Syren
Fra : Helle

Dato : 09-06-05 16:07

Hejsa.

Jeg har ALDRIG ejet en have før og aner derfor INTET om den slags og nu har
jeg overtaget en lejlighed hvor der er noget fælles have med. Ca 20 m2 af
haven er groet totalt til med ukrudt - det er helt vildt og det har jeg
tænkt mig at fjerne. Jeg er helt tosset med syrener og ønsker mig en
syrenbusk. Men hvor lang tid er sådan en om at gro op så der kommer lidt
blomster på, fra man planter den?

Hvordan fjerner jeg i øvrigt nemmest ukrudt? det ser ud til at have været en
køkkenhave ...engang... er det ikke bedst at fræse det igennem?

Mvh Helle

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-06-05 23:48

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænkt mig at fjerne. Jeg er helt tosset med syrener og ønsker mig en
> syrenbusk. Men hvor lang tid er sådan en om at gro op så der kommer lidt

De almindelige bliver små træer. Der bliver også lidt (evt. bøvl) med
udløbere. Jeg er gladest for Dværgsyrenen. Du får hurtigt både vækst og
blomster. Men som med så meget andet, må man være tålmodig og vente og se.

> Hvordan fjerner jeg i øvrigt nemmest ukrudt? det ser ud til at have været
en
> køkkenhave ...engang... er det ikke bedst at fræse det igennem?

Jeg ville plante noget der kan skygge det væk, f.eks. hostaer. Men ellers
kan du bare fræse og hakke, det er der ikke noget der overlever, hvis det
gentages tit, en hel sommer. God fornøjelse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Claus Skovbo

Dato : 11-06-05 05:20

Hej Helle

Selv om ordet Round-Up måske er et slemt ord, så er det betegnelsen på en
gift som virker på meget. Spørg i Byggemarkedet, de har det, men det er
dyrt.
Hakkejernet virker selvfølgelig også hvis det bliver brugt meget.
Fræseren skal du efter min mening holde dig fra, da den blot hakker én
ukrutsstængel over i mange, hvorved du har meget mere ukrudt.

Held og lykke med dine grønne fingre.

Claus