pludselige
> > > ænding i hans adfærd.
> > >
> > > Kan det skyldtes at jeg har haft min bror på besøg den sidste uges tid,
> > > og vi næsten ikke har været hjemme ?
> > >
> > > Eller skal jeg ikke forvente at se min dyrebare skat igen ???
> > >
> > > Håber nogen kan hjælpe mig da jeg er helt lost.....
> > >
> > >
> > >
> > > Med venlig hilsen
> > > Marta Dutkiewicz
> > > - Tøm kattebakken ved privat svar
> > >
> > >
> > > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> >
> > Hej Marta,
> >
> > Det er jo ikke så nemt at sige, om der kan være sket noget med katten.
> > Det kan der jo, men han kan jo også
> > Jeg har engang passet en kat, som faktisk blev væk en hel uge, da ejerne
> > var på ferie. Den kom først, da de returnerede fra ferien. Så den slags
> > kan ske...
> >
> > Nu er Eskebækparken jo lejligheder, så kan katten selv gå ind, hvis han
> > nu har forsøgt mens I ikke har været hjemme?
> >
> > Har I evt. prøvet at ringe til Falck for at høre, om de skulle ha\\\' set
> > katten?
> >
> > Jeg håber meget, at han kommer hjem igen.
> >
> >
> > Med venlig hilsen
> > Betina Rasmussen
> > - Tøm kattebakken ved privat svar
> >
> >
> > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> >
>
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Marta Dutkiewicz
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>




Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Hanne Dahl (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Hanne Dahl


Dato : 16-07-05 07:44

Hej Marta.

Det er ferie tid.....tror du den kan være blevet lukket inde i en garage ???
Noget andet er at måske nogle syndes han er en dejlig kat og tror de kan
beholde ham. Nemlig en efterladt ferie kat ??

Ikke det mest positive at komme men jeg håber da han komme hjem og varmer
jeres tæer igen.

Hilsen Hanne Dahl
"Marta Dutkiewicz" <martaKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42d826b91927a@nerdgirl.dk...
>
> Hej.
> Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig. Jeg er første gangs ejer af 2
> vidunderlige små skabninger. Homer og Chili ( Bror og søster).
> De er 3 år gamle til oktober.
>
> Vi er flyttet fra København til Skanderborg for ca ½ år siden. Indtil da
> har de begge været indekatte. Men da vi flyttede ud i Eskebækparken er
> de så småt vænnet sig til at være ude.
>
> Homer er vores store bamse. Han er blevet nusset og plejet hele sit liv,
> såvel som Chili er blevet det. Chili er lige blevet sterilliseret, mens
> Homer blev det som helt lille.
> Homer kommer ALTID når man kalder på ham.... Dog ikke i mandags ( 11/07)
> Vi havde haft ham ude fra kl 10. om morgenen, og kom også selv hjem kl
> 22.
> Men han kom aldrig.... Vi har ledt og ledt, og sat seddler op, kontaktet
> folk, gået ved jernbanen.. kaldt på ham.. simpelthen alt.. Men han er
> som forsvundet ud i den blå luft.
>
> Han er tryghedsnarkoman normalt. Sover sammen med os i sengen under
> dynen og elsker at putte. Derfor forstår jeg ikke denne pludselige
> ænding i hans adfærd.
>
> Kan det skyldtes at jeg har haft min bror på besøg den sidste uges tid,
> og vi næsten ikke har været hjemme ?
>
> Eller skal jeg ikke forvente at se min dyrebare skat igen ???
>
> Håber nogen kan hjælpe mig da jeg er helt lost.....
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Marta Dutkiewicz
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Marta Dutkiewicz (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 16-07-05 18:26

Hejsa.

Jeg tænkte på om det virkelig kan passe at han er ude og strejfe ?

Jeg mener, det har jo regnet her på det sidste og er blevet køligere ?

Jeg håber nogen kan hælpe..

Jeg har sat et billede ind af min skønne misser så I kan se hvordan han
ser ud...

