Burger Kings bøffer
Fra : Klaus Petersen

Dato : 11-06-05 16:57

Hej med Jer.

En ven har fortalt mig, at Burger Kings bøffer rent faktisk ikke er grillet,
selvom de dog smager sådan.

Men er der nogen der ved hvordan de får dem til at smage grillet?

Klaus.

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-06-05 17:07

On Sat, 11 Jun 2005 17:56:43 +0200
"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote:

> Hej med Jer.
>
> En ven har fortalt mig, at Burger Kings bøffer rent faktisk ikke er
> grillet, selvom de dog smager sådan.
>
> Men er der nogen der ved hvordan de får dem til at smage grillet?

Jeg har været "back-stage" på den Burger King som i sin tid lå ved DTU,
og der var det altså en flammegrill bøfferne blev stegt på - i første
omgang. Bagefter bruger det microbølge ovne til at varme dem op sammen
med bollen. Det sidste er vist noget de har indført inde for det sidste
års tid eller lignende.

Tjekkede også lige med en veninde som har arbejdet på BK indtil
fornyeligt og hun bekræftede også at de flammegriller bøfferne som en
del af deres koncept og at alle Burger King franchises derfor også skal
gøre det.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : DaneX

Dato : 11-06-05 17:32

> [...]
>omgang. Bagefter bruger det microbølge ovne til at varme dem op sammen
>med bollen. Det sidste er vist noget de har indført inde for det sidste

Lige præcis.
Bøfferne bliver flammegrillet og bliver så når burgerne bliver bestilt
opvarmet i microbølgeovn sammen med bollen og en skive ost på bøffen.
Jeg har brokket mig over denne metode flere gange, da jeg ikke mener, at det
kan være rigtigt, at man betaler fuld pris for et genopvarmet produkt. Men
de virker pænt ligeglade.

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-06-05 17:45

On Sat, 11 Jun 2005 18:32:11 +0200
"DaneX" <no@way.com> wrote:

> [...]
> Jeg har brokket mig over denne metode flere gange, da jeg ikke mener,
> at det kan være rigtigt, at man betaler fuld pris for et genopvarmet

personligt så finder jeg dog stadig smag og kosistens på en BK burger
langt bedre end den på en McD papburger.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : N/A

Dato : 15-06-05 07:48

Fra : N/A

Dato : 15-06-05 07:48

Fra : N/A

Dato : 15-06-05 07:48

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-06-05 23:10

On Tue, 14 Jun 2005 23:39:27 +0200
"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote:

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> 1977? Hvor skulle det være henne?

HVis det er i danmark det er sket så er der kun et sted det kan være og
det er på strøget i KBH. Den første BK i Danmark åbnede nemlig
selvsamme år på netop det spot.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : N/A

Dato : 15-06-05 07:48

Fra : N/A

Dato : 15-06-05 07:48

Fra : N/A

Dato : 15-06-05 07:48

Fra : Ole Stigaard

Dato : 15-06-05 07:48

Wed, 15 Jun 2005 08:19:53 +0200, Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid>
skrev:

> Hej

> Det var ikke på strøget, men over for Tivoli's hovedindgang
> så vidt jeg husker. (hedder der Nørrebrogade ?)

Vesterbrogade....

Ole