Fordel ved hyppige OS-opdateringer
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-05 17:05

Jeg sidder lige og ser Steve Jobs' keynote fra WWDC. Han fortæller
stolt, hvordan de har udgivet fem Mac OS X-versioner de sidste fem år. I
den samme tid har Microsoft udgivet Windows XP. Hele salen griner, mens
der bliver vist en grafik med de fem OS X-cd'er og den ene XP-cd på en
tidsskala. Hele salen griner, og det lyder da også fint, at Apple
udvikler så hurtigt. Men jeg sad alligevel og tænkte på, at vi brugere
betaler kr. 1.000,- eller mere hver gang. Er det godt, at Apple udvikler
så hurtigt, eller er de bare smarte, så de kan hente penge op af vores
lommer?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 22:51

Henrik Münster wrote:
> [...]
> betaler kr. 1.000,- eller mere hver gang. Er det godt, at Apple udvikler
> så hurtigt, eller er de bare smarte, så de kan hente penge op af vores

Well... Microsoft's Service Packs er jo gratis, og introducerer gradvis
mere funktionalitet i produktet... om OSX har introduceret en lignende
mængde funktionalitet skal jeg ikke kunne sige, men at bruge 1000 en
gang om året på hvad jeg umiddelbart sidestiller med de service packs,
synes jeg er forrykt... please prove me wrong, jeg vil gerne vide
hvordan apple retfærdiggører beløbet.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-05 23:45

On 2005-06-07 23:51:13 +0200, "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> said:

> [...]
> gang om året på hvad jeg umiddelbart sidestiller med de service packs,
> synes jeg er forrykt... please prove me wrong, jeg vil gerne vide

Der er sket utroligt meget fra Mac OS X 10.0 og til 10.4, og ved hver
opdatering er der generelt mange ændringer. De ændringer der er i
Windows XP Service Packs er generelt nogle mindre justeringer, men ikke
noget der ændrer det store i de features som systemet tilbyder.

Service Pack 2 var en rigtig god ting, men reelt har de jo bare rettet
produktet til, så det nu er som det skulle have været da det kom frem.
Der kan bestemt også være fordele ved at have en lang udviklingscyklus,
for det kan da være noget nemmere at håndtere for systemadministratorer
rundt omkring. Det er nok et spørgsmål om smag og behag, men Apple er
nu nået meget langt på de sidste 5 år, så det er klart en fordel på
Mac-brugerne.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-06-05 23:27

Henrik Münster skrev:

> Han fortæller stolt, hvordan de har udgivet fem Mac OS
> X-versioner de sidste fem år. I den samme tid har Microsoft
> udgivet Windows XP.

Ja, den morede jeg mig også over, men så det som en gang gas,
for Microsoft er vel kommet med to service packs til WinXP, et
par stykker til Win2000, en Win2003 Server både i 32 og 64-bit
og WinXP Pro 64-bit Edition indenfor den periode. Man kan så
diskutere, hvem der er nået længst på de fem år...

--
Hilsen
Madsen