Rep. af havebassinfolie
Fra : Elisabeth Hansen

Dato : 13-07-05 21:13

Hejsa

Jeg har overtaget en have med en lille sø, der er ca 15 år gammel. Men
desværre er der et lille hul (3-4mm) i folien . Har prøvet at lappe det med
et dertil indkøbt reparationssæt, men det holder ikke.
Er der en der har nogen gode erfaringer med sådan en lapning ?

Elisabeth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-07-05 10:39

On Wed, 13 Jul 2005 22:12:50 +0200, "Elisabeth Hansen"
<elishansFJERN@DETget2net.dk> wrote:

> [...]
>et dertil indkøbt reparationssæt, men det holder ikke.
>Er der en der har nogen gode erfaringer med sådan en lapning ?

Man kan få noget speciel lim til bassinfolie som man bruger til at lime
en lap (også af bassinfolie) ovenpå hullet. Man skal være ret omhyggelig
med at få renset folien inden man klister limen på og man skal være
ekstrem omhyggelig med at få lagt en ubrudt ring af lim omkring hullet.

Og så kræver det at man ved hvor hullet er - men det lyder til at du har
styr på den del - det er ellers normalt det sværeste

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-07-05 23:17

> [...]
>
> Og så kræver det at man ved hvor hullet er - men det lyder til at du har
> styr på den del - det er ellers normalt det sværeste

Men er basinfolien af Polyethylen, kan den ikke limes, men muligvis svejses.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen