Friske krydderier ..
Fra : Lantino

Dato : 22-06-05 17:23

Hej NG,

Jeg elsker friske krydderier, såsom persille, basilikum, purløg etc., og
ønsker at kunne passe nogle som kan stå i mit køkkenvindue ... Så der
heletiden er noget til madlavningen ...

Jeg har prøvet at passe nogle, men de går hele tiden ud ... Er der nogle som
har nogle gode råd eller som kan henvise til en internet side... Jeg må lære
det

MVH

Den utålmodige
/Lantino

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-06-05 10:28

Lantino skrev:

> Jeg har prøvet at passe nogle, men de går hele tiden ud ... Er
> der nogle som har nogle gode råd eller som kan henvise til en
> internet side... Jeg må lære det

Jeg ved ikke hvordan man får det til at lykkes i længere tid inden-
dørs. Mange af krydderurterne trives allerbedst uden for, i hvert
fald om sommeren, så hvis du har en altan, så prøv at sætte urterne
derud. Har man urterne i køkkenet, er problemet oftest en kombination
af for meget varme og for lidt lys.

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : nicka

Dato : 23-06-05 11:32

"Lantino" skrev d. 22-06-05 17:23 dette indlæg :
> [...]
nogle som
> har nogle gode råd eller som kan henvise til en internet side... Jeg

Jeg kan ikke sige at jeg er den store gartner men jeg kan da fortælle
hvad jeg gør med f.eks en potte basilikum købt i supermarked.
Stiller den i en dyb tallerken med vand og vander den HVER dag. Det er
ret vigtigt at den ikke tørrer ud for så DØD. Den skal vandes i
tallerkenen. Jeg plejer at kunne holde den sådan ca. 1 mds. tid men så
er den osse brugt.

Persille og purløg i de potter fra supermarked stilles i et krus el.
lign. og vandes deri så de hele tiden er fugtige, men sådan en får man
hurtigt brugt.

Hvis du skal have en større produktion igang så skal du potte dem om med
mere jord og større potte, evt. købe planterne på en planteskole - de er
nok mere egnede til omplantning.

Held og lykke

Mvh
Nicka

http://www.kandu.dk/

Fra : Lantino

Dato : 23-06-05 12:56

Tak for tippet ... Prøver at bevæge mig ud i projektet ..

/Lantino