Hvordan du gør dig syg - ingen enkelt årsa~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-05 05:29

Mennesker, der - som de fleste vilde dyr - arbejder mod et mål og er travlt
optaget af det, har ikke tid til pjat såsom sygdomssymptomer.
Deres binyrer udspyr cortisol og andre stress-hormoner i blodbanen , når der
er brug for det, og det sker harmonisk og tilpas, så immunforsvaret oplever
selvtillid og leverer nok hvide blodlegemer og antistoffer til at holde
infektioner og lignende nede.
Men det forskruede, civiliserede menneske lokkes på afveje af skøre idealer
og har ofte ikke nok meningsfuld aktivitet til at holde mindreværdsfølelse
nede - den siver ind som angst, skitzosplittelse, fortvivlelse, depression
og andet selvhad..
Altså oplever den del af vor underbevidsthed, som vort immunforsvar er, at
vi er tabere, der står i vejen for andre og bedre egnede artsfæller, og at
det DNA, som vi er overlevelsesmaskiner for, vil fremmes ved, at vi
forsvinder eller udstødes, og der skrues ned for selvbeskyttelsen. Hvis du
så samtidig ikke får den lækre mad, du vænnedes til i barndommen, og du får
lidt bakterielt smitstof i dig, fx tyfus eller salmonella, så bliver du
syg - og da mad er i top og de klassiske bakterieangreb er sjældne i rige
lande, så vil naturlige kræft, gigt og andre småangreb blive til alvorlige
angreb, der gør syg. Billedligt taler lægerne om, at vi angriber os selv.
Evt med lidt diarre-bakterier som autoimmunt eller hypokondrisk alibi.

De, der lever af vor sygdom, eller opreklamerer Storebror-barnepige-stat som
rod til alt godt, kan lide fejlagtige *een årsag, een virkning*
forklaringer, der er mindre komplexe end ovenstående.
"Tag den medicin, og kald symptomlindringen for varig raskhed".....
"Tro på, at renlighed og vaccination har æren for, at VISSE sygdomme er
aftaget efter industrialiseringen gav alle rigelig luksusmad og fratog os
urenlighedens vaccinations-.udfordring"....

"Vi er i vane med at forklare det, som skyldes mange årsager ved enkelt
årsag, og de fleste uenigheder kan føres tilbage til dette."
Liebig (1803-1873)German Chemist and Professor

Fra : -V-

Dato : 18-06-05 12:32

Bo Warming wrote:
> [...]
> mindreværdsfølelse nede - den siver ind som angst, skitzosplittelse,
> fortvivlelse, depression og andet selvhad..

Starten på en selvbiografi, BW?

> du får lidt bakterielt smitstof i dig, fx tyfus

Hvor tit tror du egentlig at der sker tufusudbrud herhjemme?

> kræft, gigt og andre småangreb

Jeg tror at en hel del cancerpatienter vil være uenige i din karakteristik
af deres sygdom, som et 'småangreb'.

-V-

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-05 20:14

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Starten på en selvbiografi, BW?

Præciser hvad du kan begrunde ikke passer på gennemsnitsdanskeren

> Hvor tit tror du egentlig at der sker tufusudbrud herhjemme?

Når man skriver "fx" betyder det FOR EKSEMPEL - hyppighed er ikke afgørende
vedr tilfældigt valgt eksempel eller case

> Jeg tror at en hel del cancerpatienter vil være uenige i din karakteristik
> af deres sygdom, som et 'småangreb'.

Allergi burde have været medtaget, og evt andre trivielle småting, som har
meget med hypokondri/hysteri at gøre
Rart at det kun er ligegyldigheder du kan kritisere.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 18-06-05 20:16

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev:

> Allergi burde have været medtaget, og evt andre trivielle småting, som har
> meget med hypokondri/hysteri at gøre

Æv, jeg vidste, jeg var født hypokonder.

X-posting fjernet.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Bo Warming

Dato : 19-06-05 05:57

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Æv, jeg vidste, jeg var født hypokonder.
>
> X-posting fjernet.

At allergi ofte har MEGET MED hypokondri og psykologisk sekundærgevinst at
gøre, implicerer ikke at det har det for dig.

Du saboterer ng, hvor tråd startede og har ligelig relevans, ved at ændre på
X-post. Fundatsen har intet mod berettigede krydspostninger. Mange debatører
kun er til små skældsords-fnis klubber og har ikke sans for bred
sandhedssøgende debat, og din sabotage ville jeg have korrigeret, hvis du
havde tilføjet emnet andet end selvoptagen sarkasme .

Kan man fødes hypokonder? Mig bekendt har ingen arvegang-undersøgelse peget
mod DNA-islæt af denne psykosomatiske sygdom?

