Battlefield 2 igen dog lidt negativt indsl~
Fra : MuLLe

Dato : 03-07-05 19:27

Hejsa.

Er der andre end mig, der er meget skuffet over battlefield 2.
Lige fra den online del, til singleplayer delen.
Battlefield TV (ja ja smart eller not), straf for team kill.

Jeg håber fan'me at de kommer med nogle kodyle opdates.
Eller at nogle af de fede programmers, kommer med nogle fede mods.

Iøvrigt synes jeg at man har for lidt kontrol, over hvordan man vil spille
banerne.
Det er skide træls, at man ikke har mulighed for at spille coop.
Det var sjovt at spille med min søn, men det er sku' da ikke noget ved når
man er to.
Han er ikke så gammel, så han kan ikke spille online.

Jeg er sku' lidt skuffet, ønsker bare lige at høre om der er andre.

MvH MuLLe

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-05 19:43

> Hejsa.
>
> Er der andre end mig, der er meget skuffet over battlefield 2.
> Lige fra den online del, til singleplayer delen.

Hvad er der galt med online delen? - Hvis man er i team på LAN eller på
teamspeak/ventrilo el. lign. er det super genialt! - Jeg har ikke prøvet
singleplayer delen, den var jo også elendig i BF1942...

> Battlefield TV (ja ja smart eller not), straf for team kill.

BFTV, ja hvad er det? - Jeg har godt set punktet i menuen, men ikke giddet
finde ud af HVAD det er!
Teamkills, ja hvad er straffen præcist? - Jeg spiller planetside, her er der
også straf for teamkills i form a "grief points" som låser våbnene i en rum
tid hvis man når over 1000 pts...

I BF1942 kørte mange servere med kick for eks. 3 TK, der er ikke noget
negativt i det set fra mit synspunkt, men jeg er også meget påpasselig...

> Jeg håber fan'me at de kommer med nogle kodyle opdates.
> Eller at nogle af de fede programmers, kommer med nogle fede mods.

Mods kommer der sikkert masser af :) - Og en update skulle vist være på vej?

> Iøvrigt synes jeg at man har for lidt kontrol, over hvordan man vil spille
> banerne.

Ikke forstået, hvordan!?

> [...]
> man er to.
> Han er ikke så gammel, så han kan ikke spille online.

Det er også irriterende at det mangler især hvis man sidder på LAN uden net,
eller bare lige vil lame/lege/teste et eller andet...

Brian

Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 19:44

In article <42c82ebc$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
mullde_berg@hotmail.com says...

> Det var sjovt at spille med min søn, men det er sku' da ikke noget ved når
> man er to.
> Han er ikke så gammel, så han kan ikke spille online.

Jamen så må han da bare på hovedet iseng mens daddy spiller online ;0)

Det jeg er træt af er den dårlige kodning. Internet delen sutter,
katastrofal opdateringshastighed, og ikke brugervenlig.

En anden ting der er supersygt er at hvis man ønsker at ændre tastatur
tildeling får man tit at vide at den knap bliver brugt men ikke hvor, så
kan man så sidde og lede i en uendelighed.

Derudover fatter jeg ikke at de ikke har forstået at der er
venstrehåndede derude. hvorfor har de ikke lavet et default forlag til
venstrehåndede. Har ikke det "problem" selv men spillede med en og han
var sgu ved at gå hjem pga kombinationen af de to ting.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Søren G

Dato : 04-07-05 09:21

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message

> [...]
> venstrehåndede. Har ikke det "problem" selv men spillede med en og han
> var sgu ved at gå hjem pga kombinationen af de to ting.

Øhhhh..Venstrehåndet har da hverken sværere eller lettere ved at bruge et
almindeligt QWERTY tastatus end højrehåndede har (og ja jeg er
venstrehåndet). Hvis din kammerat ikke kan lide de default tastatur
indstillinger der er lavet så må han lave dem om. De er hverken sværere
eller lettere at benytte som venstrehåndede end de er for højrehåndede. Jeg
syntes at det er rart at det næsten altid er de samme taster som man
benytter w, a,d, s, CTRL, Space, Shift i FPS spil som default.

--
Søren

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-07-05 09:41

Søren G wrote:
> [...]
> syntes at det er rart at det næsten altid er de samme taster som man
> benytter w, a,d, s, CTRL, Space, Shift i FPS spil som default.

Det kommer vel an på hvad man er vant til at benytte. Jeg har f.eks
altid brugt numeriske tastatur til FPS spil og det er altså ikke alle
spil der kan finde ud af at bruge alle taster omkring det.

