Kender du til Mákustesda?
Fra : Annette

Dato : 01-07-05 11:04

Jeg søger en opskrift på en ungarsk ret kaldet (udtalt) markustesda.
Da jeg ikke aner hvordan det staves, er jeg på herrens mark.

Den består mestendels af birkes (ungarsk: mák udtales mark)som kvases
til en pasta. Det blandes, vist nok, med flormelis, hvorefter man bl.a.
(så vidt jeg ved) kan bruge det i kager.

Jeg ved at ungarere får våde øjne når man taler om retten, og jeg
er nu så nysgerrig, at jeg gerne vil prøve.

Er der nogen som kan hjælpe mig? Enten med opskrift, eller blot med
retstavningen.

Mvh
Annette

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-07-05 12:08

On 1 Jul 2005 03:03:47 -0700, "Annette" <annette.graae@gmail.com>
wrote:

> [...]
>er nu så nysgerrig, at jeg gerne vil prøve.
>
>Er der nogen som kan hjælpe mig? Enten med opskrift, eller blot med

Kunne være Makosbeigli - selv om jeg nu ikke synes det passer med
udtalen:

http://homepage.interaccess.com/~june4/moon.html

Fra : Annette

Dato : 01-07-05 12:50

Du fik ført mig på rette vej, og jeg fandt frem til makos teszta.

Tak for hjælpen