Hysteri er klart uden genetik, for sygdommen skyldes især massesuggestion
blandt kvinder, og der er mode i lortet -
På Freuds og Charchots tid var overklassedamere vilde med at få opmærksomhed
ved at blive blinde og lamme, og en Jesus-agtig placebomester fx magnetisør
kunne let rykke tæppet væk under deres skuespil, men det blev for
latterligt, så nu går moden på anorexia nervosa, bulimi, fibromyalgi,
kronisk træthedssyndrom og måske dissemineret sclerose, som er sværere at
afsløre og latterliggøre (og let giver førtidspension) - -
- og depression der ligesom de to førstnævnt behandles med lykkepille-pjat
(og så er pensionen hjemme).
Alkoholisme har i UK aftaget, når moden skiftede for nævnte
depressionsformer, og omvendt tiltaget når andet var "in" - SUMMEN AF
LASTERNE ER OFTE KONSTANT.

Mit forsøg på at lege Kaptajnen fra Köpenich og afsløre lægelig
kejserensNyKlær mislykkedes delvis - nok fordi jeg med min privatiserede
sæddonorformidling havde taget lægevæsenet med bukserne nede allerede een
gang tidligere, så de var på vagt.

Fra : -V-

Dato : 19-06-05 02:14

Bo Warming wrote:

> Præciser hvad du kan begrunde ikke passer på gennemsnitsdanskeren

Gennemsnitsdanskeren?

Gider du at dokumentere (som du så tit beder andre gøre) at
'gennemsnitsdanskeren' lider af ovennævnte sygdomme?

> Når man skriver "fx" betyder det FOR EKSEMPEL - hyppighed er ikke
> afgørende vedr tilfældigt valgt eksempel eller case

Nå, men siden du som sædvanligt spinder en tråd uden start og ende, så lad
mig afsløre for dig, at det seneste tyfusangreb i DK var i 2002, og at en
tyfusepidemi generelt kræver 20% dødsofre.

Dit eksempel er derfor på mange måder ilde valgt.

> Allergi burde have været medtaget, og evt andre trivielle småting,
> som har meget med hypokondri/hysteri at gøre
> Rart at det kun er ligegyldigheder du kan kritisere.

Du fremturer, og jeg må reagere:
Allergi er for de hårdest ramte er ingen spøg, og der er ca. 15.000-18.000
nye kræfttilfælde om året i DK. Selv om de ikke alle er dødelige, tror jeg
at du skal argumentere hårdt og længe for at overbevise de involverede om at
deres sygdom bare er en triviel småting.
On the other hand, argumenter har aldrig været din stærke side.

Krydspostning til dk.kultur.mad+drikke er fjernet.

-V-

Fra : Bo Warming

Dato : 19-06-05 05:36

> [...]
> tyfusepidemi generelt kræver 20% dødsofre.
> Dit eksempel er derfor på mange måder ilde valgt.

Læs hvad der står i trådstart og efterfølgende indlæg fra mig. Det er totalt
irrelevant om valgt case er forkølelse eller tyfus.

> [...]
> at du skal argumentere hårdt og længe for at overbevise de involverede om
> at deres sygdom bare er en triviel småting.

Du skifter totalt emne. Sygdommmens alvorlighed er uinteressant i denne
debat.

> Krydspostning til dk.kultur.mad+drikke er fjernet.

Hvorfor dog det? Har du ikke læst trådens indhold?. Den udspringer af
levnedsmiddel-sygdomsdebat i den ng, som du nu saboterer.

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-06-05 21:06

Bo Warming skrev:

> [...]
> mindreværdsfølelse nede - den siver ind som angst, skitzosplittelse,
> fortvivlelse, depression og andet selvhad..

Du kender sikkert det psykologiske begreb "projektion" der går ud på at
man tillægger andre de fejl, man selv har........
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Bo Warming

Dato : 19-06-05 05:30

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> Du kender sikkert det psykologiske begreb "projektion" der går ud på at
> man tillægger andre de fejl, man selv har........

At du ikke har argumenter mod substansen af mit indlæg,
beviser selvfølgelig ikke mine arbejdshypotesers rigtighed.
Men at du kun evner personangreb - ikke boldEJmand debat - er da en vis
tilfredsstillelse.

Forklar gerne hvor du ser angst, splittelse, depression osv hos mig, - siden
du absolut kun evner debat uden for trådens abstrakte plan - og kun på
skældsords-planet.

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-06-05 07:27

Bo Warming skrev:
> [...]
>
> Forklar gerne hvor du ser angst, splittelse, depression osv hos mig, -
> siden du absolut kun evner debat uden for trådens abstrakte plan - og

Naturligvis kan du ikke se at dine forskruede forsøg på konstant
selvpromovering over for alle der gider læse, er en projektion. Det er
substansen, ikke dit hjernespind

Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-05 20:13

> [...]

> Naturligvis kan du ikke se at dine forskruede forsøg på konstant
> selvpromovering over for alle der gider læse, er en projektion. Det er

Os der går efter BOLDEN OG IKKE MANDEN , søger at belyse en synsvinkel på
emnet og kun det.

Selvpromovering og projektioner er totalt irrelevant - og er OT i denne ng.

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-06-05 20:19

Bo Warming skrev:
> [...]
> på emnet og kun det.
>
> Selvpromovering og projektioner er totalt irrelevant - og er OT i denne ng.

Netop !
EOD

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på: