Mailproblemer
Fra : Ronty

Dato : 02-06-01 19:28

Hjælp... Jeg har problemer med at sende mails... Jeg har en adsl forbindelse
med en cisco 677 router dette har jeg hos cybercity. Jeg har ingen problemer
med at sende fra nogle mail konti på nær en. Det er en hvor jeg har
mailhotel hos buydomains. de har netop for nylig indført secure
authenciation for udgående post og efter det har jeg ikke kunne sende. Jeg
har forsøgt via Outlook Express og Entourage og det virker ikke. Jeg kan
godt sende internt altså til alle der er på det samme mailhotel men ikke til
andre. Jeg har desuden forsøgt OE via VPC og det fungerer også fint. Nogen
der har en anelse om hvad det kan være? Entourage og Outlook giver begge
samme fejl...

Errror:
A message in your Outbox could not be sent using account "HR." The server
did not recognize the recipients or the server refuses to allow you to send
mail.

Explanation:
not local host it.dk, not a gateway

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... Jeg har forsøgt alt muligt... Både på min
Cube og min 8600

Ronty

Fra : Steen Villumsen

Dato : 02-06-01 21:01

Hej,

har du angivet den rigtige smtp-server(outgoing mail server)?
Tjek lige om den ene konto (HR.) har samme smtp-server (outgoing mail
server) indstilling... måske det er det.

/Steen

Fra : Ronty

Dato : 02-06-01 21:16

Indstillingerne står præcis som de skal... jeg har brugt de samme
indstillinger på mac'en som jeg har på pc'en.

in article 1eueae0.805pdubbfuq8N%supersteen@mac.com, Steen Villumsen at

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 02-06-01 21:46

"Ronty" <ronty@samfundsnasser.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Explanation:
> not local host it.dk, not a gateway
>

> jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... Jeg har forsøgt alt muligt... Både

Står emailadressen fra dit domæne i kontoen under emailadresse?

Jeg har oplevet det en gang, at emailadressen skulle være fra samme
domæne som den udgående SMTP server (håber det er forståligt...). Skrev
jeg anden emailadresse ville den ikke sende...

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Ronty

Dato : 03-06-01 23:12

ja det er den samme e-mail adresse....

Ronty

in article ThcS6.17947$dS3.970585@news010.worldonline.dk, Lars H. Fischer at

Fra : Henrik

Dato : 12-06-01 11:06

Hej Ronty

Det problem du taler om har jeg også , men jeg bruger TDC som udbyder på min
ADSL. jeg er i daglig kontakt med MS Danmark og Sverige men de kan ikke
forklare mig hvad problemet er .

PS hvis du for løst problemet må du meget gerne maile til mig

MVH

Henrik Hansen

Henrik@d-cs.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-01 16:42

Henrik <henrik@d-cs.dk> wrote:

> [...]
> forklare mig hvad problemet er .
>
> PS hvis du for løst problemet må du meget gerne maile til mig

Det er vel ikke fordi, at I prøver at sende via en anden SMTP-server end
jeres udbyders?

Langt de fleste SMTP-servere er spærret for alle andre end ISP'en egene
kunder, da de på den måde lukker for misbrug ude fra.

I kan dog sagtens bruge jeres andre POP3-kontoer, da modtagelse af mails
ikke er noget problem. Når I skal sende, så bare skift SMTP-serverens
navn ud med jeres udbyders. Serveren er ligeglad med, hvad der står i
email-adresse, så det ser stadig ud som om, at I sender fra en en
"udenbys" adresse.

Eksempel:

Hos TeleDanmark hedder POP3-serveren "pop3.mail.dk". Denne modtager man
mails fra.

SMTP-serveren hedder for "smtp.tele.dk". Denne sender man post via.

Hvis du er koblet op via TeleDanmark og vil benytte din (f.eks.)
CyberCity konto, så skal POP3-serveren hedde "vip.cybercity.dk", men
SMTP-servern skal stadig være "smtp.tele.dk". Det er det eneste, som
skal ændres.

--
René Frej Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 13-06-01 11:53

Hej Rene
Det lyder altsammen godt med det virker stadigvæk ikke, har du andre løsnings
forslag ??

Henrik@d-cs.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-06-01 15:12

>Henrik <henrik@d-cs.dk> wrote: > This is a multi-part message in MIME
>format. > --------------7C91BE43BA8983C56ECAF13B > Content-Type:
>text/plain; charset=iso-8859-1; x-mac-type="54455854";
>x-mac-creator="4D4F5353" > Content-Transfer-Encoding: 8bit > > Hej Rene
> Det lyder altsammen godt med det virker stadigvæk ikke, har du andre
>løsnings > forslag ??

<http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html>

Preben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-06-01 18:21

Henrik wrote:

> Det lyder altsammen godt med det virker stadigvæk ikke, har du andre
> løsnings forslag ??

Hvis du tager et par skærmbilleder (Æble + Skiftetast + 3) af
opsætningen for den konto du har problemer med - og ligger dem på en
webserver eller i dk.binaer - ville det være meget lettere at hjælpe.

Specielt opsætning af udgående servere, der er interessant - men også
gerne et af den fejlmeddelelse du får.

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>