Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor mange billeder kan der være på et kor~
Fra : Søren Buus Daugaard

Dato : 17-06-05 08:47

Hej
Jeg har købt et Minolta Dimage Z10, og udstyret det med et 512 SD kort.
Hvor mange billeder kan der egentlig være på et sådan kort.
Med de venligste hilsener.
Søren Daugaard

--
Søren Buus Daugaard
Skelagervej 109, 2

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-06-05 08:57

"Søren Buus Daugaard" <sbd@info.dk> skrev

> Jeg har købt et Minolta Dimage Z10, og udstyret det med et 512 SD kort.
> Hvor mange billeder kan der egentlig være på et sådan kort.
> Med de venligste hilsener.

Det afhænger af, hvilken opløsning, du vælger. Så er det egentlig bare at
kigge på den aktuelle filstørrelse og så dividere den op i kortets
størrelse. Naturligvis forudsat, at du ikke har forskellige filstørrelser.

Dit kamera kan optage i disse opløsninger 2048x1536, 1600x1200, 1280x960,
640x480

Tag et billede i hver opløsning og kopier dem over på din computer, så kan
du se, hvor store filerne er, og så er det nemt at regne ud. Jeg har f.eks.
et 5mp kamera, og der kan jeg have 96 billeder på et 256 mb kort, hvis jeg
sletter alt det andet, kameraet bruger (indstillinger osv)

Claus

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-06-05 09:01

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> et 5mp kamera, og der kan jeg have 96 billeder på et 256 mb kort, hvis jeg
> sletter alt det andet, kameraet bruger (indstillinger osv)

Er det ikke nemmere at læse bogen om den lille spanske dreng, der
hedder "Manuel", for det står med garanti i den...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-06-05 09:09

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev

> Er det ikke nemmere at læse bogen om den lille spanske dreng, der
> hedder "Manuel", for det står med garanti i den...

Det er jo ikke sikkert, at han har een, måske er den på engelsk, som han
ikke kan læse.

Hans spørgsmål er helt legitimt, og hvis du i din ophøjede arrogance ikke
vil hjælpe, så lad dog være!

Hvis du ikke kan eller vil bidrage med noget positivt, hvorfor poster du så?
Du er sgu da efterhåden selv ude om, at folk chikanerer dig!

Claus

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 17-06-05 11:35

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
> Hvis du ikke kan eller vil bidrage med noget positivt, hvorfor poster du
> så?
> Du er sgu da efterhåden selv ude om, at folk chikanerer dig!

Slap dog af mand!
Jeg synes det var en sjov joke.

> Claus

Mvh
Flemming

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-06-05 11:48

Flemming Gram Christensen wrote:

> Jeg synes det var en sjov joke.

Hmm... det var nu ikke ment en joke, det er faktisk et godt råd, som
er formuleret på en sjov måde, for der står helt sikkert en masse
ting i manualen, som er nyttige for brugeren...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-06-05 11:30

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Er det ikke nemmere at læse bogen om den lille spanske dreng, der
> hedder "Manuel", for det står med garanti i den...

Deri tager du ganske fejl, garanti er noget der står i købeloven.

--
Don't waste space

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-06-05 15:59

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Deri tager du ganske fejl, garanti er noget der står i købeloven.

Kan du lige nævne hvor købeloven taler om "Garanti".????

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Deaster

Dato : 17-06-05 21:24

Thomas Corell wrote:

> Deri tager du ganske fejl, garanti er noget der står i købeloven.

Held og lykke med at finde det.

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 09:05

> Tag et billede i hver opløsning og kopier dem over på din computer, så kan
> du se, hvor store filerne er, og så er det nemt at regne ud.

Helt så enkelt kan det ikke gøres.
Der er stor forskel på hvor meget en jpeg-fil fylder ved den samme
opløsning, afhængig af farvekompleksiteten i billedet.
Et billede taget i tusmørke hvor alle toner er blå og mørke, fylder
væsentlig mindre end et billede af en blomstereng i høj sol.

/Alex

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-06-05 09:21

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev

> [...]
> Et billede taget i tusmørke hvor alle toner er blå og mørke, fylder
> væsentlig mindre end et billede af en blomstereng i høj sol.

Ikke på mit kamera....

Det er ganske rigtigt en forskel, men på mit kamera er den så lille, at den
ikke er værd at nævne. Vi taler om få hundrede kb.

Claus

Fra : Brian Lund

Dato : 17-06-05 09:50

> Ikke på mit kamera....
>
> Det er ganske rigtigt en forskel, men på mit kamera er den så lille, at
den
> ikke er værd at nævne. Vi taler om få hundrede kb.

Så er det fordi du ikke tager billeder i varierede situationer ;)
En JPG der er meget mørk fylder meget lidt!
En JPG med mange kraftige farver og detaljer fylder meget!

Hvis vi siger en fil fylder 3 MB så kan 300 kB altså også gøre en forskel i
sidste ende...

Brian

Fra : bb

Dato : 17-06-05 12:33

hhmmm - du har faktisk helt ret Alex - skannede lige størrelsen mine
feriebilleder alle taget i absolut bedste opløsning (ixus 700) der var et
udsving fra
omkring 1.3 MB til 5.1 MB.
v/bb

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 17-06-05 12:35

> Deri tager du ganske fejl, garanti er noget der står i købeloven.

Faktisk ikke

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-06-05 15:54

Morten Bjergstrøm wrote:

> Faktisk ikke

Du holder på din reklamationsret ? ;)

(så det godt, men der havde jeg sendt indlæget)

--
Don't waste space

Fra : SpookiePower

Dato : 17-06-05 08:55

"Søren Buus Daugaard" <sbd@info.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har købt et Minolta Dimage Z10, og udstyret det med et 512 SD kort.
> Hvor mange billeder kan der egentlig være på et sådan kort.