Jeg oplever til tider at skal der trykkes flere taster ned på samme tid,
så får jeg et bip og spillet reagerer ikke.

Det burde man fra spilproducenternes side af havde tænkt på..

Fra : Søren G

Dato : 04-07-05 10:14

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message

Jeg

> Det kommer vel an på hvad man er vant til at benytte.
At venstrehåndede har sværere ved at benytte tastaturet end højrehåndede ?
Der er en standard der er sat op i BF2 og den er ikke sværere for
venstrehåndede at benytte end den er for højrehåndede.

> Jeg har f.eks
> altid brugt numeriske tastatur til FPS spil og det er altså ikke alle
> spil der kan finde ud af at bruge alle taster omkring det.
Der træffer du så et meget aktivt valg, ved at vælge at bruge ikke
"standard" taster.
Det er efterhånden mange år siden at w,a,s,d blev "standard" måden at bevæge
sig på keyboarded i FPS.

> Jeg oplever til tider at skal der trykkes flere taster ned på samme tid,
> så får jeg et bip og spillet reagerer ikke.
Hvornår skal du det i battlefield 2 ?

> Det burde man fra spilproducenternes side af havde tænkt på..
Også i spil er der til- og fra-valg. Det fejlfri program/spil er vist endnu
ikke lavet.

--
Søren

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-07-05 10:32

Søren G wrote:
> [...]
> Der er en standard der er sat op i BF2 og den er ikke sværere for
> venstrehåndede at benytte end den er for højrehåndede.
Jeg synes faktisk at den standard der er valgt i BF2 og andre spil, er
væsentlig sværere end den jeg selv benytter. Det virker bare ikke
hensigtsmæssigt at have højre hånd på venstre side af tastaturet. Jaja
kan være det bare er mig, men jeg mine hænder duer bare ikke til den
standard.. :)

> Der træffer du så et meget aktivt valg, ved at vælge at bruge ikke
> "standard" taster.
> Det er efterhånden mange år siden at w,a,s,d blev "standard" måden at bevæge
> sig på keyboarded i FPS.
Ved nu ikke om det er en standard i FPS spil. Utrolig mange spil
benytter også piletaster.. Jeg tror at man har nalgt netop w,a,s,d fordi
den passer til højrehåndede bedre end venstrehåndede..

> Hvornår skal du det i battlefield 2 ?

Du går/flyver/skyder måske ikke på samme tid? Jeg har oplevet det ofte
ved flyvning.. et rul og en retning kombineret med et skud og fart.. 2-4
taster på samme tid.. Det er der altså spil der ikke kan li'. Jeg skal
dog ikke kunne sige om det sker i BF2 da jeg ikke har testet det endnu.
Men det skete ofte i BF1942..

Fra : Søren G

Dato : 04-07-05 11:47

> Jeg synes faktisk at den standard der er valgt i BF2 og andre spil, er
> væsentlig sværere end den jeg selv benytter.

Det er en vane sag. Skal der også understøttes at en præ indstilling er
t,f,g,h ? Det kender jeg rent faktisk en der bruger så ham burde
spilproducenterne tage hensyn til.

> Det virker bare ikke
> hensigtsmæssigt at have højre hånd på venstre side af tastaturet. Jaja
> kan være det bare er mig, men jeg mine hænder duer bare ikke til den
> standard.. :)

Igen er det en vanesag. Tasterne er lige svære/nemme at ramme for højre og
venstre håndet personer. Når du skriver at det ikke virker hensigtsmæssigt
siger du jo samtidigt at du ikke har prøvet det.

> Ved nu ikke om det er en standard i FPS spil. Utrolig mange spil
> benytter også piletaster.. Jeg tror at man har nalgt netop w,a,s,d fordi
> den passer til højrehåndede bedre end venstrehåndede..

Ja de findes.

> Du går/flyver/skyder måske ikke på samme tid?

Nej jeg går og flyver ikke på samme tid. Skyder gør jeg på musen så det
belaster jeg ikke tastaturet med.

> Jeg har oplevet det ofte
> ved flyvning.. et rul og en retning kombineret med et skud og fart.. 2-4
> taster på samme tid.

Sig mig bruger du overhovedet ikke mus ? Hvis nej så kan vi vist godt stoppe
denne snak, for så har vi intet til fælles når vi spiller.

> Det er der altså spil der ikke kan li'. Jeg skal
> dog ikke kunne sige om det sker i BF2 da jeg ikke har testet det endnu.
> Men det skete ofte i BF1942..

Nu går tråden jo på battlefield 2, så lad os holde os til det.

--
Søren

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-07-05 12:31

Søren G wrote:
> [...]
>

> Det er en vane sag. Skal der også understøttes at en præ indstilling er
> t,f,g,h ? Det kender jeg rent faktisk en der bruger så ham burde
Nu skal man jo heller ikke fluekneppe. Jeg vil tro at der er flere der
bruger numeriske tastatur end t,f,g,h eller u,n,h,k eller hvad der
ellers er andre der bruger.

> Igen er det en vanesag. Tasterne er lige svære/nemme at ramme for højre og
> venstre håndet personer. Når du skriver at det ikke virker hensigtsmæssigt
> siger du jo samtidigt at du ikke har prøvet det.
Jeg har da aldrig sagt jeg ikke har prøvet det? Netop fordi jeg siger
det ikke virker hensigtsmæssigt, tyder det jo på at jeg HAR prøvet det.
Som jeg sagde tidligere så synes jeg ikke den kombination virker så nem
at benytte som f.eks. det numeriske tastatur.. Men ja. det er da sikkert
en vanesag.

> Ja de findes.
Noget som du kan understøtte med link eller andet bevis der sætter det
som en standard?

> Nej jeg går og flyver ikke på samme tid. Skyder gør jeg på musen så det
> belaster jeg ikke tastaturet med.
Skal jeg så til at skære alt ud i pap eller kan du ikke læse noget uden
selv at drage en konklusion? Fordi jeg skriver går/flyver er det jo ikke
ensbetydende med at det sker på samme tid. Der er skam ingen grund til
at snakke ned til mig

> Sig mig bruger du overhovedet ikke mus ? Hvis nej så kan vi vist godt stoppe
> denne snak, for så har vi intet til fælles når vi spiller.
Jo jeg bruger skam mus. Det er bare ikke noget jeg bruger specielt meget
til flyvningen. Farten skal styres = 1-2 taster. Der skal dykkes = 1
tast og rulles til højre = 1 tast.. Dvs 3-4 taster på samme tid.

Hvem siger også vi skal have noget til fælles når vi spiller? Der bliver
snakket om vanen ved tastatur og det at bruge højre/venstre hånd til
det. Jeg er da selv godt klar over at folk spiller på forskellige måder.
Jeg forsøger bare at pointere at ikke alle har det lige nemt ved en BF2
"standard" opsætning.

> Nu går tråden jo på battlefield 2, så lad os holde os til det.

Og derfor kan man ikke bidrage med indlæg om det at bruge tastatur generelt?

Mikael

Fra : Søren G

Dato : 04-07-05 13:50

> Jeg har da aldrig sagt jeg ikke har prøvet det? Netop fordi jeg siger
> det ikke virker hensigtsmæssigt, tyder det jo på at jeg HAR prøvet det.

Hvis man har prøvet det ville man normalt skrive at det ikke ER
hensigtsmæssigt (netop fordi man jo kun snakker ud fra egne erfaringer).
Jeg misforstod så.

> Som jeg sagde tidligere så synes jeg ikke den kombination virker så nem
> at benytte som f.eks. det numeriske tastatur.. Men ja. det er da sikkert
> en vanesag.

Igen virker/er forvirring

> Noget som du kan understøtte med link eller andet bevis der sætter det
> som en standard?

Hvor skrev jeg henne i de 3 ord at at det var en stardard ?
En standard på en computer er jo dybest set bare hvad der er normen for
hvordan folk normalt gør. Vi er ikke ude i en ISO standard som er
gennemdokumenteret hvis det er det du efterfølger. Hvor er standarden for at
en mus som default i windows er sat op til at blive benyttet med højre hånd
?

> [...]
> selv at drage en konklusion? Fordi jeg skriver går/flyver er det jo ikke
> ensbetydende med at det sker på samme tid. Der er skam ingen grund til

Jeg taler ikke ned til dig, og ja som jeg tidligere har skrevet benytter jeg
mus, og kan ikke komme i tanke om hvornår jeg trykker op til 4 taster ned på
samme tid på tastaturet.

> [...]
> det. Jeg er da selv godt klar over at folk spiller på forskellige måder.
> Jeg forsøger bare at pointere at ikke alle har det lige nemt ved en BF2

Jeg tror ikke der findes mange spillere der benytter en 100% standard
opsætning til Battlefield 2

> Og derfor kan man ikke bidrage med indlæg om det at bruge tastatur
generelt?

