BF2: Tilgive
Fra : Bjarne K.

Dato : 03-07-05 10:28

Igår da jeg for første gang spillede online, døde jeg selvfølgelig hele
tiden, men en af gangene må det have været en holdkammerat der har pløkket
mig, for på et eller tidspunkt stod der noget om teamkiller, og lidt senere
stod der noget ala "you choose not to forgive the teamkiller, he will be
punished".

Jeg er fløjtende ligeglad med om en holdkammeret kommer til at skyde mig i
kampens hede, så nu går jeg og spekulere på hvad der skete den stakkels gut
m/k.

Og hvad skulle jeg have gjort for at have tilgivet ham ? (synes ikke rigtigt
der er nogle kommandoer der passer)

p.s. Jeg spillede på en server i USA. Den dukkede mærkeligt nok op blandt de
servere med 0 i ping. Er der en fejl i BF2 eller kan det godt passe at en
server i USA er blandt de "hurtige"

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Casper Bang

Dato : 03-07-05 10:38

> Igår da jeg for første gang spillede online

Velkommen :) Klart sjovere at spille imod rigtige modstandere synes jeg.

> Jeg er fløjtende ligeglad med om en holdkammeret kommer til at skyde mig i
> kampens hede, så nu går jeg og spekulere på hvad der skete den stakkels
> gut m/k.

Så vidt jeg har forstået mister han nogle points hvis du ikke tilgiver. Men
er ikke sikker på det.

> Og hvad skulle jeg have gjort for at have tilgivet ham ? (synes ikke
> rigtigt der er nogle kommandoer der passer)

Der kommer en besked nede i bunden af skærmen - hvis du trykker på page up
tilgiver du ham.

> p.s. Jeg spillede på en server i USA. Den dukkede mærkeligt nok op blandt
> de servere med 0 i ping. Er der en fejl i BF2 eller kan det godt passe at
> en server i USA er blandt de "hurtige"

Jeg tror at dem der har 0 i ping er dem hvor der stadig afventes svar fra
serveren - altså at ping ikke er fundet.
Den ingame browser til at finde servere er efter min mening MEGET dårlig.
Glæder mig til GameSpy kan klare det for os.

Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 11:37

In article <42c7afb7$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, ej@neit.nej
says...
> Og hvad skulle jeg have gjort for at have tilgivet ham ? (synes ikke rigtigt
> der er nogle kommandoer der passer)

Som anden har skrevet er det med page up og down. Den bruger du også til
mange andre valg, blandt andet til at acceptere ordrer fra commander
hvis du er squadleader, til at playervote og til at acceptere valg som
commander etc.

> p.s. Jeg spillede på en server i USA. Den dukkede mærkeligt nok op blandt de
> servere med 0 i ping. Er der en fejl i BF2 eller kan det godt passe at en
> server i USA er blandt de "hurtige"

Deres serverdel er håbløst amatøragtigt lavet. Det er nærmest working
beta efter min mening. Man fatter ikke at de har følt det var
tilfredsstillende.

Det med 0?erne skal du opfatte som en fejl. Jeg scroller altid forbi dem
til der begynder at komme en reel værdi, og i den proces når jeg altid
at blive irreteret fordi det går så LANGSOMT...... :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 11:38

> [...]
> servere med 0 i ping. Er der en fejl i BF2 eller kan det godt passe at en

Foriøvrigt synes jeg ofte det er svenske, danske tyske og nogengange UK
servere der funger bedst når man spiller fra DK :0), ofte kan du finde
gode ved at søge på "swe".

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-07-05 11:55

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Foriøvrigt synes jeg ofte det er svenske, danske tyske og nogengange UK
> servere der funger bedst når man spiller fra DK :0), ofte kan du finde

Tak til dig og Casper for svar.

Håber på at Boomtown på et eller andet tidspunkt får nogle BF2 servere op
hvor man kan connecte fra klienten, så man ikke behøver at bruge BF2's eget
serverinterface.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 11:50

In article <42c7c41f$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, ej@neit.nej
says...

> Håber på at Boomtown på et eller andet tidspunkt får nogle BF2 servere op
> hvor man kan connecte fra klienten, så man ikke behøver at bruge BF2's eget
> serverinterface.

Skriv boom i søgefeltet så går det ok, men du har ret i at ingame
serverliste fungerer skod.

Har dog ikke så gode erfaringer med boomtown servere, specielt i
battlefield vietnam er/var de ofte meget ringe med lag selvom man
spiller fra DK.

Har haft bedre held med tyske og svenske servere, men det kan være de
har strammet balderne mht BF2, det kan man da håbe så man får noget for
pengene.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-05 18:17

> Skriv boom i søgefeltet så går det ok, men du har ret i at ingame
> serverliste fungerer skod.

Det er også det jeg gør :)

> Har dog ikke så gode erfaringer med boomtown servere, specielt i
> battlefield vietnam er/var de ofte meget ringe med lag selvom man
> spiller fra DK.

Jeg har spillet en del på BTs BF2 servere de sidste par dage siden jeg har
fået spillet, og det har kørt upåklageligt selvom vi har været 3 mand på fra
min forbindelse...

> Har haft bedre held med tyske og svenske servere, men det kan være de
> har strammet balderne mht BF2, det kan man da håbe så man får noget for
> pengene.

Ja, "naboerne" er der ofte lave pingtider til!

Btw. så går jeg og har blandede følelser for en opdatering, jeg har nemlig
ikke noget DVD-drev, så jeg er nødt til at vente på den næste crack, når dét
sker...

Brian

Fra : Søren G

Dato : 04-07-05 10:20

news:dd0c4$42c81d7e$3e3d8579> Btw. så går jeg og har blandede følelser for

Daemon tools er din ven !

--
Søren

Fra : Jakob

Dato : 04-07-05 15:00

In article <42c8ff36$0$63618$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
soreng@invalid.wq says...

> Daemon tools er din ven !

Hvad bruger du til at lave image med ??

Jeg vil gerne have lavet et til min vietnam cd men mener at huske at det
ikke var ligetil pga kopisikring..

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Søren G

Dato : 05-07-05 08:51

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> Hvad bruger du til at lave image med ??

Alcohol 120%

> Jeg vil gerne have lavet et til min vietnam cd men mener at huske at det
> ikke var ligetil pga kopisikring..

Det er rimeligt til. Vælg Safedisc 2/3 profilen og lav dit image. Så skulle
det køre.
Battlefield 2 kræver nyeste version af alcohol for at lave et brugbart image
(mener jeg).

--
Søren

Fra : Jakob

Dato : 05-07-05 10:42

In article <42ca3be9$0$63628$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
soreng@invalid.wq says...

> [...]
> det køre.
> Battlefield 2 kræver nyeste version af alcohol for at lave et brugbart image

Tak skal du have, det vil jeg prøve af.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-05 18:17

> Btw. så går jeg og har blandede følelser for
> en opdatering, jeg har nemlig
> dét
>
> Daemon tools er din ven !

Ja det er det skam...

Men hvordan får jeg så lavet et image som den godtager som en original
skive?
Jeg fik en ven til at lave et image fra sin skive, i håb om at jeg kunne
bruge den, men det virkede ikke...

Jeg installerede over LAN!

Brian

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 05-07-05 02:55

Brian Lund wrote:
> Men hvordan får jeg så lavet et image som den godtager som en original
> skive?
> Jeg fik en ven til at lave et image fra sin skive, i håb om at jeg kunne
> bruge den, men det virkede ikke...

Du kan ikke bruge demon tool til BF2, har en m8 der installere BF2 havde
demon tool enablet og den ville ikke køre BF2 før det var disablet.
Så nok en slags kopi beskyttelse.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : Søren G

Dato : 05-07-05 08:50

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in message
> Du kan ikke bruge demon tool til BF2, har en m8 der installere BF2 havde
> demon tool enablet og den ville ikke køre BF2 før det var disablet.
> Så nok en slags kopi beskyttelse.

Selvfølgelig kan du det. Jeg gør det derhjemme.
Lav image i den nyeste version af alcohol 120%, og mount det med Daemon
Tools.
Daemon Tools bliver ikke opdaget af BF2's kopibeskyttelse. Det gør derimod
Alcohol og CloneCD's virtuelle drev.
Det er fra version 4 af safedisc beskyttelsen at du ikke kan benytte alcohol
og CloneCD's virtuelle drev.

--
Søren

Fra : MuLLe

Dato : 03-07-05 19:05

"Bjarne K." wrote
> [...]
senere
> stod der noget ala "you choose not to forgive the teamkiller, he will be

Man skal passe lidt på, når folk selv kan bestemme.
Jeg har været ude for op til flere gange, at folk hopper ud foran en.
Også er de ikke lang tid om at straffe en.... Skide træls.
Jeg har også været ude for at de bestiller artilleri, også løber i en i
zonen.
Det er sku' da for åndsvagt, men man bliver straffet for den.
Det er sku' en dum regel, og det er ikke fordi at jeg er en teamkiller.
For det er jeg ikke, men det kan jo ske.