Hvis nogen har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre må I meget gerne
skrive.... :(



> Marta Dutkiewicz skrev:
>
> Hej.
> Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig. Jeg er første gangs ejer af 2
> vidunderlige små skabninger. Homer og Chili ( Bror og søster).
> De er 3 år gamle til oktober.
>
> Vi er flyttet fra København til Skanderborg for ca ½ år siden. Indtil da
> har de begge været indekatte. Men da vi flyttede ud i Eskebækparken er
> de så småt vænnet sig til at være ude.
>
> Homer er vores store bamse. Han er blevet nusset og plejet hele sit liv,
> såvel som Chili er blevet det. Chili er lige blevet sterilliseret, mens
> Homer blev det som helt lille.
> Homer kommer ALTID når man kalder på ham.... Dog ikke i mandags ( 11/07)
> Vi havde haft ham ude fra kl 10. om morgenen, og kom også selv hjem kl
> 22.
> Men han kom aldrig.... Vi har ledt og ledt, og sat seddler op, kontaktet
> folk, gået ved jernbanen.. kaldt på ham.. simpelthen alt.. Men han er
> som forsvundet ud i den blå luft.
>
> Han er tryghedsnarkoman normalt. Sover sammen med os i sengen under
> dynen og elsker at putte. Derfor forstår jeg ikke denne pludselige
> ænding i hans adfærd.
>
> Kan det skyldtes at jeg har haft min bror på besøg den sidste uges tid,
> og vi næsten ikke har været hjemme ?
>
> Eller skal jeg ikke forvente at se min dyrebare skat igen ???
>
> Håber nogen kan hjælpe mig da jeg er helt lost.....
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Marta Dutkiewicz
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>




Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Kim J. (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 17-07-05 05:44

Hejsa Marta + jer andre,

----- Original Message -----
From: "Marta Dutkiewicz" <martaKATTE@BAKKEtdcadsl.dk>
Newsgroups: dk.fritid.dyr.kat
Sent: Saturday, July 16, 2005 7:26 PM
Subject: Re: FORSVUNDET MIS


> Hejsa.
>
> Jeg tænkte på om det virkelig kan passe at han er ude og strejfe ?
>
> Jeg mener, det har jo regnet her på det sidste og er blevet køligere ?


Nu vil jeg bestemt ikke kalde mig kattespecialist

Min kat er mest udekat, og kan også sagtens finde på at være væk i tre dage
eller mere. Specielt hvis vejret er dårligt i en periode. Den kommer så
først hjem når det er tørvejr. Jeg har en teori om, at når det regner og er
trælsvejr, at den finder et sted at putte sig, og så bare afventer at det
klarer op?
Det er nu hellere ikke blevet så køligt at det er et problem for katten. Den
kan jo sagtens klare sig i naturen om vinteren, hvis den bare bliver fodret.

> Jeg håber nogen kan hælpe..
>
> Jeg har sat et billede ind af min skønne misser så I kan se hvordan han
> ser ud...
>
> Hvis nogen har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre må I meget gerne
> skrive.... :(

Uhhh... jeg har desværre ikke nogle råd ud over det i allerede gør. Håber
jeres kat kommer tilbage.
>
>> Marta Dutkiewicz skrev:

Hygge her fra
Kim J.



Marta Dutkiewicz (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 17-07-05 09:18

> Kim J. skrev:
> Hejsa Marta + jer andre,
>
> ----- Original Message -----
> From:
> Newsgroups: dk.fritid.dyr.kat
> Sent: Saturday, July 16, 2005 7:26 PM
> Subject: Re: FORSVUNDET MIS
>
>
> > Hejsa.
> >
> > Jeg tænkte på om det virkelig kan passe at han er ude og strejfe ?
> >
> > Jeg mener, det har jo regnet her på det sidste og er blevet køligere ?
>
>
> Nu vil jeg bestemt ikke kalde mig kattespecialist
>
> Min kat er mest udekat, og kan også sagtens finde på at være væk i tre dage
> eller mere. Specielt hvis vejret er dårligt i en periode. Den kommer så
> først hjem når det er tørvejr. Jeg har en teori om, at når det regner og er
> trælsvejr, at den finder et sted at putte sig, og så bare afventer at det
> klarer op?
> Det er nu hellere ikke blevet så køligt at det er et problem for katten.
Den
> kan jo sagtens klare sig i naturen om vinteren, hvis den bare bliver fodret.
>
> > Jeg håber nogen kan hælpe..
> >
> > Jeg har sat et billede ind af min skønne misser så I kan se hvordan han
> > ser ud...
> >
> > Hvis nogen har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre må I meget gerne
> > skrive.... :(
>
> Uhhh... jeg har desværre ikke nogle råd ud over det i allerede gør. Håber
> jeres kat kommer tilbage.
> >
> >> Marta Dutkiewicz skrev:
>
> Hygge her fra
> Kim J.
>


