Studenterfest
Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 08-06-05 06:08

Hej...

Har I idéer til hvad man kan servere til både fest og til
studenterkørselsbesøg? (også gerne opskrifter tak.)

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 08-06-05 06:11

Jeg har selv nogle idéer til kørslen, så jeg mangler bare til festen. Det
skal være lidt fint, men heller ikke så besværligt at lave.
Det kan være alt indenfor seafood, mexikansk, dansk, fransk... bare alt...
helst noget buffet-halløj...

Fra : Max

Dato : 08-06-05 07:46

Hej

> [...]
> skal være lidt fint, men heller ikke så besværligt at lave.
> Det kan være alt indenfor seafood, mexikansk, dansk, fransk... bare alt...

Jeg har bemærket at f.eks. høns i tarteletter er meget populært
blandt den yngre generation.

Mvh Max

Fra : Michael Olsen

Dato : 08-06-05 16:09

> Jeg har bemærket at f.eks. høns i tarteletter er meget populært
> blandt den yngre generation.

Sjovt er det netop hvad sønnike har bestilt, når han på næste tirsdag får
huen og familien samles samme aften for at hylde labanen. I samråd med ham
er der om fredagen til kørslen lagt i køleskabet til en omgang dry martini
og store cigarer. De får så meget at spise de andre steder, så hos os skal
det være med stil.

mvh Michael Olsen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-06-05 06:41

Thanh Nhi Nguyen (thanh_nhi_nguyen@hotmail.com) skrev :

> Hej...
>
> Har I idéer til hvad man kan servere til både fest og til
> studenterkørselsbesøg? (også gerne opskrifter tak.)

Sandwich fx med røget laks, leverpostej rørt med fløde og hakkede
cornigeoner (er usikker på stavemøde, men det er de der små sure,
syltede agurker), små frikadeller, coktailpølser omviklet med bacon og
stegt, marinerede kinarejer, agurk og gulerod i stave, cherrytomater,
diverse frugt i "hapser", madtærter, pølsehorn, hotwings,
kartoffelsalat, flute.

Det var, hvad jeg lige kunne ryste ud af ærmet. Vil du have opskrifter
på noget af det, må du lige sige til.

Henriette Døssing

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 08-06-05 13:45

De der hotwings... er det billigst at lave dem selv eller købe dem
færdiglavet?
ellers vil jeg meget gerne bede om en opskrift på en god marinade... dejlig
stærk ;)

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-06-05 16:32

> [...]

> færdiglavet?
> ellers vil jeg meget gerne bede om en opskrift på en god marinade...

Jeg ved ikke, hvad der er billigst. Da vi serverede dem købte vi - via
en bekendt - en ordentlig pose i kødbyen, så en opskrift har jeg ikke -
men mon ikke man kan lave en barbeque-marinade og spice den lidt op med
fx chili.

Henriette Døssing

Fra : Mus

Dato : 08-06-05 11:39

Thanh Nhi Nguyen <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42a67d42$0$6348$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hej...
>
> Har I idéer til hvad man kan servere til både fest og til
> studenterkørselsbesøg? (også gerne opskrifter tak.)

Jeg synes det kommer meget an på hvornår det er på dagen de ligger ruten
forbi jeres hjem.

Husk hvis det ikke lige er om morgenen, så har det været i mange hjem før og
har fået masser af spise og drikke.

Så selv om du gerne vil gøre det fint er det ikke sikkert det bliver værdsat
idet mange er ret mætte og nogle er meget fulde

Dengang jeg selv blev student serverede min moder pindemadder. Dvs små
firkantede stykker toast med feks laks og puløgscreme, God ost med agurk,
Pate og oliven, paramskinke og ost, rejer og advocado, melon svøbt i
parmaskinke mm + Frugtfad med frugtstykker(blommer, ananas, vindruer, melon
etc. Dertil kold moussererende vin. Hun havde lagt papirs dug over en
plastik dug og lagt en masse spritpenne så alle kunne skrive en lille
hilsen. Det var en god ide og et dejligt minde.

Om morgenen er det jo oftest morgenmad der bydes på

Ved kaffetid nogle lette sandwich og lidt lækker kage.

Kan huske et sted, hvor der også var kæmpe is bar med Møvenpick is.

En lækker bowler uden for meget alkohol er også en god idé.

Men igen kommer det også an på vejret. Er det koldt og regnfyldt vil noget
varmt at drikke og spise være godt.

LN

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-06-05 11:33

> [...]
> papirs dug over en plastik dug og lagt en masse spritpenne så alle
> kunne skrive en lille hilsen. Det var en god ide og et dejligt minde.

jeg erindrer at vi stort set fik jordbær (til tider dyppet i chokolade)
ved stort set alle. Eneste problem er at der er alt for meget vand i
sådanne så man skal bare tisse endnu mere (ud over pga. øl). ca
halvvejs var alle så trætte af jordbær at de stort set ikke blev rørt
mere. vi var lykkelige når vi kom til steder der havde f.eks. små
pølsehorn (cocktail pølse størrelse), mini frikadeller, pindemader, og
alt med sprut i som ikke var øl.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |