"Huefolket" kommer - madforslag, please!
Fra : BK

Dato : 20-06-05 20:28

Hejsa!
På fredag får vi besøg ca. kl. 13 af 25 søde unge studentermennesker, og de
bliver her i ca. 5 timer, hvorefter de tager videre til sted nr. 2 ved ca.
18-tiden.
Studenterrunden står på 8 dage ialt, og vi står altså for tur på rutens
sidste dag.
Vi har været spændte på vejret, men som det ser ud nu, satser vi på, at vi
kan dække op til huefolket med borde på græsplænen, og så med et telt, hvor
vi dækker op til buffet af en slags. Jeg sender stor tak til vejrguderne (og
håber det mulige regnvejr først kommer meget sent fredag aften).

Jeg håber meget, nogle har forslag til, hvad sådanne unge mennesker kan have
lyst til. Jeg har fulgt med i den tidligere tråd om studenterfest, men den
var måske mere beregnet på de her korte besøg på 15 minutter, som jeg har
læst om, men det kan vi altså ikke nøjes med herovre på Vestkysten

Jeg forestiller mig 2 slags madtærter, og I har tidligere hjulpet mig med
opskrifter hertil. Men udover det?
Hen på eftermiddagen serverer jeg nok frisk frugt (melon, druer o.a.), nogle
muffins, lidt kransekage og ispinde af forskellig slags.

Jeg overvejer også at lave en iskold bowle. Har nogen en god opskrift - den
skal ikke være "slående", men frisk. Jeg har tidligere set en tråd herom
(noget med hyldeblomst), men jeg fik ny PCer for knap 3 måneder siden, og
tror tråden ligger længere tilbage.

Jaja, det var en ordentlig smøre, men jeg håber, nogle af alle I søde
mennesker i gruppen har lyst til at svare på det ene eller andet spørgsmål.

På forhånd 1000 tak, og rigtig god sommer til alle.

Hilsen, Birte (der er pavestolt af sin studentersøn og har veloverstået
studenterfesten for først naboerne, dernæst familien og nu kun mangler
huefolket.)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-06-05 20:37

"BK" <birte@esenet.dk> writes:

> Jeg har tidligere set en tråd herom (noget med hyldeblomst), men jeg
> fik ny PCer for knap 3 måneder siden, og tror tråden ligger længere
> tilbage.

Alle gamle tråde kan findes og søges i på groups.google.com. Så er man
sikker på at man altid kan finde hvad man mangler. :)

Og tillykke, jeg håber I får endnu en dejlig dag.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Nette

Dato : 20-06-05 20:49

"BK" skrev

> men det kan vi altså ikke nøjes med herovre på Vestkysten

Nej, I gør det grundigt, kan jeg forstå. Stakkels unge mennesker,- de må da
være helt bombet efter sådan 8 dage.

> [...]
nogle
> muffins, lidt kransekage og ispinde af forskellig slags.

Skal der ikke være noget frisk grønt til tærterne? Det var bare min første
tanke. Hvad med en gang tzatziki og noget tomatsalat m. basilikum og
citronolie? ( Afhænger selvfølgelig hvilke tærter du vil servere).
Jeg ved godt, at små frikadeller er traditionelle og lyder kedeligt, men det
er min erfaring at alle mennesker elsker at smånipse til den slags.

> Jeg har tidligere set en tråd herom
> (noget med hyldeblomst), men jeg fik ny PCer for knap 3 måneder siden, og
> tror tråden ligger længere tilbage.

Prøv at gå herind http://www.google.dk/grphp?hl=da&tab=wg&q=

og skriv "dk.kultur.mad+drikke hyldeblomstdrik" Altså uden " ".

> Hilsen, Birte (der er pavestolt af sin studentersøn og har veloverstået
> studenterfesten for først naboerne, dernæst familien og nu kun mangler
> huefolket.)

Tillykke med ham. Der er endnu nogle år til den slags her i huset.

Nette

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-06-05 21:07

On Mon, 20 Jun 2005 21:27:57 +0200
"BK" <birte@esenet.dk> wrote:

> [...]
>
> Hilsen, Birte (der er pavestolt af sin studentersøn og har
> veloverstået studenterfesten for først naboerne, dernæst familien og

Med unge i den alder er der én rigtig vigtig ting at tænke på. Der er
altid et par stykker som er ekstremt kræsene, og er det klassens
"smarte" så kan det betyde at en eller anden ting ikke bliver spist
overhovedet:

Dette er dog normalt et hit:
- flødekartofler
- Pastasalat (som ikke er druknet i olie/dressing)
- almindelig grøn salat (evt. med forskelligt fyld i forskellige skåle)
- dressinger
- flutes (og (kryder)smør)
- dine madtærter
- frikadeller (selv kræsene folk kan ofte lide dem)
- oksekød (mørbrad er at foretrække, men alt rødt/mørt er godt)
- skinke (det kan de fleste spise).

Alternativt til kødet så er det normalt også et hit at have en grill
startet og så have pølser (med brød), hakkebøffer, kyllingebryst og
lignende til at smide på efterhånden som de vil have det.
De fleste kan spise en hotdog og piger der vil vogte deres vægt vil
ofte gerne spise kylling men ikke det andet.

Dessert lyder fint som de foreslår det - jeg har dog stadig selv
traumer over jordbær dyppet i chokolade fra da jeg engang blev student
(vi fik det bare konstant).

Når alt kommer til alt. så tror jeg helt ærligt at du skal holde det
lidt let, for efter 8 dage så orker man altså bare ikke det vilde
festmad mere.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Sybil

Dato : 20-06-05 21:22

Hej
Det jeg kan huske fra da min storebror fik hue på er at de var godt trætte
af trekantsanwich, deller og øller.
Vi serverede rugbrød, franskbrød, laks, rejer, og meget andet til en luksus
skovtur tag selv bord. Dertil blev der serveret vin, whisky, vodka,
sodavand, m.m.
Det var dog også kun et kort besøg, men de blev lidt længere end planlagt
pga maden

Majken