>Hej kim. Min mis har nu været væk i 6 dage.. *HUUUUUUUUUUULK*
Jeg savner ham frygteligt. Det skær helt i hjertet når jeg ser på min
anden mis. Hun ser så bedrøvet ud, hun sidder kun og kigger ud over
altanen med et tomt blik i øjet, hvor hun før legede og hyggede sig.

Jeg kan bare ikke forstå hvordan ingen mennesker kan have set ham endnu
?? Et eller andet sted......

Suk... Jeg har ikke opgivet håbet, men det er ved at være tæt på.

Nogen som måske kan fortælle mig om han efter så lang tid stadig kan
huske os ?

Jeg vil ha min kat hjem...




Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Betina Rasmussen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Betina Rasmussen


Dato : 17-07-05 10:56


> Nogen som måske kan fortælle mig om han efter så lang tid stadig kan
> huske os ?

Det kan du tro, han kan. Katte husker ret godt. Faktisk har visse
undersøgelser vist, at de husker bedre end hunde.

Min mand var på et tidspunkt nødt til at sende sine to katte i
"familiepleje" hos sin søster. De har det godt der, så der bliver de
boende. Vi besøger naturligvis engang imellem søsteren, men nogle gange
kan der godt gå noget tid, inden vi ses. Men om der så er gået et halvt
eller et helt år, så kan kattene stadig kende min mand - uden
diskussion, det *kan* de.

Jeg krydser fortsat fingre for, at din mis kommer hjem igen.
Jeg går ud fra, at du også har kontaktet internaterne og efterlyst ham
der?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marta Dutkiewicz (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 17-07-05 12:26


Hejsa.

Ja, vi har kontaktet alle nærliggende internater. Jeg håber virkelig han
kan huske os og snart kommer hjem til os igen... For det her er
forfærdeligt. Jeg føler mig helt tom uden ham her hjemme....

Ved godt det måske er at gå over stregen at man savner ham så meget, men
han var virkelig vores lille guldklump.......
Eller ER selvfølgelig...!!!

Men, jeg tænkte på, hvid han nu har troet han var blevet efterladt..
hvaad gør de så ? Går de bare indtil nogen vil ha dem eller hvad ?
For vi efterlyser ham som sagt i ugebladet.. men det er først på
onsdag....
Vi har også udsat en dusør på 1500 kr på ham... Mon det overhovedet vil
ha en virkening på en evt. katte kidnapper ??? Eller.....

Mvh. MArta


> Betina Rasmussen skrev:
>
> > Nogen som måske kan fortælle mig om han efter så lang tid stadig kan
> > huske os ?
>
> Det kan du tro, han kan. Katte husker ret godt. Faktisk har visse
> undersøgelser vist, at de husker bedre end hunde.
>
> Min mand var på et tidspunkt nødt til at sende sine to katte i
>
> boende. Vi besøger naturligvis engang imellem søsteren, men nogle gange
> kan der godt gå noget tid, inden vi ses. Men om der så er gået et halvt
> eller et helt år, så kan kattene stadig kende min mand - uden
> diskussion, det *kan* de.
>
> Jeg krydser fortsat fingre for, at din mis kommer hjem igen.
> Jeg går ud fra, at du også har kontaktet internaterne og efterlyst ham
> der?
>
> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>




Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Betina Rasmussen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Betina Rasmussen


Dato : 17-07-05 13:11

> Marta Dutkiewicz skrev:
>
> Hejsa.
>
> Ja, vi har kontaktet alle nærliggende internater. Jeg håber virkelig han
> kan huske os og snart kommer hjem til os igen... For det her er
> forfærdeligt. Jeg føler mig helt tom uden ham her hjemme....
>
> Ved godt det måske er at gå over stregen at man savner ham så meget, men
> han var virkelig vores lille guldklump.......
> Eller ER selvfølgelig...!!!