Det kommer an på i hvilken opløsning du tager billederne.
Du kan prøve at tænde kameraet, og køre igennem de
forskellige opløsninger, så burde kameraet selv fortælle
dig ca hvor mange billeder du kan tage.

www.photo.activewebsite.dk

Fra : Søren Buus Daugaard

Dato : 17-06-05 09:27

Hej igen
1000-tak for jeres svar, nu er der da noget at gå igang med.
Jeg har kikket manualen, men 120 sider, som jeg ikke fatter ret meget af,
virker meget uoverskueligt for mig.
Så 1000-tak for hjælpen.
Med de venligste hilsener
Søren Daugaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-06-05 09:38

Søren Buus Daugaard wrote:

> Jeg har kikket manualen, men 120 sider, som jeg ikke fatter ret meget af,
> virker meget uoverskueligt for mig.

Tja... jeg må endnu engang konstatere, at der er mange som har det
med deres digitalkamera, som med deres kaffemaskine, der skal blot
være én knap at trykke på...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Buus Daugaard

Dato : 17-06-05 10:14

Hej Niels
Tillykke, du har faktisk fattet det, helt som det er.
Med de venligste hilsener
Søren Daugaard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-06-05 11:32

> [...]

> Tja... jeg må endnu engang konstatere, at der er mange som har det
> med deres digitalkamera, som med deres kaffemaskine, der skal blot

Og hvad så?
Hvad skal vi bruge det til?

Der er da ikke noget mere ligegyldigt end dine enfoldige fordomme om andres
tilgang til det at bruge et kamera....

Claus

Fra : Søren Hansen

Dato : 17-06-05 14:17

> [...]
> Jeg har købt et Minolta Dimage Z10, og udstyret det med et 512 SD kort.
> Hvor mange billeder kan der egentlig være på et sådan kort.

Lagringskapacitet af stillbilleder:

Fin / Økonomi / Standard: 1280 x 960 / 1600 x 1200 / 2048 x 1536 / 640
x 480

Fin

2048 x 1536:

9

Billedkvalitet: Fin

Billedopløsning: 2048 x 1536

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 9

Stillbilledeformat: JPEG

1600 x 1200:

14

Billedkvalitet: Fin

Billedopløsning: 1600 x 1200

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 14

Stillbilledeformat: JPEG

1280 x 960:

22

Billedkvalitet: Fin

Billedopløsning: 1280 x 960

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 22

Stillbilledeformat: JPEG

640 x 480:

69

Billedkvalitet: Fin

Billedopløsning: 640 x 480

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 69

Stillbilledeformat: JPEG

Økonomi

2048 x 1536:

32

Billedkvalitet: Økonomi

Billedopløsning: 2048 x 1536

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 32

Stillbilledeformat: JPEG

1600 x 1200:

47

Billedkvalitet: Økonomi

Billedopløsning: 1600 x 1200

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 47

Stillbilledeformat: JPEG

1280 x 960:

69

Billedkvalitet: Økonomi

Billedopløsning: 1280 x 960

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 69

Stillbilledeformat: JPEG

640 x 480:

150

Billedkvalitet: Økonomi

Billedopløsning: 640 x 480

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 150

Stillbilledeformat: JPEG

Standard

2048 x 1536:

17

Billedkvalitet: Standard

Billedopløsning: 2048 x 1536

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 17

Stillbilledeformat: JPEG

1600 x 1200:

27

Billedkvalitet: Standard

Billedopløsning: 1600 x 1200

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 27

Stillbilledeformat: JPEG

1280 x 960:

39

Billedkvalitet: Standard

Billedopløsning: 1280 x 960

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 39

Stillbilledeformat: JPEG

640 x 480:

100

Billedkvalitet: Standard

Billedopløsning: 640 x 480

Kommentarer: Med 16 MB kort

Lagerkapacitet: 100

Stillbilledeformat: JPEG

begin 666 Top10_linie10x1.gif
M1TE&.#EA"@`!`)$``````/___\[.SO___R'Y! $```,`+ `````*``$```($
&C"-R40`[
`
end

begin 666 Top10_minus.gif
M1TE&.#EA"@`*`)$``````/____'Q\?___R'Y! $```,`+ `````*``H```(2
4A(\@RVO='G0JU8N$G!OV:"$%`#L`
`
end

begin 666 1x1.gif
M1TE&.#EA`0`!`)$``````/_______P```"'Y! $```(`+ `````!``$```("
$5 $`.P``
`
end

begin 666 Top10_linie5x1.gif
M1TE&.#EA"@`"`)$``````/___\[.SO___R'Y! $```,`+ `````*``(```(&
(C".IAYH%`#L`
`
end

Fra : Tommy

Dato : 18-06-05 04:14

> Jeg har købt et Minolta Dimage Z10, og udstyret det med et 512 SD kort.
> Hvor mange billeder kan der egentlig være på et sådan kort.

2048x1536 299 billeder
1600x1200 476 billeder
1280x960 731 billeder
640x480 2307 billeder
på mit Kingston Elite Pro Hi-Speed SD 512 MB

Tommy

Fra : Tommy

Dato : 18-06-05 04:20

> 2048x1536 299 billeder
> 1600x1200 476 billeder
> 1280x960 731 billeder
> 640x480 2307 billeder
> på mit Kingston Elite Pro Hi-Speed SD 512 MB

i fin Billedkvalitet

Tommy