Kuglegrill-hvilken?
Fra : H.M.

Dato : 05-07-05 19:03

Hej
har været ude for at købe en kuglegrill, men kom hjem uden !!!- -jeg kan
simpelt hen ikke finde ud af hvad man skal købe.
den skal kunne stege en stor kylling
grillen skal ikke være for stor ca. 47 cm

den rigtige størelse føler jeg var fra elgiganten til kr. 199,-
men er det ikke for billigt ?

den lille weber syntes jeg ikke at låget var dybt nok

dancook 1600 dia 47 cm kr. 799,-
den har et andet system.

hvad erfaring har I omkrig dette??
hilsen
hanne.

Fra : tnf

Dato : 05-07-05 21:34

Så i Fakta i Arden (9510) i sidste uge at de havde en Weber kuglegrill til
en plov.

tnf

Fra : Carsten Keller

Dato : 06-07-05 07:19

"H.M." <hamaFJERNES@hongnet.dk> wrote in message
> [...]
> men er det ikke for billigt ?
>
> den lille weber syntes jeg ikke at låget var dybt nok

Man kan helt sikkert købe en kuglegril for billigt, så den til 199 er
sikkert noget bik skrammel. Med hensyn til Weber/Dancook mener jeg de begge
er gode. Har selv en Dancook, men svigerfars oksemørbrad og lignende fra
deres Weber (Gold, tror jeg) er skam heller ikke at kimse af.

Keller

Fra : H.M.

Dato : 06-07-05 09:30

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er gode. Har selv en Dancook, men svigerfars oksemørbrad og lignende fra
> deres Weber (Gold, tror jeg) er skam heller ikke at kimse af.

Hej keller
hvad er din mening om dancook, da jeg syntes den på 47 cm som hedder 1600
tiltaler mig men jeg ved ikke hvordan deres system virker på hele kyllinger
og stykker kød, jeg høre gerne evt. til min mail hvis det er bedere husk at
rette i adressen.
hilsen
hanne

Fra : Max

Dato : 07-07-05 07:53

Hej Hanne

> hvad er din mening om dancook, da jeg syntes den på 47 cm som hedder 1600

Prøv at stille dit grill spørgsmål i gruppen dk.kultur.mad+drikke der
diskuteres de meget.

Mvh Max

Fra : H.M.

Dato : 07-07-05 10:46

> Hej Hanne

> Prøv at stille dit grill spørgsmål i gruppen dk.kultur.mad+drikke der
> diskuteres de meget.
>
> Mvh Max

Hej Max
tak for tippet jeg anede ikke at der var den gruppe, jeg forsøger der. tak
hilsen
hanne

Fra : Carsten Keller

Dato : 07-07-05 10:53

> [...]
> kyllinger
> og stykker kød, jeg høre gerne evt. til min mail hvis det er bedere husk

Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvad det er for en model vi har. Det var en
der var på tilbud sidste sommer, så det er nok den der altid er på bud. Den
ligner de andre i 1000-serien på www.dancook.dk, og den er nok ca. 47 cm.

Vi har grillet bøffer, diverse mørbrad, lammekøller, stege, kyllinger i
stykker og hele, pizza, grønsager og en enkelt pølse i ny og næ, og det
virker bare. Det var nok den der redede min bagdel, da det tog mig lidt
længere om at sætte vores nye køkken op end lovet i vinter .
Asketømningssystemet er en lille bitte smule mere bøvlet end på svigerfars
Weber (den har sådan en kasserolle man tager ud nedenunder) men det er jo
alligevel ikke noget man skal gøre ret tit.

Det eneste man bare pinedød skal huske når man bruger kuglegril er at
grilkul altså ikke er grilkul. Vi bruger HeatBeads, og de brænder meget
længere og kan genbruges. De billige kul til 40 kr. / 10 kg. giver en
pokkers masse aske og smuldrer helt når man vil hælde dem op i grilstarteren
næste gang. En gang hver sæson kommer jeg til at købe de billige, for "de
skal jo bare være halvt så gode til den pris". Men nu har jeg 2 næsten
ubrugte sække kul stående i garagen, som livet er for kort til at komme i
grillen. Der er flere mærker der efter sigende også skulle være gode, kig
lidt tilbage i gruppen, så støder du på nogle tråde om dem.

God fornøjelse med grillen

Keller

Fra : H.M.

Dato : 10-07-05 17:44

Hej Keller
det var en god beskrivelse så jeg tror jeg prøver en dancook 47 cm jeg var
bare i tvivl om den var stor nok og om det virker med en dancook, man høre
jo kun om weber.
tak og hilsen
hanne

Fra : graves [7100]

Dato : 25-07-05 10:27

> det var en god beskrivelse så jeg tror jeg prøver en dancook 47 cm jeg var
> bare i tvivl om den var stor nok og om det virker med en dancook, man høre
> jo kun om weber.

Tillykke med et godt valg. Det er virkelig kvalitet. Weber er for
opreklameret og efter min personlige mening, er weber generelt ikke værdig
til at befinde sog på pågældende prisniveau.

Har selv dancook grillen og den er virkelig god.

\graves