Kun hvis du ikke kan holde dig indenfor trådens emne. Ellers kan vi lige så
godt snakke pac-man og dens tastatur setup også.

--
Søren

Fra : Jakob

Dato : 04-07-05 14:57

In article <42c913aa$0$63584$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
soreng@invalid.wq says...

> Igen er det en vanesag. Tasterne er lige svære/nemme at ramme for højre og
> venstre håndet personer. Når du skriver at det ikke virker hensigtsmæssigt
> siger du jo samtidigt at du ikke har prøvet det.

Det er da noget vrøvl. Han bliver nødt til at flytte musen over på
venstre side af tastaturet, og hvis der ikke er plads til at flytte
tastatur og mus fra hinanden så bliver det akavet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Søren G

Dato : 05-07-05 08:34

> Det er da noget vrøvl. Han bliver nødt til at flytte musen over på
> venstre side af tastaturet, og hvis der ikke er plads til at flytte
> tastatur og mus fra hinanden så bliver det akavet.

Om han har meget plads på skrivebordet, bruger almindelig mus eller
trackball, har skærmen stående ligefor eller lidt til højre eller venstre
for sig eller eller eller har jeg ikke taget stilling til på noget
tidspunkt.

Jeg har udtalt at det ikke er sværere at benytte w,a,s,d tasterne for en
venstrehåndet end det er for en højrehåndet. Hvordan Mikaels skrivebord er
indrettet og hvor stort det er lader jeg være op til andre at gætte på.

--
Søren

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 05-07-05 14:41

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ved nu ikke om det er en standard i FPS spil. Utrolig mange spil benytter
> også piletaster.. Jeg tror at man har nalgt netop w,a,s,d fordi den passer
> til højrehåndede bedre end venstrehåndede..

Hvor mange nyere spil bruger de taster?

Mht til valget af w,a,s og d.

Jeg kan nu godt forstå at det er taster i den side af tastaturet
der bliver brugt da de fleste mennesker jo netop er højrehåndet.

Selvfølgelig vil det være træls hvis man bruger musen i venstre hånd
og der vil piletasterne sikkert være bedre.

/Kenneth Iversen

Fra : Jakob

Dato : 05-07-05 19:20

In article <42ca8d3c$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> Selvfølgelig vil det være træls hvis man bruger musen i venstre hånd
> og der vil piletasterne sikkert være bedre.

Lige præcis det var min pointe, at med lidt omtanke kunne de lave et
default "venstre sæt", specielt når der er så allerhelv.... mange
knapper at sætte op :0)

EOD

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 07-07-05 22:28

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Lige præcis det var min pointe, at med lidt omtanke kunne de lave et
> default "venstre sæt", specielt når der er så allerhelv.... mange
> knapper at sætte op :0)
> EOD

Hvorfor dog EOD.

Men jeg vil give dig ret i at de kunne godt lave 2 default sæt.
Et til ventre- og til højrehåndet.

/Kenneth Iversen

Fra : Jakob

Dato : 08-07-05 07:58

In article <42cd9dde$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...
når der er så allerhelv.... mange

> Hvorfor dog EOD.

Fordi jeg ikke har mere at bidrage med :0)

> Men jeg vil give dig ret i at de kunne godt lave 2 default sæt.
> Et til ventre- og til højrehåndet.

Så er vi enige :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 04-07-05 14:54

In article <42c8f17f$0$63603$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
soreng@invalid.wq says...

> Øhhhh..Venstrehåndet har da hverken sværere eller lettere ved at bruge et
> almindeligt QWERTY tastatus end højrehåndede har

Jo jo det er måske flueknepperi, men når vi spiller på cafe er der ikke
plads til at rykke tastaturet langt til venstre hvilket er nødvendigt
hvis default taster skal bruges.

> venstrehåndet). Hvis din kammerat ikke kan lide de default tastatur
> indstillinger der er lavet så må han lave dem om.

Det er jo det der er humlen i det. Der er så satans mange taster i BF2
og hvis man vælger en der er "tildelt" en funktion i forvejen får man
blot at vide at den er brugt men ikke hvor. Så kan man så sidde og lede
efter den på de her 5 skærmbilleder der er.
Det betød så at han bliver nødt til at slette alle tildelinger og starte
helt forfra, og der er fandeme mange.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : BuFFerz

Dato : 03-07-05 20:22

> Hejsa.

