Opklodsning af regnvandstønde
Fra : Puk

Dato : 17-06-05 15:14

Hej alle

I forbindelse med at vores hus får helt ny facade har kæresten og jeg
besluttet at skifte de gamle grønne plast regntønder ud med nogle flotte
gamle vintønder i træ.

Men vi mangler gode, flotte, kreative ideer til at klodse dem op, så man kan
få vandkanden ind under hanen.

De gamle tønder stod bare og vaklede lidt på nogle bornholmer fliser, men
når nu vi gør så meget ud af alt det andet udenfor huset, så vil vi jo også
gerne gøre de små detaljer pæne.

Så hvad har i gjort hjemme hos jer? Vi er fast besluttet på i hvert fald
ikke at ende med et grimt grønt plastikstativ fra den nærmeste Silvan.

Et godt bud har været at stille dem op på runde møllesten. Men da tønderne
er 60 cm i diameter i bunden, så skal møllestenene være lige så og så er
billigste bud 1200 kr pr. sten - og så skal der måske endda bruges to sten
til hver tønde for at få dem højt nok op. Det er altså en dyr løsning.

Hvis i har gode ideer, så post dem endelig og har i ligefrem billeder hjemme
fra jer selv, så må i meget gerne poste dem i dk.binaer.

Mange hilsner
Puk

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-06-05 16:00

On Fri, 17 Jun 2005 16:13:31 +0200, "Puk"
<Bitnisse"removethis"@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis i har gode ideer, så post dem endelig og har i ligefrem billeder hjemme
>fra jer selv, så må i meget gerne poste dem i dk.binaer.

Hvad med at få den lokale smed til at svejse et par stativer sammen -
tre ben på en ring af L-jern i samme diameter som tøndebunden.
Sortmalet vil det blot ligne et tøndebånd i bunden. Kan næppe være så
dyrt som møllesten.

Lars

Fra : Puk

Dato : 17-06-05 22:00

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tre ben på en ring af L-jern i samme diameter som tøndebunden.
> Sortmalet vil det blot ligne et tøndebånd i bunden. Kan næppe være så

Mange tak for tippet Lars

Jeg vil prøve at finde en smed og høre om han kan hjælpe.

Også mange tak for de andre tips. De er også oppe til overvejelse, men jeg
tager meget gerne imod flere ideer.

Mange hilsner
Puk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-06-05 16:09

Puk" <Bitnisse"removethis wrote:
> Så hvad har i gjort hjemme hos jer? Vi er fast besluttet på i hvert
> fald ikke at ende med et grimt grønt plastikstativ fra den nærmeste
> Silvan.

Nej - vi havde samme overvejelser - men endte med at lade tønden stå på
jorden/fliserne, da det så "pænest" ud.

Problemet er så som du nævner, at man ikke kan sætte noget under hanen, men
vi har så en stump slange, der passer på hanen, som vi sætter på, når vi
skal bruge vand og fylder vandkanden med den.

Lidt Storm P - agtigt - men fungerer udmærket.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 17-06-05 18:19

"Puk" <Bitnisse"removethis"@e-mail.dk> wrote:

> Hvis i har gode ideer, så post dem endelig og har i ligefrem billeder hjemme
> fra jer selv, så må i meget gerne poste dem i dk.binaer.

Du kan mure en cirkel op af gamle brosten, som tønderne kan stå på. Det
tror jeg vil blive flot.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-06-05 00:25

> [...]
>
> I forbindelse med at vores hus får helt ny facade har kæresten og jeg
> besluttet at skifte de gamle grønne plast regntønder ud med nogle

Køb en ekstra tønde for hver to regnvandstønder. Skær den ekstra tønde over
på midten, så du har to kar, som du så stiller med bunden i vejret - en
under hver regnvandstønde.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/