Ekstra tastatur til iBook
Fra : Steen Jensen

Dato : 13-06-05 16:15

Overvejer at anskaffe et ekstra keyboard til min iBook, og har luret
lidt på dette lille labre Zippo
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=85315

Der står det virker med diverse Windows-versioner, skulle der være nogle
forklaringer på, at det ikke skulle virke med OS X?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-06-05 18:47

Steen Jensen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=85315
Tja, det er USB...
Så det skal da anstrenge sig for ikke at virke på Mac. Har selv købt et
num. tastatur til min PB, og der stod intet om Mac, men det virker da
fint.

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-06-05 19:10

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> der stod intet om Mac, men det virker da
> fint.

Ja, jeg ved heller ikke, hvorfor det skulle vike med Windows, og ikke
med Mac?
Salgsgas måske, for at det skal virke rigtigt smart, at det er tilpasset
Windows XP, 2000 etc.?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-05 07:51

Steen Jensen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> Ja, jeg ved heller ikke, hvorfor det skulle vike med Windows, og ikke
> med Mac?

Mit mac-tastatur virker da fint med Win. Når jeg flytter det over til en
Win-maskine.
--
Per Erik Rønne

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-06-05 14:04

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Mit mac-tastatur virker da fint med Win. Når jeg flytter det over til en
> Win-maskine.

Jeg kunne heller ikke lige gennemskue, hvor et usb-tastatur ikke skulle
virke på flere platforme.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-06-05 20:52

Jens Rasmussen skrev:

> Så det skal da anstrenge sig for ikke at virke på Mac. Har
> selv købt et num. tastatur til min PB, og der stod intet om
> Mac, men det virker da fint.

I det her tilfælde er det jo et helt tastatur med en Windows-
tast, hvor alt-tasten sidder på et Apple-tastatur og en Alt-
tast, hvor æble-tasten sidder, men det er måske underordnet?

Jeg mener, skal man ikke til at omprogrammere nogle taster
for at få et Windows-tastatur til at opfører sig nogenlunde
fornuftigt på en Mac?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-06-05 20:58

> I det her tilfælde er det jo et helt tastatur med en Windows-
> tast, hvor alt-tasten sidder på et Apple-tastatur og en Alt-
> tast, hvor æble-tasten sidder, men det er måske underordnet?

Okay, du har en pointe, der!
Nogen der har alternativer til tastaturet, gerne i samme prisklasse?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Mikkel Westh

Dato : 13-06-05 21:58

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> wrote in message

> Okay, du har en pointe, der!
> Nogen der har alternativer til tastaturet, gerne i samme prisklasse?

Hvis du kan leve med at det er designet til Windows (altså Alt-tasten sidder
forkert), anbefaler jeg kraftigt Logitech UltraX tastatur. Det er virkelig
fantastisk. Det er næsten helt fladt, har taster som en bærbar, og er enormt
behageligt at bruge (grundet den korte vandring på tasterne ift. normalt
stationært tastatur). Det koster ca. 200 kr, og er alle pengene værd.
Jeg har haft mit i 4 måneder, og brugt det intensivt, kan endnu ikke se
nogle tegn på slid.

Hvorvidt det virker på Mac kan jeg ikke sige, da jeg desværre ikke er
Mac-menneske endnu. Men det er jo et USB-tastatur, og lavet af Logitech, så
mon ikke det virker?

Mvh. Mikkel

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-06-05 07:06