Hej dauw

> Er der andre end mig, der er meget skuffet over battlefield 2.

Jeg er ikke.

> Battlefield TV (ja ja smart eller not)

Ret smart ja.

> straf for team kill.

Dejligt

> Jeg håber fan'me at de kommer med nogle kodyle opdates.

Der skulle være en på vej...

> Det er skide træls, at man ikke har mulighed for at spille coop.

Det kan du da ?
Start et singleplayer spil og connect fra en anden computer til din IP.. så
er i 2 mod/med copmputeren.

> Jeg er sku' lidt skuffet, ønsker bare lige at høre om der er andre.

OKay.. jeg tror de fleste er vilde med gameplayet
- men synes det tekniske i menuer osv. er for ''under-udviklet''

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Johnny B 2000

Dato : 03-07-05 21:16

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Han er ikke så gammel, så han kan ikke spille online.

> MvH MuLLe

MON ikke din søn skulle læse forsiden på spillet så ... han bør være 16 år
for at spille det

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : MuLLe

Dato : 03-07-05 22:16

------ jacop skrev ------
> Jamen så må han da bare på hovedet iseng mens daddy spiller online ;0)

Det er han som regel også

> Det jeg er træt af er den dårlige kodning. Internet delen sutter,
> katastrofal opdateringshastighed, og ikke brugervenlig.

Ja ikke, det er bæ efter min mening.
Der er lavet mange spil nu, man skulle tro at de kunne lære det.
Tag eks,vis det gamle UT, ALDRIG nogen problemer.
Og de er forhåbenlig blevet klogerer.

> En anden ting der er supersygt er at hvis man ønsker at ændre tastatur
> tildeling får man tit at vide at den knap bliver brugt men ikke hvor, så
> kan man så sidde og lede i en uendelighed.

jeg gi' dig ret.....

> [...]
> venstrehåndede. Har ikke det "problem" selv men spillede med en og han
> var sgu ved at gå hjem pga kombinationen af de to ting.

Igen gi' jeg dig ret....

------ BuFFerz skrev ------
> Ret smart ja.

Synes du virkelig?
Det er sku' da ret tåbeligt, at man lave så meget få at få en film.
Specielt når de gjorde så meget ud af, at reklamerer få BFTV.....
De kunne sku' da lige ha' gjort sig den ulejlighed at lave et interface til
det.

> Det kan du da ?
> Start et singleplayer spil og connect fra en anden computer til din IP..

> er i 2 mod/med computeren.

Øhhhhh hvordan gør man det?
Hvis det er rigtig så kunne det jo være fedt, hvis man altså også kan få 64
map'et op.

> Okay.. jeg tror de fleste er vilde med gameplayet

Jeg kan også godt li' gameplayet, men næsten alt det andet stinker.
Det er sku' da for lavt, det kunne de sku' godt ha' gjort bedre.

------ Jonny B 2000 skrev ------
> MON ikke din søn skulle læse forsiden på spillet så ... han bør være 16 år
> for at spille det

Det kan da godt være at han er det, han er måske bare lidt bag efter

MvH MuLLe

Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 22:58

In article <42c8563b$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
mullde_berg@hotmail.com says...

> Det kan da godt være at han er det, han er måske bare lidt bag efter

Ha ha skal man nu også til at bekymre sig om det som forælder ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : BuFFerz

Dato : 04-07-05 11:10

> [...]
> Specielt når de gjorde så meget ud af, at reklamerer få BFTV.....
> De kunne sku' da lige ha' gjort sig den ulejlighed at lave et interface

Har du prøvet at holde Q og T inde ?

> så
>
> Øhhhhh hvordan gør man det?

Start et singleplayer spil og connect fra en anden computer til din IP..
så er i 2 mod/med computeren.

Nr2. computer skal ved serverbrowseren klikke på connect to ip ... eller
hvad den knap hedder.
Du ser din ip på www.myip.dk

> Hvis det er rigtig

Det er det

> så kunne det jo være fedt, hvis man altså også kan få 64
> map'et op.

Singleplayer understøtter kun 16 player maps.
Ellers må du / i spille online.

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-05 15:51

> [...]
> så er i 2 mod/med computeren.
>
> Nr2. computer skal ved serverbrowseren klikke på connect to ip ... eller

Hvis i skal spille over nette, ja... www.myip.dk viser WAN IP'en!
Du kan finde din LAN ip ved at gå ind i start > kør > cmd > ipconfig

Brian