Bestemme hvor Screendumps ligger??
Fra : PoP

Dato : 03-06-01 13:50

Hej

Når man laver screendumps ("•+shift+3" og andre ...) kan man så få dem til
at ligge andre steder end i "roden". Kan man f.eks. få dem til at lægge sig
i en defineret folder?

Det er ikke interessant med alternative programmer til formålet.

Venligst
Peter

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-06-01 14:29

pop@e-box.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>sig
>i en defineret folder?
>
>Det er ikke interessant med alternative programmer til formålet.

1.ctrl- æble - shift -3 billede af hele skærmen i skuffen
2. ctrl- æble - shift - 4 - med det kryds der nu fremkommer, kan du med
mussen markere det udsnit du vil have i skuffen

Hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-06-01 15:49

Hej Hanne & Peter

Hanne, det er rigtig nok, men det besvarer jo egentlig ikke Peters spørgsmål,
sådan som jeg forstår det...-)

Så Peter, Nej, du kan _ikke_ selv bestemme, hvor screendumps skal ligge, hvis
du kun bruger systemets metode, så skal du have et ekstra program til det. Fx.
bruger jeg selv Flash It 3.02, da den kan konfigureres til at bruge
udelukkende F-tasterne til det hele, og du kan vælge som i systemet - det hele
eller udsnit, og du kan vælge, hvor du vil placere klippene henne, - ja du kan
endda vælge direkte udprintning med det samme.

Flash It! kan hente den her
<ftp://mirrors.aol.com/mir02/MICH/mac/system.extensions/cdev/flashit3.02.sit.hqx>.
Jeg har selv brugt den siden System 7.1, og den kører stadig fremragende på OS
9.1 og 9.2.

mvh. Erik Richard

mvh. Erik Richard

Hanne Hertzog wrote:

> 1.ctrl- æble - shift -3 billede af hele skærmen i skuffen
> 2. ctrl- æble - shift - 4 - med det kryds der nu fremkommer, kan du med
> mussen markere det udsnit du vil have i skuffen

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Karst B. Smit

Dato : 04-06-01 01:50

Hej.

Jeg siger nu alligvel tak til Hanne for oplysningen fordi det normalt
kommer til at ligge i .pict format på HD. Tit tager man jo en screendump
fordi man skal bruge den i det man er igang med. Nu behøver man ikke
den besværlige vej til HD og sparer dermed tid.

Jeg har provet at indsætte det i e-mail i Outlook EXpr. men det fungerer
ikke?

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-06-01 02:19

In article <1eughc4.17fuhhq11eniz5N%kbsmitREMOVE@startrekmail.com>,
kbsmitREMOVE@startrekmail.com (Karst B. Smit) wrote:

> Jeg har provet at indsætte det i e-mail i Outlook EXpr. men det fungerer
> ikke?

Sikkert fordi det skal være i jpg, gif eller png(?) format.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 04-06-01 09:13

> Sikkert fordi det skal være i jpg, gif eller png(?) format.

Du kan ikke direkte indsætte billeder fra skuffen i OE, kun vedhæfte. Og
udover JPG GIF og PNG kan OE vise billeder i BMP
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.

Fra : Karst B. Smit

Dato : 04-06-01 23:11

Hej Jesper

Hvordan fortæller jeg OE så at den skal vedhæfte et billede som ligger i
skuffen? Kan man det?

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 05-06-01 08:15

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> Hej Jesper
>
> Hvordan fortæller jeg OE så at den skal vedhæfte et billede som ligger i
> skuffen? Kan man det?

Det kan du ikke! Åben i stedet nyt dokument i GraphicConverter, sæt
billedet ind fra skuffen, vææg Trim Selection (Æble+Y) og gem. Dernæst
kan du vedhæfte det gemte billede.

Fra : Terje Kleverud

Dato : 05-06-01 12:01

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Det kan du ikke! Åben i stedet nyt dokument i GraphicConverter, sæt
> billedet ind fra skuffen, vææg Trim Selection (Æble+Y) og gem. Dernæst
> kan du vedhæfte det gemte billede.

- og dermed er vel ringen sluttet: "Det er ikke interessant med
alternative programmer til formålet".
_Ellers_ er jo Erik Richards løsning 'Flash It!' mye mer praktisk.

Flash It! ore forget it.. tror nå jeg...

--
Terje K Du bør gjøre det så enkelt som mulig
...men heller ikke enklere.

(A. Einstein)

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-06-01 08:43

kml.ers@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>du kan
>endda vælge direkte udprintning med det samme.

Jeg kender godt Flash IT, men han sagde udtrykkeligt, at han ikke var
interesseret i andre programmer og dette var altså en version, hvor man
får skærmdumps i skuffen i stedet for på harddisken. Det er - synes jeg
nemt at håndtere istedet for at skulle hen og åbne harddisken for at finde
billedet.

Og jeg har erfaring for at der ikke er så mange der kender de genveje.
(altså uden for dette forum)

Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-06-01 08:50

kbsmitREMOVE@startrekmail.com,Ny-Internet writes:
> [...]
>den besværlige vej til HD og sparer dermed tid.
>
>Jeg har provet at indsætte det i e-mail i Outlook EXpr. men det fungerer

Ja her er lige et spørgsmål om det emne.

Jeg bruger ikke Outlook og Explore, men Netscape. I Nescape kan man lægge
et billedede ind i mailen. Hvordan hulen gør man det i Outlook???
Jeg har både Ex og Outl. på maskinen og var inde og lede i går, da min søn
skulle bruge den fuktion. men jeg kunne altså ikke finde det Kun at man
kunnevehæfte en fil.

Hilen Hanne

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 04-06-01 09:11

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> skulle bruge den fuktion. men jeg kunne altså ikke finde det Kun at man

Ja, jeg ved godt at man kan lave alverdens ting i Netscape, I Outlook
Express kan man kun vedhæfte billedet som så vises forneden i mailen.

Fra : Karst B. Smit

Dato : 04-06-01 23:11

Hej Hanne

Det er det samme. Du kan enten trække en billedefil til din email eller
bruge "vedhæft fil" hvor du henter den via dialogboksen. Du kan bare
ikke se billedet i emailen. Den kommer til at ligge som att. Det er
modtageren som kan se billedet.