Jeg kan godt forstå, du har det forfærdeligt. Man kommer jo - heldigvis
da - til at holde utroligt meget af de kære små. Gjorde man ikke det,
var man jo et afstumpet menneske.

> Men, jeg tænkte på, hvid han nu har troet han var blevet efterladt..
> hvaad gør de så ? Går de bare indtil nogen vil ha dem eller hvad ?
> For vi efterlyser ham som sagt i ugebladet.. men det er først på
> onsdag....

Ja, en kat kan sagtens finde på at henvende sig til nogle mennesker, som
vil tage sig af den.

> Vi har også udsat en dusør på 1500 kr på ham... Mon det overhovedet vil
> ha en virkening på en evt. katte kidnapper ??? Eller.....

Det er en god idé med en dusør. Det er oven i købet et ret stor dusør, I
har udlovet. En anden god idé er, hvis ikke I allerede har gjort det,
også at snakke med legende børn i området og vise dem et billede af
katten. Børn kommer meget mere rundt i buskads osv. end voksne
mennesker. Og en klækkelig dusør er en stor motivation især for børn.

Prøv også at få lokalradioen til at efterlyse katten. Kontakt også
internater længere væk. Katten kan være hoppet ind i en bil og kørt med
den intetanende bilejer. Så kan han blive indleveret på et internat
langt fra jeres hjem. Sådan noget er set før.

Uh, hvor jeg håber, at der ikke er sket jeres lille mis noget.


Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Betina Rasmussen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Betina Rasmussen


Dato : 17-07-05 13:40

Du kan i øvrigt også efterlyse din kat på www.dyrenettet.dk

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marta Dutkiewicz (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 17-07-05 13:59

Jeg kan slet ikke få mig selv til at tro at han har troet vi havde
efterladt ham...
Vi har en gang før været nødt til at køre mens han var ude. Der kom vi
også sent hjem. Senere end han normalt plejer at være hjemme...

Der kom han som han plejede. Gik ind fik mad... Mens vi troede at nu
havde han da løbet nok, ville han ud igen.....

Denne gang kom vi så 1 time senere hjem end sidste gang....
Kan han havde fundet noget at spise, og så derefter begyndt et eventyr
ud i verden ?

Eller kan der faktisk være en reel chance for at han strinter rundt når
han er som han er og er kastreret som lille....

Jeg håber nogen måske kan svare....




> Betina Rasmussen skrev:
> > Marta Dutkiewicz skrev:
> >
> > Hejsa.
> >
> > Ja, vi har kontaktet alle nærliggende internater. Jeg håber virkelig han
> > kan huske os og snart kommer hjem til os igen... For det her er
> > forfærdeligt. Jeg føler mig helt tom uden ham her hjemme....
> >
> > Ved godt det måske er at gå over stregen at man savner ham så meget, men
> > han var virkelig vores lille guldklump.......
> > Eller ER selvfølgelig...!!!
>
> Jeg kan godt forstå, du har det forfærdeligt. Man kommer jo - heldigvis
> da - til at holde utroligt meget af de kære små. Gjorde man ikke det,
> var man jo et afstumpet menneske.
>
> > Men, jeg tænkte på, hvid han nu har troet han var blevet efterladt..
> > hvaad gør de så ? Går de bare indtil nogen vil ha dem eller hvad ?
> > For vi efterlyser ham som sagt i ugebladet.. men det er først på
> > onsdag....
>
> Ja, en kat kan sagtens finde på at henvende sig til nogle mennesker, som
> vil tage sig af den.
>
> > Vi har også udsat en dusør på 1500 kr på ham... Mon det overhovedet vil
> > ha en virkening på en evt. katte kidnapper ??? Eller.....
>
> Det er en god idé med en dusør. Det er oven i købet et ret stor dusør, I
> har udlovet. En anden god idé er, hvis ikke I allerede har gjort det,
> også at snakke med legende børn i området og vise dem et billede af
> katten. Børn kommer meget mere rundt i buskads osv. end voksne
> mennesker. Og en klækkelig dusør er en stor motivation især for børn.
>
> Prøv også at få lokalradioen til at efterlyse katten. Kontakt også
> internater længere væk. Katten kan være hoppet ind i en bil og kørt med
> den intetanende bilejer. Så kan han blive indleveret på et internat
> langt fra jeres hjem. Sådan noget er set før.
>
> Uh, hvor jeg håber, at der ikke er sket jeres lille mis noget.
>
>
> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>




Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marta Dutkiewicz (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 17-07-05 14:14

Jeg har hermed også efterlyst den på dyrenettet.dk

Håber bare at en venlig sjæl ser nogle f mine efterlysninger og ringer
til mig...

For der er desværre ingen som har henvendt sig endnu... :( *HULK HULK
HULK*

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Tine (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Tine


Dato : 17-07-05 14:05

Hej

Jeg vil heller ikke kalde mig ekspert, men det er en god ide at gøre som
du har gjort, at sætte efterlysninger ud. Husk også at sætte dem op i
kiosker og supermarkeder.(har i en lokal kiosk vil de måske sætte den et
sted hvor efterlysningen ikke drukner i mængden af andre papire).
Opfordre evt. folk på efterlysningerne til at kigge i skurer m.m.

Vores gamle kat forsvandt engang en uges tid så vi blev bekymret, det
viste dig at den havde løbet rundt i et villakvarter ikke langt fra hvor
vi boede og enten ikke kunne finde hjem eller ikke gad fordi der ikke
var behov for det. Heldigvis hjalp den dusør vi udlovede så katten kom
hjem.

Jeg håber du snart finder ham.

MVH
Tine


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marta Dutkiewicz (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 17-07-05 14:29


Der hvor vi bor Tine er det en boligforening med mange slags af de samme
huse. Det samme sted ligger en mose... Vi bor tæt på stien som fører hen
til villa kvarteret ved siden af.. Men jeg har aldrig set min kat gå
rundt derned. Måske kan den godt finde på det alligevel, men jeg ved det
ikke,

Jeg har gået rundt så sent som i dag og kaldt på den.

Tror i den stadig kan finde på at dukke op hvis jeg går rundt og kalder
efter den ? Eller skal jeg mest håbe på at der er en der ser plakaterne.

Der er næsten ikke det sted i Skanderborg vi ikke har været...

Også over i skoven og kalde med madskålen, kigget på jernbanen hvis han
skulle være blevet kørt over, kigget på den anden side af jernbanen..

Intet hjeld.

Men over på den anden side af jernbanen havde jeg hængt en plakat op,
dagen efter var den revet ned.. Kan det betyde noget ?

Hans søster Chili er også meget interesseret i en opgang på den anden
side, hvor hun kradsede i måtten og kiggede ynkende op på mig mens hun
stod ved døren..

Kan det betyde noget ?


Endnu en lang smøre fra en knust sjæl :(



> Tine skrev:
> Hej
>
> Jeg vil heller ikke kalde mig ekspert, men det er en god ide at gøre som
> du har gjort, at sætte efterlysninger ud. Husk også at sætte dem op i
> kiosker og supermarkeder.(har i en lokal kiosk vil de måske sætte den et
> sted hvor efterlysningen ikke drukner i mængden af andre papire).
> Opfordre evt. folk på efterlysningerne til at kigge i skurer m.m.
>
> Vores gamle kat forsvandt engang en uges tid så vi blev bekymret, det
> viste dig at den havde løbet rundt i et villakvarter ikke langt fra hvor
> vi boede og enten ikke kunne finde hjem eller ikke gad fordi der ikke
> var behov for det. Heldigvis hjalp den dusør vi udlovede så katten kom
> hjem.
>
> Jeg håber du snart finder ham.
>
> MVH
> Tine
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>




Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Janne (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Janne


Dato : 17-07-05 15:11

Hej Marta.

Har du skrevet på de sedler du har sendt ud, at den anden kat (hans
søster) går hele tiden og leder efter ham og er meget ked af det, og
eventuel sætte en dusør på den som finder han. Men jeg håber så
inderligt at han kommer hjem snart. Tror du skal gå ud og lede efter ham
om aftenen også, så er der mere stille, og kalde som du plejer.

Mange trøstene hilsener Janne


> Marta Dutkiewicz skrev:
>
> Hej.
> Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig. Jeg er første gangs ejer af 2
> vidunderlige små skabninger. Homer og Chili ( Bror og søster).
> De er 3 år gamle til oktober.
>
> Vi er flyttet fra København til Skanderborg for ca ½ år siden. Indtil da
> har de begge været indekatte. Men da vi flyttede ud i Eskebækparken er
> de så småt vænnet sig til at være ude.
>
> Homer er vores store bamse. Han er blevet nusset og plejet hele sit liv,
> såvel som Chili er blevet det. Chili er lige blevet sterilliseret, mens
> Homer blev det som helt lille.
> Homer kommer ALTID når man kalder på ham.... Dog ikke i mandags ( 11/07)
> Vi havde haft ham ude fra kl 10. om morgenen, og kom også selv hjem kl
> 22.
> Men han kom aldrig.... Vi har ledt og ledt, og sat seddler op, kontaktet
> folk, gået ved jernbanen.. kaldt på ham.. simpelthen alt.. Men han er
> som forsvundet ud i den blå luft.
>
> Han er tryghedsnarkoman normalt. Sover sammen med os i sengen under
> dynen og elsker at putte. Derfor forstår jeg ikke denne pludselige
> ænding i hans adfærd.
>
> Kan det skyldtes at jeg har haft min bror på besøg den sidste uges tid,
> og vi næsten ikke har været hjemme ?
>
> Eller skal jeg ikke forvente at se min dyrebare skat igen ???
>
> Håber nogen kan hjælpe mig da jeg er helt lost.....
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Marta Dutkiewicz
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>




Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marta Dutkiewicz (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 17-07-05 19:46

HULK HULK HULK HULK....

Jeg savner min store mand....... :(
Hvad hvis han er gået sig en tur.... Vil han så lytte til os når vi
kalder, eller er han helt sin egen når han strejfer omkring ?

mvh. marta

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marta Dutkiewicz (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 18-07-05 10:37



Nu har vi fået efterlysninger ind alle de steder der er mulige at
efterlyse...

Stadig ingen spor af vores lille skat... *Hulk*

Er der ikke nogen som kan give nogle gode råd til hvad man kan gøre for
at lokke ham hjem ?


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Tina Susanne Johanss~ (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Tina Susanne Johanss~


Dato : 18-07-05 23:08

Marta Dutkiewicz skrev i en meddelelse...
>
> Er der ikke nogen som kan give nogle gode råd til hvad man kan gøre for
> at lokke ham hjem ?
>

Hej Marta

Du har fået mange gode råd fra flere i gruppen om hvordan du kan prøve at
lokke ham hjem. Det bedste er rådet, om at gå ud i aften og nattetimerne og
kalde på ham med den stemme du plejer at kalde på ham. Hvis han kender lyden
af posen, bøtten eller skålen med tørfoder, så tag den med og ryst godt med
den så han kan høre det. Han kan sagtens være tæt på hjemmet og være blevet
skræmt af noget så han ikke tør komme frem, men han kan også være kommet
længere væk, så du skal også tage turen i de områder hvor du aldrig har set
ham gå før.