> [...]
> kampens hede, så nu går jeg og spekulere på hvad der skete den stakkels

Det "var" jeg også, men nu straffer jeg også.
Gider sku' ikke tilgive, når man aldrig selv bliver det.

MvH MuLLe

Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 19:40

In article <42c8298c$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
mullde_berg@hotmail.com says...

> Det "var" jeg også, men nu straffer jeg også.
> Gider sku' ikke tilgive, når man aldrig selv bliver det.

Dårlig indstilling :0), jeg tilgiver alle der siger undskyld for tk,
eller ikke.

Men nu vi er ved det emne så er den suverænt mest belastende feature at
man får tk for miner fordi ens teammates er nogle blinde idioter.

Det var også sådan i vietnam, og jeg havde da troet det var blevet
rettet.....

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 04-07-05 00:40

> Dårlig indstilling :0), jeg tilgiver alle der siger undskyld for tk,
> eller ikke.

Enig. Jeg har det på samme måde. Jeg tilgiver også hvis jeg mener at
det er min egen fejl.

> Men nu vi er ved det emne så er den suverænt mest belastende feature at
> man får tk for miner fordi ens teammates er nogle blinde idioter.

Helt sikkert. Den er bare træls.

> Det var også sådan i vietnam, og jeg havde da troet det var blevet
> rettet.....

Man kan håbe at de gør noget ved det med en senere patch.

/Kenneth Iversen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-07-05 07:57

Jakob wrote:
> [...]
> man får tk for miner fordi ens teammates er nogle blinde idioter.
>
> Det var også sådan i vietnam, og jeg havde da troet det var blevet

Det vil sige at udover at man skal sidde og koncentrere sig om gameplay,
fjender, meddelelser osv, skal man nu også til at holde øje med at man
skal tilgive andre fordi de TK'er en? Iiih guuuder manner.. I mine øjne
er det da en latterlig feature. Det kan godt være det gør at folk er
mere påpasselige (visse, ikke alle), men det virker for mig som en
feature der helt klart burde fjernes..

Mikael

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-05 08:32

> [...]
> er det da en latterlig feature. Det kan godt være det gør at folk er
> mere påpasselige (visse, ikke alle), men det virker for mig som en

Nej, så hellere lave den valgfri for serveren!

Du har alligevel 15 sekunder hvor du ikke laver noget i når du er død...
Hvor hårdt er det lige at bruge et halvt sekund på at trykke page up/down?

Brian

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-07-05 08:53

Brian Lund wrote:

> [...]
> Hvor hårdt er det lige at bruge et halvt sekund på at trykke page up/down?

Ja ok mente nu også at den burde laves som en option i spillet..

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 04-07-05 09:00

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, så hellere lave den valgfri for serveren!
>
> Du har alligevel 15 sekunder hvor du ikke laver noget i når du er død...
> Hvor hårdt er det lige at bruge et halvt sekund på at trykke page up/down?

Nej det burde ikke kunne genere nogle, syntes jeg.
Hvad der derimod genere er når der er en person, som bare _vil_
være commander og laver afstemninger hele tiden om at vælte
den som er det.

/Kenneth Iversen

Fra : Casper Bang

Dato : 04-07-05 09:27

> Hvad der derimod genere er når der er en person, som bare _vil_
> være commander og laver afstemninger hele tiden om at vælte
> den som er det.

Ja, eller for den sags skyld dem der konstant laver vote-kicks.
Irriaterende for os der spiller, at vi skal læse om dét konstant.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 04-07-05 18:22

Mikael Schøler wrote:

> [...]
> er det da en latterlig feature. Det kan godt være det gør at folk er
> mere påpasselige (visse, ikke alle), men det virker for mig som en

Hvis man er serveradministrator kan tkpunish godt disables i
ServerSettings.con, men så vidt jeg har læst skal ranked servere have
det enablet. Det samme gælder voting det kan også disables.

Hygge

AngelFire *KUK*
Clan-Server.dk Supporter

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-07-05 19:51

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det "var" jeg også, men nu straffer jeg også.
> Gider sku' ikke tilgive, når man aldrig selv bliver det.
>
> MvH MuLLe

Jeg tilgiver nu (nu jeg har lært det), men det er træls når man smider en
håndgranat efter en modstander og man så bliver straffet hvis ens
holdkammerat løbet lige ind i eksplotion

Med venlig hilsen

Bjarne K.