norges nationalret og andet
Fra : marix

Dato : 12-07-05 16:01

hej ng.
jeg skal til norge (oslo) i weekenden. og så har jeg lige nogle spørgsmål...
er der nogle som ved hvad norges nationalret er?
er der nogle som kender til et par gode restauranter i oslo?
og sidste spørgsmål:
har prøvet at lede efter en lignende nyhedsgruppe på norsk, men kunne
ikke finde den. ved i om den findes?
på forhånd tak for hjælpen, marix

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-07-05 16:22

Således skrev marix den Tue, 12 Jul 2005 17:00:52 +0200:

>har prøvet at lede efter en lignende nyhedsgruppe på norsk, men kunne

Knud
--
" I'm a man... But, I can change... If I have to... I guess. "
The Man Prayer, Red Green.

Fra : Bjorn

Dato : 12-07-05 20:24

On Tue, 12 Jul 2005 17:00:52 +0200, marix wrote
(in article <42d3d9df$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>):

> [...]
> og sidste spørgsmål:
> har prøvet at lede efter en lignende nyhedsgruppe på norsk, men kunne

Nationalret er lige så vanskelig at finde som nål i en høystak! Alt afhenger
av hvor i Norge "nasjonalisten" kommer fra Nasjonalretter er vanskelig
at finde på restaurationer - de lages i hjemmene - i høytidene! (lutefisk,
pinnekjøtt, får-i-kål, raspeball eller klubb, kokt torsk er alle retter som
konkurrerer.)

Resturanter er spennende - les og bli klok:
http://interaktiv.vg.no/restaurantguiden/?kat=folkelige

Selv vil jeg anbefale Brasserie Hansken eller Matfinken selv om begger er i
middels>øvre prisklasse.

bjørn

Fra : marix

Dato : 14-07-05 20:11

Bjorn wrote:
> [...]
> http://interaktiv.vg.no/restaurantguiden/?kat=folkelige
>
> Selv vil jeg anbefale Brasserie Hansken eller Matfinken selv om begger er i

hej
tak for alle jeres svar. glæder mig til at prøve det norske køkken.
/marix

Fra : Jørgen Hess

Dato : 14-07-05 20:45

"marix" <svipper20000000000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> hej
> tak for alle jeres svar. glæder mig til at prøve det norske køkken.
> /marix

Det behøver i øvrigt ikke at være så dyrt at spise i Norge.
Men har dog talt med en familie der mente de engelske bøffer var lidt dyre,
lidt forbavset måtte jeg så svare at det måske heller ikke hører til det
almindelige norske køkken Hvis man kan lide fisk er Norge faktisk et godt
land at besøge. F.eks i Fredrikstad er der i supermarkederne kølediske med
fisk, nogle med betjening, der med lethed konkurrerer med danske
supermarkeders kølediske med kød.
mvh
Jørgen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-05 21:20

"marix" <svipper20000000000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> tak for alle jeres svar. glæder mig til at prøve det norske køkken.

Du er også til S/M (M)?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : marlene larsen

Dato : 12-07-05 21:50

hvad med

rømmegrøt og spekemat !!!!

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-07-05 11:10

marix wrote:

> jeg skal til norge (oslo) i weekenden.

Så skal du have jordbær! Norske jordbær har på grund af det lidt
koldere klima længere modningstid. Det gør at de smager af meget
mere.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 21:06

> er der nogle som kender til et par gode restauranter i oslo?

Eksisterer restaurant Ludvig endnu, er det stedet.

Maden var ok tilbage i 80erne.

Lokalerne helt for sig og bestemt besøget værd. Kukuret er erstattet af en
elg, og restauranten består bl.a. af en tankstation, en biografudstilling, 4
badeværelser, en førkrigs BSA motorcykel og en komplet dagligstue i loftet.

mvh
Mogens