Plæneklipperproblemer.
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 19:43

Hej gruppe.

Jeg håber, at jeg kan finde hjælp her ang. min plæneklipper med en 3,5 hk
Briggs&Stratton motor.
Motoren er uden gashåndtag og kører derfor med faste omdrejninger.
Imidlertid er den begyndt at "køre op og ned" i omdrejningerne, ligesom den
ikke rigtig kan trække mere.
Jeg har renset luftfilter og benzinfilter; men det har ikke hjulpet.
Jeg håber, at der er nogen her i gruppen, der kan hjælpe mig.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Jan Andersen

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 21-06-05 20:26

Hvis du kigger lige under luftfilteret, så er der en fjeder som går
hen til gas håndtaget, den er formentlig blevet lidt slap. Du kan
teste det ved at sætte en finger let på den lille stang som fjederen
sidder i, hvis det virker som om du har fundet problemet, så kan du
bare lave et ekstra bøj på fjederen i den ene som er ind i mod
maskinen.

Fra : Trekroner

Dato : 21-06-05 20:57

<madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hvis du kigger lige under luftfilteret, så er der en fjeder som går
hen til gas håndtaget, den er formentlig blevet lidt slap.

Øhh..... prøv at læse mandens indlæg igen. Den er _uden_ gashåndtag!

--
Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : ...

Dato : 21-06-05 21:27

Den er sikkert uden et egentligt gashåndtag, den med haren og skilpaden om
du vil.
Men motorens omdrejninger er reguleret som Mads beskriver, og selve
karburatoren har et gasspjæld.

Prøv selv at kige efter inden du kommenterer.

Fra : Trekroner

Dato : 22-06-05 17:46

"..." <mine-handler@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Men motorens omdrejninger er reguleret som Mads beskriver, og selve
> karburatoren har et gasspjæld.

Hvad ved Mads om Jans plæneklipper?

> Prøv selv at kige efter inden du kommenterer.

_Har_ kigget efter! Jan skrev selv at den er _uden_ gashåndtag. Det holder
jeg mig så til....

Fra : Stefan

Dato : 21-06-05 21:32

"Trekroner" <trekronerFJERN@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh..... prøv at læse mandens indlæg igen. Den er _uden_ gashåndtag!

Ja - men bare fordi håndtaget ikke er der, så er regulatoren der stadig på
motoren. Det eneste der mangler er kablet og håndtaget!
Det er muligt at der på regulator-dimsen er et lille stykke metal, som er
bøjet nedad, således at man ikke kan "komme til" at regulere noget - men
prøv alligevel.

Stefan

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 22-06-05 14:39

"Jan Andersen" <avajbaSNABELAworldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har renset luftfilter og benzinfilter; men det har ikke hjulpet.
> Jeg håber, at der er nogen her i gruppen, der kan hjælpe mig.

Har ikke spor forstand på plæneklippere, men har lige haft min til
reperation, med fuldstændig samme problem, den kører op og ned i
omdrejninger. Der sagde de at det var skidt der var kommet i kaburatoren....

Mvh. Brian¨

Fra : JorgenJ

Dato : 22-06-05 14:56

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message
> [...]
> reperation, med fuldstændig samme problem, den kører op og ned i
> omdrejninger. Der sagde de at det var skidt der var kommet i

Hvis motoren går ned i omdrejninger f. eks. pga belastning vil den
automatisk få mere gas fordi der sidder en 'vinge', der bevæger sig ved
hjælp af luften fra blæserhjulet (den er muligvis også beregnet til at undgå
at motoren pludselig speeder op ukontrolleret f.eks. når belastning fjernes
ved udkobling). Denne vinge er fjerbelastet, hvis fjederen er gået af, kan
den opføre sig som du beskriver.
Mvh Jørgen

Fra : CAH

Dato : 23-06-05 12:02

Det lyder som et godt Bud Brian, er der så nogen der har et tip til
hvordan men renser kaburatoren?