Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor skal jeg slå...
Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-06-05 12:56

Hej,

Hvordan åbner man et eengangs kamera fra Kodak. Er der andre muligheder
end en stor nøddeknækker eller en hammer ?

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-06-05 13:05

Bo Bjerre wrote:

> Hvordan åbner man et eengangs kamera fra Kodak. Er der andre muligheder
> end en stor nøddeknækker eller en hammer ?

Spørg hos en fotohandler, jeg har set, at de lynhurtigt åbner dem,
når folk indleverer dem for at få fremkaldt filmen.

Du kan dog næppe bruge et engangskamera to eller flere gange,
fidusen er nemlig, at engangskameraer bliver leveret med filmen
rullet ud af kasetten, den bliver faktisk kørt baglæns ind i
kasetten, efterhånden som filmen bliver spolet frem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-05 13:09

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> rullet ud af kasetten, den bliver faktisk kørt baglæns ind i
> kasetten, efterhånden som filmen bliver spolet frem...

Jeg synes at jeg har set spejlreflekskameraer med samme feature, så man ikke
mister så mange billeder ved et uheld, kan det passe ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 16-06-05 13:36

> Jeg synes at jeg har set spejlreflekskameraer med samme feature, så man
> ikke
> mister så mange billeder ved et uheld, kan det passe ?

Mit første spejlrefleks som voksen (et Canon EOS 888) havde samme
feature....

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 16-06-05 16:01

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev

> Jeg synes at jeg har set spejlreflekskameraer med samme feature, så man
> ikke
> mister så mange billeder ved et uheld, kan det passe ?

Ja, det gjorde mit Minolta Dynax 7xi, men det kunne man heldigvis kode om og
så er man altså et stort fjols hvis man åbner til filmen før man er sikker
på den er kort tilbage

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-05 08:51

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
og
> så er man altså et stort fjols hvis man åbner til filmen før man er sikker

Det er så rigtigt, men man kunne måske tabe det, og derved gik det op. Jeg
ved ikke om det er en fordel eller ej.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-06-05 13:25

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> nemlig, at engangskameraer bliver leveret med filmen rullet ud af
> kasetten, den bliver faktisk kørt baglæns ind i kasetten, efterhånden

Det havde jeg ikke lige forudset, men det sparer jo
tilbagerullermekaniskem, og sikrer at den del af filmen, der er taget
også er i sikkerhed.

Bo //

Fra : Bo Andersen

Dato : 16-06-05 13:16

> Hvordan åbner man et eengangs kamera fra Kodak. Er der andre muligheder
> end en stor nøddeknækker eller en hammer ?

Hvis du vil destruere kamera og evt. film så er hammeren en
god løsning, jo større jo bedre.

Ellers skal du bare indlevere hele kameraet til
det sted hvor du ønsker at få fremkaldt dine billeder.
Så skiller de det ad og tager filmen ud.
Huset ryger sikkert tilbage til Kodak og genanvendes
som et nyt "engangskamera"

Venligst, Bo Andersen.