"Score" middag - oksemørbrad
Fra : KC

Dato : 13-07-05 22:21

Hej NG

Har tit ladet mig inspirere af de forskellige debatter og opskrifter, nu er
spm bare om der er nogle med lidt gode ideer?

Gerne noget med nye kartofler og ikke noget med grill

På forhånd tak

KC

Fra : IMB

Dato : 14-07-05 08:26

"KC" <kc_dk@hotmail.com> wrote in

> [...]
> nu er spm bare om der er nogle med lidt gode ideer?
>
> Gerne noget med nye kartofler og ikke noget med grill

Hm.. jeg havde held med min scoresovs (ikke sauce) som er en whiskeysovs
som er 2/3 fløde, 1/3 whiskey, rosmarin og lidt koncentreret tomatpure
og naturligvis salt og peber. Det skal enten brændes eller koges
virkeligt godt igennem for at fjerne spritten.

Men jeg tror den virker bedst med rødt kød og ovnkartofler til at score
mænd med. Jeg beseglede min daværende kæreste's skæbne med denne sovs.
Han er idag gift og har 2 små børn - med mig!

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Giraf

Dato : 14-07-05 09:33

IMB wrote:
> [...]
> mænd med. Jeg beseglede min daværende kæreste's skæbne med denne sovs.
> Han er idag gift og har 2 små børn - med mig!

Well, kød, kartofler, og masser af sovs, jamen det er lige mig, og
endeligt ikke for lidt sovs. Tror godt at en sild kunne få mig halet
indenbords med sådan en opskrift.

Og prøv en salat ala.: gulerødder skåret i små stykker, en advocado
eller 2 skåret i tern, nogle stilk tomater skåret i tern, kvas noget
hvidløg over, og tilsæt lidt eddike, og hvis du er rigtig fræk rister du
nogle pinjekerner og drysser over med. Lidt hovedsalat skåret godt i
stumper og stykker kan også tilsættes. Jamen MUMS, jeg er allerede sulten :P

Eller en advocado salat bestående af, bingo, advocado skåret i tern,
hårdkogt æg skåret i tern, stilk tomater skåret i tern, salt, og godt
med peber. Som jeg har hørt i en film: "Its like there is a party in my
mouth, and everybody is invited" :)

Og ok, hvis vi skulle fortsætte med advocadoen, ADVOCADO-IS !!! :D har
desværre ikke opskriften, men det smager overraskende godt.

En anden god ting er peber frugter som er bagt til de er helt møre, og
så trækker man skrællen af, og så skærer man det ud i strimler og
tilsætter eddike og oliven olie. Eller noget i den dur, har kun fået det
serveret, aldrig selv lavet det, men det smager rystende godt.

Uhh, eller pesto, bestående af hvidløg, ristede pinjekerner, frisk
basilikum, oliven olie, godt kvast til ukendelighed, og sikkert også
piftet op med nogle andre spændende ingredienser som f.eks. persille,
jamen, det er guf som supplement til din bøf med sovs og kartofler.