Claus Meyers berømte brød???
Fra : Rikke & Per

Dato : 11-07-05 23:29

Hej.

Har lige set en udsendelse "En dag i haven", hvor Signe Wenneberg besøger
Claus Meyer (en genudsendelse fra 2004). I slutningen af udsendelsen, spises
der (selvfølgelig) mad i Claus Meyers have - bl.a. et brød, som Signe
Wenneberg omtaler som ".....dit berømte brød". Efter omtalen, handler det
åbenbart om et brød, hvor man tager lidt dej fra til basis for næste dags
portion.

Kender nogen denne opskrift og/eller ved hvor den kan findes??

m.v.h.
Per

Fra : Giraf

Dato : 12-07-05 01:32

Rikke & Per <>>prikke@newmail.dk< wrote:
> [...]
> portion.
>
> Kender nogen denne opskrift og/eller ved hvor den kan findes??

Surdejs brød ? Mine forældre laver sådan noget rugbrød, og det smager
SINDSYGT godt i forhold til det rugbrød man kan få i diverse
supermarkeder. Kan godt fixe en opskrift frem hvis det er det du mener.

Fra : Rikke & Per

Dato : 12-07-05 08:34

"Giraf" <jss@iee.dk> skrev i en meddelelse

> Surdejs brød ? Mine forældre laver sådan noget rugbrød, og det smager
> SINDSYGT godt i forhold til det rugbrød man kan få i diverse
> supermarkeder. Kan godt fixe en opskrift frem hvis det er det du mener.

Jeg tror ikke, at der er tale om egentlig rugbrøb, men snarere et groft
brød, da man i udsendelsen så, at de brækkede brødet i stykker og spiste det
til salat m.m.

m.v.h.
Per

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-07-05 14:00

["Rikke & Per" <>>prikke@newmail.dk<<> | Tue, 12 Jul 2005 00:28:46 +0200]

> [...]
>åbenbart om et brød, hvor man tager lidt dej fra til basis for næste dags

Det lyder som hans "hvedebrød uden gær", hvor han arbejder med en surdej der
genanvendes:

http://fadl.dk/studmed/nr84meyer.shtml#sur

René
www.rene.hjorth.com