Problem med GTA San Andreas?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-06-05 18:44

Hej NG

Jeg har købt GTA San Andreas til PC, men har problemer. Spillet loader fint
frem, og jeg kan ændre i options osv. Men når jeg skal starte selve spillet,
genstarter PC'en sommetider i 1ste sekund, sommetider 1 minut inde i
introduktionsfilmen. Hvis jeg forsøger at springe introduktionsfilmen over,
genstarter PC'en med det samme. Er der andre som har det samme problem?
Jeg har googlet lidt, uden at finde hjælp. På spil-producentens/udviklerens
hjemmeside er der ikke nogen patches.

Jeg har opdateret DirectX og nVidia driverne, uden at det har hjulpet det
mindste.

Mvh

Emil

Fra : K.

Dato : 11-06-05 18:53

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> [...]
> spil-producentens/udviklerens hjemmeside er der ikke nogen patches.
>
> Jeg har opdateret DirectX og nVidia driverne, uden at det har hjulpet det

Det er ikke spillet der har et problem, men din computer.
Varme, konflikter, defekt hardware, forkert indstillet bios, osv.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-06-05 21:27

> Det er ikke spillet der har et problem, men din computer.
> Varme, konflikter, defekt hardware, forkert indstillet bios, osv.

Jeg har aldrig haft problemer med spil før, som kunne løses med patches
eller windows update. Men i fredags købte jeg et FireWire kort, kan det være
den som er skyld i det? Hvordan finder jeg ud af om der er en konflikt?

Mvh

Emil

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-06-05 21:51

Du hiver fx dit firewire kort ud igen og ser om det så kører ??
det var da en start

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : K.

Dato : 12-06-05 01:02

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> Du hiver fx dit firewire kort ud igen og ser om det så kører ??
> det var da en start

Ja, nemlig, ja

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-06-05 01:35

> Ja, nemlig, ja

Det er hermed gjort, uden at det hjalp :(
Nu kan jeg da udelukke Firewirekortet.
Minimum/Recommended hardware specifikationer er opfyldt.
nVidia + DirectX drivers er opdateret.
BIOS kan jeg ikke opdatere, da den melder at den sidste nye BIOS jeg ellers
har hentet på producentens hjemmeside ikke passer størrelsesmæssigt i
forhold til den gamle???

Hvad mere kan jeg gøre, bortset fra en komplet geninstallering af Windows
XP?

Mvh

Emil

Fra : K.

Dato : 12-06-05 03:51

> BIOS kan jeg ikke opdatere, da den melder at den sidste nye BIOS jeg
> ellers har hentet på producentens hjemmeside ikke passer størrelsesmæssigt
> i forhold til den gamle???

Det lyder noget mystisk..

> Hvad mere kan jeg gøre, bortset fra en komplet geninstallering af Windows
> XP?

Load setup default, eller optimized default, i din bios
Test dine ram, og tjek også din harddisk.
Du kan downloade ram test program, memtest86 eller microsoft ram tester, og
din harddisk producent har et program der tester din disk for dårlige
sektorer mm.
Tjek også alle stik - Du kan have skabt et problem, da du satte firewire
kort i. Hiv dem alle ud, og plug i igen.
Det samme kan du gøre med alle kort,og ram moduler.
Hvis du finder nogle problemer efter alt dette, og retter det, er det nok
også en god idé at af- og gen-installere spillet.

Sørg iøvrigt også for at du har et minimum af aktive programmer kørende på
din computer.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-06-05 22:48

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> Jeg har googlet lidt, uden at finde hjælp. På spil-producentens/udviklerens

Jeg havde også en del problemer med San Andreas til at starte med.
Blandt andet at det frøs og fik PC'en til at genstarte.
I går eftermiddags blev maskinen så BIOS opdateret (Asus P4C800-E Dlx
fra 1019 -> 1021) og siden har jeg ikke har nogle problemer.

Andet end at finde rundt.... hold kæft Los Santos er STOOOOOOOOOOOOORT :)

Fra : Anders Ecklon

Dato : 12-06-05 08:06

> Andet end at finde rundt.... hold kæft Los Santos er STOOOOOOOOOOOOORT :)

Så bare vent til du opdager resten af san andreas evt. prøv at hente
hovedmappet frem (esc og map samt hold "z" nede imens du spiller)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-06-05 11:12

Anders Ecklon wrote:

> Så bare vent til du opdager resten af san andreas evt. prøv at hente
> hovedmappet frem (esc og map samt hold "z" nede imens du spiller)

Eller kigge på det store A3 kort der fulgte med i pakken ;)

Jo jeg har godt set det er stort.. men indtil videre er jeg ikke kommet
længer end LS.
Der er så mange andre ting der liiiiiiiiiige skal prøves inden man
rigtig kommer igang med missionerne og får låst resten af SA op :)

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 12-06-05 23:49

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> wrote in message

> Eller kigge på det store A3 kort der fulgte med i pakken ;)

Ja, for en som mig der sætter stor pris på at der er gjort noget ud af et
spils "kulisse", er det svært ikke at savle lidt når man pakker det hele ud.

> [...]
> Der er så mange andre ting der liiiiiiiiiige skal prøves inden man rigtig
> kommer igang med missionerne og får låst resten af SA op :)

Der går LANG tid inden du får lov at komme over de store broer til de STORE
byer :)

/Rasmus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-06-05 08:05

Rasmus Thorsø Nielsen wrote:
> "Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> wrote in message

> Ja, for en som mig der sætter stor pris på at der er gjort noget ud af et
> spils "kulisse", er det svært ikke at savle lidt når man pakker det hele ud.

Men hvad f***** har de dog tænkt på da de lavede det kort?
Foldelinierne er jo perforerede. Det skal da ikke foldes ud og ind mange
gange før det begynder at gå fra hinanden :(
Men så er det jo meget rart man kan lave waypoint i kortet i selve spillet.
Hvis man bare kunne lave faste personlige referencepunkter á la de
indbyggede for PayNSpray o.lign., så ville det være helt perfekt :)

> Der går LANG tid inden du får lov at komme over de store broer til de STORE
> byer :)

Så er det jo godt man kan svømme ;)
Og få benene på nakken i helvedes fart bagefter!

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-06-05 08:24

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> Hvis man bare kunne lave faste personlige referencepunkter á la de
> indbyggede for PayNSpray o.lign., så ville det være helt perfekt :)

Ja de linier på det vedlagte kort har også undret mig. Man skal ikke
åbne og lukke det særlig mange gange før det går fra hinanden.. :(

Fra : Henning Lund

Dato : 12-06-05 14:10

Robert Eriksen skrev:

> [...]
> I går eftermiddags blev maskinen så BIOS opdateret (Asus P4C800-E Dlx
> fra 1019 -> 1021) og siden har jeg ikke har nogle problemer.

Genstarter osse her hos min søn, seneste bios er på maskinen.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-06-05 14:34

Henning Lund wrote:

> Genstarter osse her hos min søn, seneste bios er på maskinen.

Og i går aftes/nat frøs min sgu igen :(
Havde ellers kørt problemfrit i flere timer end jeg bryder mig om at
indrømme ;)

Men det er da meget rart at høre andre også har problemer. Så er der da
chance for det ikke er noget hardware-relateret og der måske kommer en
patch på et tidspunkt.

Fra : Burnzz[9000]

Dato : 16-06-05 18:45

Robert Eriksen wrote:

> [...]
>
> Men det er da meget rart at høre andre også har problemer. Så er der da
> chance for det ikke er noget hardware-relateret og der måske kommer en

Mit GTA stener også når jeg spiller, ofte efter kun 5 min. spil. det er
fandme belastende. Jeg har et GeForce 6600GT, har i samme grafikkort,
eller er det pga. software fejl??

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-06-05 19:33

> Mit GTA stener også når jeg spiller, ofte efter kun 5 min. spil. det er
> fandme belastende. Jeg har et GeForce 6600GT, har i samme grafikkort,
> eller er det pga. software fejl??

Jeg er tilbøjelig til at tro at det er spillet som ikke er ordenligt testet
på forskellige PC konfigurationer. Der er mange som klager over at spillet
crasher.
I min tilfælde var løsningen, at i DXdiag nedsætte hardwareaccelerationen på
lydkortet fra Full til Standard.
Mit grafikkort er et GeForce FX 5600XT.

Mvh

Emil

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-06-05 19:37

Burnzz[9000] wrote:

> Mit GTA stener også når jeg spiller, ofte efter kun 5 min. spil. det er
> fandme belastende. Jeg har et GeForce 6600GT, har i samme grafikkort,
> eller er det pga. software fejl??

Jeg har et Club3D GeForce 6600GT
På et Asus P4C800-E Dlx bundkort, P4 2.53Ghz, 1GB RAM, SoundBlaster
Audigy Player.
Det hele i standard trim, intet overclocket eller lignende. Varme er
heller intet problem.

Alt andet kører perfekt.. bare ikke GTA SA.

Men hvis du surfer lidt rundt på diverse GTA forums vil du hurtigt
opdage at det er mere reglen end undtagelsen det crasher i tide og utide :(

Lige nu har min installation fået den ide konsekvent at gå ned når
Robbing Uncle Sam er gennemført.
Omend den kører væsentlig mere stabilt (men crasher stadig jævnligt)
efter jeg slog hardware acceleration fra på lydkortet.
Nu er lyden så bare en smule forskudt i forhold til billedet hvilket kan
gøre cutscenes lidt udfordrende.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-06-05 00:50

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> skrev i en meddelelse news:42b1c6a4$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Alt andet kører perfekt.. bare ikke GTA SA.

Alt kører perfekt her.. OGSÅ GTA SA.

Har spillet vel samlet i 15-20 timer uden et eneste crash.
( jeg opfattede GTA-SA som klippe stabilt, indtil jeg kiggede her ind)

1280x960x32 - max detail

Windows XP, AMD XP2600+
Geforce FX5900XT(71.89)
Soundblaster Audigy 2 player

IRQ 0 Systemtimer OK
IRQ 1 Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard OK
IRQ 4 Kommunikationsport (COM1) OK
IRQ 6 Standarddiskettecontroller OK
IRQ 8 System CMOS/realtidsur OK
IRQ 9 Microsoft ACPI-kompatibelt system OK
IRQ 12 PS/2-kompatibel mus OK
IRQ 13 Numerisk dataprocessor OK
IRQ 14 Primær IDE-kanal OK
IRQ 15 Sekundær IDE-kanal OK
*IRQ 16 NVIDIA GeForce FX 5900XT OK
IRQ 16 OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller OK
*IRQ 19 Creative SB Audigy 2 (WDM) OK
IRQ 20 VIA Serial ATA RAID Controller OK
IRQ 21 VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller OK
IRQ 21 VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller OK
IRQ 21 VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller OK
IRQ 21 VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller OK
IRQ 21 VIA USB-udvidet værtscontroller OK
IRQ 23 VIA-kompatibel Fast Ethernet-netværkskort OK

Jan Rasmussen

Fra : Peter T.

Dato : 17-06-05 07:26

Jan Rasmussen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Alt kører perfekt her.. OGSÅ GTA SA.

Også her er spillet stabilt.

asus p4c-800 deluxe
asus geforce 4-4200
1 gig ram
win2000 sp4.

Og min w2k-installation er altså ikke HELT ren mere...

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs: