Gule blade på 2-årigt cox orange æbletræ.
Fra : edob

Dato : 12-07-05 22:03

Hej NG.

Sidste år podede jeg cox orange æblekviste (fra mit gode gamle cox træ) på 3
stk. MM 106 røder, og fik således 3 nye 1-årige træer som jeg vil anvende
til at etablere en espalie-række. Her i foråret klippede jeg toppen af, for
at få træerne til at buske.

Det er også gået helt fint, men et af de tre træer arter sig ikke. Dets
blade er tydelig gule medens ribberne i bladene fremstår med en naturlig
grøn farve. Det er således kun mellem ribberne at bladene er tydelig gule.
Det "syge" træ har ikke så kraftig en tilvækst som de to andre.

De tre træer er plantet på en række med ca. 4 meter imellem.

Er der nogen som har et bud på hvad problemet kan være ??? Er det evt. en
mangelsygdom og i så fald hvordan afhjælpes den ??

Venlig hilsen, Frank

Fra : Hans B.

Dato : 18-07-05 14:27

Vand?