Hurtig HJÆLP: Bradepandekage...
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 23-06-05 11:26

Hej NG

Vi (familien og jeg) er blevet inviteret til Sankt Hans fest i aften, uden
at vi skal medbringe noget til grillen. Meeeeen jeg vil nu godt bage en kage
og tage med.. Er der nogen her der har et godt forslag til en
bradepandekage, så skynd jeg og kom med den.. Men helst ikke for indviklet

På forhånd tak

Sommerhilsner fra Heidi

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-06-05 12:16

Heidi Bech Petersen skrev:

> Er der nogen her der har et godt forslag til en bradepandekage,
> så skynd jeg og kom med den.. Men helst ikke for indviklet

Brownies:

<http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrifter/0472.htm>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 23-06-05 12:44

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> Brownies:
>
> <http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrifter/0472.htm>
>
> Mvh,

Jeg har prøvet to gange og lave Brownies, men jeg ved ikke hvad jeg laver
forkert men kagen falder total sammen og bliver ikke ret høj...Så den tør
jeg ikke satse på til i aften.. Men jeg har ikke opgivet endnu, skal nok
lykkes mig og lave dem.. (engang)

Heidi

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-06-05 12:24

On Thu, 23 Jun 2005 12:25:52 +0200, "Heidi Bech Petersen"
<hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>og tage med.. Er der nogen her der har et godt forslag til en
>bradepandekage, så skynd jeg og kom med den.. Men helst ikke for indviklet

Hvad med den gode gamle Klassens Time Kage
- kan ikke lige huske ingrediensfordelingen, men her er Arlas
version:

http://www.arla.dk/APPL/HJ/HJ401/HJ401D02.NSF/O/41CB1BB5499EC629C1256F2400357249

Vi laver den dog uden smørcreme, men med chokoladestykker i og
chokoglasur med kokos på.

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 23-06-05 12:41

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.arla.dk/APPL/HJ/HJ401/HJ401D02.NSF/O/41CB1BB5499EC629C1256F2400357249
>
> Vi laver den dog uden smørcreme, men med chokoladestykker i og

Åhhhh ja, klassens time kage, den kan jeg godt huske.. MUMS jeg tror det
bliver den... Men kom bare med flere forslag...

Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 23-06-05 13:17

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Åhhhh ja, klassens time kage, den kan jeg godt huske.. MUMS jeg tror det
> bliver den... Men kom bare med flere forslag...
Jeg syntes også at klassens time kage er super. Men jeg har lavet en smule
om i opskriften. Jeg bruger den fra Karoline bøgerne. Hvis du putter ca 1 dl
mælk mere i end der står så bliver den mere svampet og lækker.
Bare lige et godt råd.
Mvh Marianne>

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 14:46

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Åhhhh ja, klassens time kage, den kan jeg godt huske.. MUMS jeg tror det
> bliver den... Men kom bare med flere forslag...

Jeg ville også lave en kage uden chokolade/kakao eller kokos eller banan
eller appelsinmarmelade eller hvad folk end propper i for at gøre kagen
"spændende."
Det er langt fra alle der spiser kager med
chokolade/kakao/chokoladestykker/kokos og andre overraskelser i.

Tina

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-06-05 12:49

On Thu, 23 Jun 2005 13:43:31 +0200
> [...]
> høj...Så den tør jeg ikke satse på til i aften.. Men jeg har ikke
> opgivet endnu, skal nok lykkes mig og lave dem.. (engang)

Det et netop det som er meningen med brownies. Ægte brownies, american
style, er netop kun en 3-4 cm tykke, meget "klæg" i konstisten og har
en enorm chokolade smag.
Det er ikke meningen at de skal være luftige og lette

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Mus

Dato : 23-06-05 14:38

800 g. mel
200 g. kakao
2 tesk. natron
600 g. Sukker
1 l. appelsin juice
8 æg
400 g. smeltet margarine.

Æg og sukker piskes hvidt,
Mel, kakao og natron blandes.
Kom på skift juice og melblandingen i æggemassen
tilsidst tilsættes det smeltede margarine.
Kommes i en brade plade der er smurt eller med bageparpir.
Bages ved 175 grader i ca 35 min.

Mens kagen er varm kkan der kommes mørk pålægschokolade på som glasur, eller
du kan vente til den er kold og lave en alm. kakaoglasur og evt. pynte den
med drys oven på glasuren.

Kagen bliver ikke så høj og er lidt klæg men smager super. Smager faktisk
bedst dagen derpå.

LN

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-06-05 14:20

On Thu, 23 Jun 2005 15:18:48 +0200
> [...]

> style, er netop kun en 3-4 cm tykke, meget "klæg" i konstisten og har
> en enorm chokolade smag.
> Det er ikke meningen at de skal være luftige og lette
>

> Øhhh det er da bare pinligt... Det er en af dem man ikke skal
> fortælle til familien... Jeg har bare smidt dem ud, for jeg troede at
> der var noget galt med dem..Og så viser det sig at jeg bare er rigtig
> god...GGGG. Nå men så bager jeg brownies, har lige været nede og købe
> ingredienserne, skal nok skrive tilbage iaften eller imorgen hvad
> folk syntes om dem...) Jeg har bagt klassens time kage også, for

well du er ikke den eneste som begår den fejl. De fleste
førstegangs browniesbagere giver den for meget fordi de ikke synes den
er blevet færdig i midten.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Rikke & Per

Dato : 23-06-05 14:42

> [...]
> kage og tage med.. Er der nogen her der har et godt forslag til en
> bradepandekage, så skynd jeg og kom med den.. Men helst ikke for indviklet

Stinne Vallø Ertmann´s chokoladekage er bare suveræn, svampet og lækker,
næsten konfektagtig. I parentes skal den ifølge vores erfaring bages længere
end der står på opskriften, som kan findes på: www.sertmann.dk/chokoladekage

Mvh Rikke

Fra : Rikke & Per

Dato : 23-06-05 15:00

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse

> [...]
> næsten konfektagtig. I parentes skal den ifølge vores erfaring bages
> længere end der står på opskriften, som kan findes på:

Ok web adressen er : www.sertmann.dk/chokoladekage.htm

Mvh Rikke