Etage adskillelse
Fra : Bjarne K

Dato : 15-06-05 12:18

Jeg har lige flået tæpper og fodlister af i et rum jeg er ved at gøre
istand og gulvet/etage adskillelsen ligger så lavt at man faktisk kan
skimte det øverste af vinduet der er i kælderen under. Gulvet går heller
ikke helt ud til vægen.

Jeg kan se at der tidligere har været mus under det vægisolering jeg
også har pillet ned, og de må være kommet op nede fra kælderen af. Det
vil jeg gerne undgå sker igen, så jeg har tænkt mig at lægge et nyt gulv
oven på det gamle, men af nogle plader som mus ikke kan gnave igennem.
Har tænkt på om man kunne bruge gipsplader som gulvbelægning, men kan de
hold til det, eller om der er nogle andre plader der er bedre. ?

Så mit eget forslag ser således ud

_____________ nyt gulv (parket eller lignende)
_____________ dampspærre
I-----I-----I----- isolering og strøer
_____________ gipsplade
------------------ gammelt trægulv

Kælderen/viktualierummet er uopvarmet, så jeg regned med at der skal
lægges dampspærre.

Allerhelst ville jeg lave et beton gulv imellem kælder og værelse, men
det er da vist ikke muligt at lave ?

Jeg regner med at jeg har fundet det sted hvor musene må være kommet
ind, men er ikke 100% sikker

Bjarne K.