Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Vejledning ønskes om webcam til fyr
Fra : MGA

Dato : 16-06-05 08:52

Hej med jer!

Hvsi man nu forestiller sig at man skulle have et webcam op og sidde på en
vejrmast i et fyr, hvilket kamera skulle man så have?
Det skal tage farvebilleder, men behøver ikke kunne andet - ingen zoom, ikke
noget infrarød om natten, ikke 60 gange i sekundet - en gang i minuttet er
rigeligt. Det skal kunne holde til vejr og vind og der bliver en ret lang
kabling på det. Det fedeste ville være et Ip kamera så man var fri for
PC'en, men foreslå gerne kameraer som kræver en PC løsning også da det kan
være billigst i længden...

På forhånd mange tak

Mette

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-06-05 11:06

MGA wrote:
> [...]
> kabling på det. Det fedeste ville være et Ip kamera så man var fri for
> PC'en, men foreslå gerne kameraer som kræver en PC løsning også da det kan

AXIS laver fremragende IP kameraer. Også til udendørs brug. Ikke
nødvendigvis lavpris. Mange banker bruger dem.

www.karesuando.se kan du i venstre side klikke på to webkameraer, og
se billeder.

http://www.axis.com/

Til at sidde ude, skal det i et vejr-tæt kamerahus, og så er AXIS 2120W
et godt bud.

Jeg forstår ikke at du skriver at det er billigere at sætte det på en
PC. Denne skal jo så være kronisk tændt. Kameraet sætter du direkte på
din ADSL router, og så kan alle se billeder. Kameraet har et password,
så du kan fjernstyre det hjemmefra.

Du skal overveje om det et lovligt at opsætte et overvågningskamera på
et offenligt sted.

Bo //

Fra : MGA

Dato : 17-06-05 07:23

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan fjernstyre det hjemmefra.
>
> Du skal overveje om det et lovligt at opsætte et overvågningskamera på et

Tak for hjælpen - Axis kameraet har jeg kigget på tidligere - det kan bare
meget mere end vi har brug for, så det er lidt at skyde gråspurve med
kanoner.

Mette

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-06-05 10:40

MGA wrote:

> Tak for hjælpen - Axis kameraet har jeg kigget på tidligere - det kan bare
> meget mere end vi har brug for, så det er lidt at skyde gråspurve med
> kanoner.
>
> Mette

Tjah...

Det er pakket ind til udendørs brug, det går direkte på nettet, det er
strømforsynet gennem netkablet.

Alternativet er et billigt webcam, som du så skal have pakket ind til
udendørs brug, og forsynet med strøm eet eller andet sted fra.

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-06-05 09:09

MGA wrote:
> Hej med jer!
>
> Hvsi man nu forestiller sig at man skulle have et webcam op og sidde på en
> vejrmast i et fyr, hvilket kamera skulle man så have?

Hmm... D-Link laver webcams, der både kan arbejde på et LAN
(Ethernetværk) og et WLAN (trådløst Ethernetværk), og som har en
indbygget web-server, man taster bare kameraets IP-adresse i
web-browseren, så kan man se webcam, vi testede det på en MacBruger
workshop, og det funker faktisk ret godt.

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/computer/macbruger_workshop/_macbruger-368.html

Dette D-Link webcam findes også i en version til udendørs brug, og
som kan fjernstyres til at panorere og tilte.

Du kan også ta' kontakt til Peter Jensen ovre på Læsø, han har sitet
www.el-fix.com - han kan sikkert gi' dig et par gode råd, han har
nemlig haft dejlig meget bøvl med myndihedderne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen