Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der nogen der kender denne?
Fra : Futte

Dato : 10-06-05 22:22

Jeg har lige fået tilbudt et nyt Voigtländer 100-400mm. f.4,5-6,7 VMV til
Kr.3200,- er der nogen der kender dette objektiv?, er det pengene værd,
eller skal jeg holde mig langt væk fra det? det skal sidde på et EOS 20D.

På forhånd tak.

Futte.

Fra : Jacob

Dato : 10-06-05 22:25

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kr.3200,- er der nogen der kender dette objektiv?, er det pengene værd,
> eller skal jeg holde mig langt væk fra det? det skal sidde på et EOS 20D.

Din autofocus vil nægte at fungere i den lange ende da du får en blænde på
over F/5.6
du kan muligvis lave noget fusk.så den stadig virker.

Jacob

Fra : Alex W

Dato : 10-06-05 22:29

> [...]
> Kr.3200,- er der nogen der kender dette objektiv?, er det pengene værd,
> eller skal jeg holde mig langt væk fra det? det skal sidde på et EOS 20D.

Uha ... Glem det.
Køb hellere et orginalt, en Bigma, Eller et Canon 75 -300.

/Alex W

Fra : Futte

Dato : 11-06-05 10:46

> Uha ... Glem det.
> Køb hellere et orginalt, en Bigma, Eller et Canon 75 -300.
>
> /Alex W

Hvorfor, hvad er der galt med det?

Mvh. Futte.

Fra : Alex W

Dato : 11-06-05 14:41

> Hvorfor, hvad er der galt med det?

Vil du vide det .. så køb det (joke)

Tokina laver et 80-400 som jeg har leget lidt med .. Det koster heller ikke
ret meget.
Det tager ok billeder til prisen. kanterne bliver blålilla (ca) ikke meget
og det er ikke altid det kan ses.
Fordelen ved Tokina er at blænden er f 4- 5.6 så autofocus fungere ganske
godt med dette objektiv.
Autofocus fungere ikke med Vogtlander, eller for den sags skyld objektiver
med en blænde større end 5.6. (Bigma undtaget)

Tokina og Vogtlander virker ganske ok til analoge kamera, men er ikke så
heldige til digi. Tokina kan bruges men med farveforskydninger. Min søn har
fået Tokina objektivet og lege med på en 10D

/Alex W

Fra : Futte

Dato : 11-06-05 15:10

> Autofocus fungere ikke med Vogtlander, eller for den sags skyld
> objektiver med en blænde større end 5.6. (Bigma undtaget)

Jeg kan ikke give dig ret, jeg har prøvet objektivet på mit kamera,
autofokus fungerede udmærket, lidt langsomt måske, men det virkede, ganske
vist kræver det en del lys, men til det jeg skal bruge det til, er det ikke
noget problem.

Mvh. Futte.

Fra : Alex W

Dato : 12-06-05 20:21

> [...]
> autofokus fungerede udmærket, lidt langsomt måske, men det virkede, ganske
> vist kræver det en del lys, men til det jeg skal bruge det til, er det

Canon har sat blænden til max 5.6 ved autofocus.
Bigma snyder og siger at blænde 6,3 er en blænde 5.6
Så må Vogtlander gøre det samme.
Kig så på kvaliteten som objektivet laver .. kan du være tilfreds med det?
Hvis du kan, så er alt jo godt.

/Alex W

Fra : Futte

Dato : 13-06-05 13:53

> [...]
> Så må Vogtlander gøre det samme.
> Kig så på kvaliteten som objektivet laver .. kan du være tilfreds med det?

Kvaliteten er efter hvad jeg kan se på de par billeder jeg tog udmærket, men
hvad med prisen, er 3200,- for meget, eller er det ok.?

Mvh. Futte.