The Curse Of Monkey Island - startup probl~
Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 12:56

Halløjsa

Fik lige lyst til at spille dette geniale spil igen, MEN efter jeg har
installeret det o.s.v. og klikker på "START CURSE OF MONKEY ISLAND" så
bliver der bare sort skærm og der sker ikke mere, hvorefter jeg kun kan
genstarte computeren. Hvad kan problemet være ?

Mit system:

P-III 1100 Mhz, 384 MB Ram, GeForce 4 MX 420 64 MB grafikkort, Win XP Pro UK
Edition

-Ronnie

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-06-05 13:32

Dopedog wrote:
> [...]
> bliver der bare sort skærm og der sker ikke mere, hvorefter jeg kun
> kan genstarte computeren. Hvad kan problemet være ?

Problemet er at spillet er skrevet til at køre under et operativsystem
der var nyt for 8 år siden.

Prøv at kigge lidt her engang:
http://scummvm.sourceforge.net/

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 13:44

> Problemet er at spillet er skrevet til at køre under et operativsystem der
> var nyt for 8 år siden.
>
> Prøv at kigge lidt her engang:
> http://scummvm.sourceforge.net/

Det ser ud til at kunne løse mit problem ... Jeg prøver det lige af og
vender så tilbage. På forhånd tak Sune :)

Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 14:46

> Det ser ud til at kunne løse mit problem ... Jeg prøver det lige af og
> vender så tilbage. På forhånd tak Sune :)

ØV. Virkede heller ikke :-\

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-06-05 15:46

> ØV. Virkede heller ikke :-\

Hmm... Jeg bruger godt nok også Scumm-programmet til mine andre
Lucasarts-spil, men CMI har jeg aldrig haft problemer med... Og jeg kører
også XP Home med de nyeste opdateringer regner jeg med.

Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 19:13

> Hmm... Jeg bruger godt nok også Scumm-programmet til mine andre
> Lucasarts-spil, men CMI har jeg aldrig haft problemer med... Og jeg kører
> også XP Home med de nyeste opdateringer regner jeg med.

Jeg bruger Pro editionen af XP Men hvilke opdateringer snakker du om ?
Jeg kan umidlbart ikke finde nogen patches overhovedet til CMI :-\

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-06-05 19:35

> Jeg bruger Pro editionen af XP Men hvilke opdateringer snakker du om ?
> Jeg kan umidlbart ikke finde nogen patches overhovedet til CMI :-\

Øh... Det er bare opdateringerne til XP... De kommer jo så'n løbende... Nej,
jeg tror heller ikke der er nogen patch til CMI.

Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 19:59

> Øh... Det er bare opdateringerne til XP... De kommer jo så'n løbende...
> Nej, jeg tror heller ikke der er nogen patch til CMI.

Nåeh ... Jamen der er jeg også fuldt ud opdateret :-\

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-06-05 17:16

Dopedog wrote:

[CMI på Windows XP]

> ØV. Virkede heller ikke :-\

Det burde det altså..
Hvad er det der ikke virker?

-Sune

Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 19:13

> [CMI på Windows XP]

> Det burde det altså..
> Hvad er det der ikke virker?

Altså jeg åbner ScummVM. Jeg trykker så på ADD GAME og vælger C > GAMES >
CURSE (det bibliotek som CMI er installeret i). Der er så "intet" i det
bibliotek ifølge ScummVM og når jeg trykker på CHOOSE så kommer der en boks
frem hvor der står "ScummVM could not find any game in the specified
directory!".

Nu ligner ScummVM umidlbart også et program der er beregnet til DOS spil (MI
1 og 2 f.eks.) så er du SIKKER på at det også kan bruges til CMI ? CMI *er*
jo trodsalt et Win95 spil

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-06-05 19:38

> Nu ligner ScummVM umidlbart også et program der er beregnet til DOS spil
> (MI 1 og 2 f.eks.) så er du SIKKER på at det også kan bruges til CMI ? CMI
> *er* jo trodsalt et Win95 spil

Kan du ikke vælge programmet ScummVM Quick and Easy? det bruges i Windows...
Og der kan du vælge det spil du vil spille. Så kan du vælge Monkey Island 3
(CMI) og så vælger du dit CDrom-drev (tror jeg) i Path-linien, du kan prøve
at browse... Og så burde du bare kunne klikke på Run og så burde det du'...
Men jeg kan dog ikke forstå hvorfor du skal bruge ScummVM til lige det
spil... Kører sgu helt fint på min computer uden.

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-06-05 13:49

On Sun, 12 Jun 2005 13:55:40 +0200, "Dopedog"
<dopedogDELETETHIS@privat.dk> wrote:

> [...]
>bliver der bare sort skærm og der sker ikke mere, hvorefter jeg kun kan
>genstarte computeren. Hvad kan problemet være ?

Well, der er et par muligheder. For det første kan du prøve at slå
Win98 kompatibilitets-tilstand til for spillet (lav en genvej til
start filen, gå ind i Egenskaber -> Kompatibilitet). En anden mulighed
er at skrue ned for lydaccelerationen i DirectX (gennem
kontrolpanelet). Kig evt. på www.ntcompatible.com for flere tips til
hvordan folk har fået spillet til at køre.

En tredie mulighed er at køre spillet gennem ScummVM:

http://www.scummvm.org

--
Kasper Aae

Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 14:46

> [...]
> kontrolpanelet). Kig evt. på www.ntcompatible.com for flere tips til
> hvordan folk har fået spillet til at køre.

Jeg prøver lige de 2 muligheder og vender så tilbage senere, tak :)

Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 20:02

> [...]
> hvordan folk har fået spillet til at køre.
>
> En tredie mulighed er at køre spillet gennem ScummVM:

Ingen af delene virker :-\

Fra : Dopedog

Dato : 12-06-05 20:41

[SNIP]

SÅ fik jeg det til at virke :D Hentede en anden CMI launcher (her
http://quick.mixnmojo.com/downloads.shtml) og nu virker det sku :) Dog kun i
vindue og ikke i fuld skærm men fuck det, jeg overlever nok

Tak for hjælpen alle 3 :)

-Ronnie

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-06-05 21:03

On Sun, 12 Jun 2005 21:41:20 +0200, "Dopedog"
> [...]

>http://quick.mixnmojo.com/downloads.shtml) og nu virker det sku :) Dog kun i
>vindue og ikke i fuld skærm men fuck det, jeg overlever nok

Har du prøvet at køre den anden .exe file (comi.exe, tror jeg), i
stedet for at starte launcheren først?

--
Kasper Aae

Fra : Dopedog

Dato : 13-06-05 11:45

> Har du prøvet at køre den anden .exe file (comi.exe, tror jeg), i
> stedet for at starte launcheren først?
>
> --
> Kasper Aae

Yep og der kom der også bare sort skærm