Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Multi funktions cam ;o)
Fra : BS

Dato : 08-06-05 09:58

Hejsa

Jeg er pt ejer af et Canon Powershot S1 IS og er utrolig glad for det - det
rækker fint til mine behov for nu. Fremtiden vil nok bringe et spejlrefleks
kamera men så længe jeg studere har jeg ikke den penge sum.

Mit "problem" er dog at mit Canon er ret stort at have med rundt i nogle
tilfælde... Jeg står foran en sommer med festivaler, kanoture og sidst men
ikke mindst så rejser jeg til Kina for at studere mit sidste semester som
ingeniør - det vil sige ½ år !

Jeg har derfor kigget lidt efter et lille handy kamera der er til at have
med rundt. Havde først troet at jeg kunne købe et møg billigt i Kina men det
ser ud til at man skal til Shanghai eller Hong Kong for at få det billigt
når det er et udenlandsk mærke - og det kommer jeg ikke før 2-3, og så er
halvdelen af mine "feriebilleder" jo ligesom gået tabt

Jeg har været på akamera, dpreview og stevesdigicams men som så mange andre
nok syntes så er der jo utroligt mange i "min kamera katagori" !

Jeg ser gerne muligheder for en masse manuel indstillinger !

Så skulle du nævne en model du syntes ville være lækker(lad os til at starte
med ikke ligge loft på prisen) - hvilke skulle det så være ??

Jeg ved der er mange af disse tråde så som altid TAKKER for svar !

Fra : BS

Dato : 08-06-05 11:03

> [...]
> starte med ikke ligge loft på prisen) - hvilke skulle det så være ??
>
> Jeg ved der er mange af disse tråde så som altid TAKKER for svar !

Kan da lige tilføje at jeg pt selv er kommet til et Sony p200...

Er det er godt valg eller ville du nærmere vælge et ???

Fra : BS

Dato : 08-06-05 17:04

Måske et valg mellem Canon PowerShot SD500 og Sony DSC-P200

Eller der noget bedre`i den stil ?

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 08-06-05 22:28

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> wrote in message
> Måske et valg mellem Canon PowerShot SD500 og Sony DSC-P200
>

> Eller der noget bedre`i den stil ?

Hej
Hvorfor i alverden bruger du ikke bare dit S1?
Du får da ikke meget bedre all-round kamera, og du vil savne dit zoom med et
lommekamera.

Det kan da godt være, at det ikke lige kan være i lommen, men det kan da
være i en jakkelomme eller i en lårlomme.
Canon SD500 hedder Ixus 700 på dansk. Og det har i hvert fald ikke fået
megen ros her i gruppen.
Penge ud af lommen, de sælger dem stort set bare på det smarte design.
Canon Powershot A510 eller A520 giver rigtig meget for pengene.

Sony P200 er vist et dejligt kamera, men vist lidt begrænset muligheder for
manuelle indstillinger.
Sony laver et desuden et DSC S60 eller S90, som giver rigtig meget kamera
for pengene.

Bemærk for i øvrigt, at hvis du skal have dit kamera med på kanotur, så er
det stort set kun Pentax Optio WP, der er vandtæt.

Nikon laver også nogle rigtig gode lommekamera'er. F.eks. Nikon Coolpix
5600.
Har man først holdt sådan et i hånden, så føles alle andre lommekamera'er
underlige.
Men her er heller ikke mange muligheder for manuelle indstillinger.

Det er nok ikke til megen hjælp, men de fleste køber alligevel det kamera de
nu en gang har forelsket sig i. Et godt råd, prøv at se kamera'ene i
virkeligheden.

hilsen Jesper