Grillpicnic
Fra : anders

Dato : 22-06-05 08:23

Hej

Har i gode idéer til hvad man kan komme af små lækre ting på engangsgrillen?
Har tænkt mig at blande en gang kold kartoffelsalat sammen hjemmefra, og så
købe et par laksestykker til grillen, men der er jo rigelig plads til mere
på sådan en engangsgrill. Hvad synes i jeg skal komme på? - kommer selv lige
nu i tanke om lidt asparges... dem er der vel ingen problemer i at grille,
eller? Hvad kan jeg ellers komme på?

Har i øvrigt tænkt mig at ligge ud med en gang pil-selv-rejer, lidt lyst
brød, salt, pebber, mayo og lidt citron.

Mvh
Anders

Fra : Max

Dato : 22-06-05 08:33

Hej Anders

> [...]
lige
> nu i tanke om lidt asparges... dem er der vel ingen problemer i at grille,

Køb lidt forårsløg, skær dem i 6-8 cm. lange stykker, tag en 3-4 stykker
og vikel et stykke skiveskåret bacom omkring og stik en tandstik
igennem for at holde på det hele, grill dem længe så smager de bedst.

Tag nogle store champignon og fjern stilken, fyld hulrummet op med
en god reven ost og stil den på grillen til osten er smeltet.

Mvh Max

Fra : anders

Dato : 22-06-05 10:09

> [...]
>
> Tag nogle store champignon og fjern stilken, fyld hulrummet op med
> en god reven ost og stil den på grillen til osten er smeltet.

Mange tak. Jeg synes det lyder rigtig lækkert. Desværre er min kæreste ikke
til smeltet ost

Mvh
Anders

Fra : anders

Dato : 22-06-05 10:08

Og et tillægsspørgsmål kunne være...

Kender i et godt sted i Københansområdet man kan tage hen og nyde sin
grillpicnic? Der er mulighed for at køre i bil til stedet.

Mvh
Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-06-05 11:06

anders wrote:
> Og et tillægsspørgsmål kunne være...
> Kender i et godt sted i Københansområdet man kan tage hen og nyde sin
> grillpicnic? Der er mulighed for at køre i bil til stedet.

Fælledparken er vel en slags klassiker?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Mus

Dato : 23-06-05 12:54

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Har i øvrigt tænkt mig at ligge ud med en gang pil-selv-rejer, lidt lyst
> brød, salt, pebber, mayo og lidt citron.

Husk noget at vaske/tørre hænder i, hvis i skal have pil selv reger i det
fri. Det fedter sådan. Herhjemme bruger vi at stille små skåle med vand og
citron i til at skylle fingre i og så servietter, men det fungere vist ikke
optimalt ude i det fri.

Majskolber er super på grill. Skal grilles med skræld på.
Kartoffelpakker, Tynde kartoffelskiver med en klat smør, hvidløg og
kryddeurter, yomat mm lægges i to lag penslet staniol. Passer måske bedre
til oksekød.

LN