Har du været rundt og kime dørklokker i området? Talt med børn og voksne der
også kunne holde øjnene åbne? I denne ferietid er det ikke umuligt at han er
blevet lukket inde et sted, så det er vigtigt at gå rundt i området og
kalde - tænk nu hvis han svarede fra et aflåst skur eller en garage.

Jeg ved ikke om I har efterlysninger ude hos alle internater og dyrlæger i
omegnen, ellers vil det nok være en god ide at holde kontakten med dem i
tilfælde af at han bliver bragt ind, når han nu ikke er øremærket.

Jeg ved snart ikke om jeg kan komme på flere ting, de tre gange mine er
smuttet ud, har jeg nået at fange dem inden de forsvandt. En forsvundet mis
er min største frygt.

Jeg krydser fingre for at han snart dukker uskadt op hos jer igen - og
mitterne herhjemme krydser poter.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=257



Marta Dutkiewicz (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Marta Dutkiewicz


Dato : 19-07-05 02:07


Hej Tina.

Ja, jeg har desværre været alt det igennem... har enda også strøget hans
katte bakke ud i området, for at se om det gav pote... Intet..

Vi har kimet klokker, også smidt seddler ind af folks brevsprækker med
en efterlysning på.... Jeg er simpelthen knust...!!

Lige nu hader jeg virkelig min lillebror for at have lukket ham ud om
morgenen uden halsbånd... Det sagde jeg bare pyt til.. for han kommer jo
hjem senere... så det går nok.. så får han det bare på næste gang han
skal ud.....

Jeg kan kun vente med længsel til onsdag hvor ugeavisen kommer ud... Vi
har betalt 675 kr for en mellem stor annonce med billede... Men det vil
forhåbentligt blive alle pengene værd... Jeg håber sådan han kommer hjem
igen.. Der går ikke en dag hvor man ikke bryder ud i tårer når man
husker alle hans små skavanker..

Som at han altid kom og agede en på kinden og mjavede når han sku ha
mad...

Han spiste kun med poten... Også vådfoder....

Han brummede meget højt og elskede at putte.....

Han var og er stadig vores guldklump.......

Jeg håber og ber til at dine krydsede fingre hjælper......

tak for råddene ...


> Tina Susanne Johansson skrev:
> Marta Dutkiewicz skrev i en meddelelse...
> >
> > Er der ikke nogen som kan give nogle gode råd til hvad man kan gøre for
> > at lokke ham hjem ?
> >
>
> Hej Marta
>
> Du har fået mange gode råd fra flere i gruppen om hvordan du kan prøve at
> lokke ham hjem. Det bedste er rådet, om at gå ud i aften og nattetimerne og
> kalde på ham med den stemme du plejer at kalde på ham. Hvis han kender
lyden
> af posen, bøtten eller skålen med tørfoder, så tag den med og ryst godt med
> den så han kan høre det. Han kan sagtens være tæt på hjemmet og være blevet
> skræmt af noget så han ikke tør komme frem, men han kan også være kommet
> længere væk, så du skal også tage turen i de områder hvor du aldrig har set
> ham gå før.
>
> Har du været rundt og kime dørklokker i området? Talt med børn og voksne
der
> også kunne holde øjnene åbne? I denne ferietid er det ikke umuligt at han
er
> blevet lukket inde et sted, så det er vigtigt at gå rundt i området og
> kalde - tænk nu hvis han svarede fra et aflåst skur eller en garage.
>
> Jeg ved ikke om I har efterlysninger ude hos alle internater og dyrlæger i
> omegnen, ellers vil det nok være en god ide at holde kontakten med dem i
> tilfælde af at han bliver bragt ind, når han nu ikke er øremærket.
>
> Jeg ved snart ikke om jeg kan komme på flere ting, de tre gange mine er
> smuttet ud, har jeg nået at fange dem inden de forsvandt. En forsvundet mis
> er min største frygt.
>
> Jeg krydser fingre for at han snart dukker uskadt op hos jer igen - og
> mitterne herhjemme krydser poter.
>
> Mvh Tina
> --
> www.1001kat.dk
> www.gizzemissen.dk
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=257
>
>




Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408804
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste